Innbiller meg at det er mindre sjans for å bli smittet i loungen enn om man må sitte i mylderet i avgangshallen. Renholdet virker også å være bedre der.
På meny borte i gata her var det en fyr som kjøpte 70 trepakninger med mais. Det er 210 bokser det. En annen dro med seg 80 pakker med diverse pasta og spaghetti. Galskap. Jeg kjøpte 30 pakker med bleier, og har ikke barn i bleiealder engang. Er det galskap også?
Det er et godt spørsmål. Jeg reiser til Budapest om et par timer, og planen er å være til neste søndag. Skulle alt bli stengt ned så er jeg i en såpass heldig situasjon at jeg kan ha hjemmekontor overalt, så jobben får jeg uansett gjort, og jeg skal nok overleve både 2, 3 og 4 uker ekstra der.
Det virker som at det blir hjemmekontor i India ei stund, da India nå har stengt grensene for hele verden, og om 6 dager kan jeg klareres som trygg, og da får jeg opphold så lenge dette kaoset varer i følge Indiske myndigheter så da er det bare å vente ut stormen oppi fjellene der...
Hva med alle kabinansatte, skal vel godt gjøres å finne noen som ikke sitter i hjemmekarantene, eller er de fritatt?
Er MASSIV forskjell...Vi gjør det for kun F og bobler, mens de som hamstre ser verdens undergang, 3.verdens krig, Corona utsletting, Zombie Apocalypse. Is tiden, klima utslettelse, en asteroide kommer osv...
Du glemte armageddon... Btw, ble lite Trumf på oss i går. "Alt" av varer var borte fra vår butikk, Kiwi Fornebuporten. #wearedoomed
Info fra Europeiske nå om avbestilling pga. myndighetenes råd om å ikke reise: 1. Avbestilling av alle private utenlandsreiser, med avreise 12.-26. mars Europeiske støtter norske myndigheters sterke oppfordring til ikke å dra på fritidsreiser til og med 26. mars. Om du har kjøpt en privat utenlandsreise med planlagt avreise i løpet av denne perioden, dekker vi avbestillingskostnadene. For å sørge for at vi er tilgjengelige for de som allerede er på reise, ikke ta kontakt med oss på telefon før 26. mars. I mellomtiden ta kontakt med flyselskapet, hotell eller reisearrangør for å undersøke hva du kan få refundert. Etter 26. mars registrer skade her for avbestillingskostnader du ikke har fått refundert av flyselskap, hotell eller reisearrangør.
Følte meg rimeleg dum i går på gårsdagens TTT Men det var ikkje mykje tørrvarer og boksmat gitt. Mest ferskt sidan no blir en jo heime og ikkje på reise, så då trengs det jo litt meir enn normalt av ferske varer enn normalt når ein for tida vekependlar. (Fram til onsdag)
Bra! Håper Frende følger etter; det blir for dumt å gjemme seg bak at dette ikke er spesifikt et "reiseråd". Ellers blir jeg fristet til å reise allikevel, på pur faen
Dagens nøtt, når igang? Du kan vel låne seilbåten til Greta? Sikker hu som har satt igang alt dette, da det har ALDRI vært så lite klima grinning i media som i disse dager. Jo fakturaen sendes til: Erna Solberg.
Hele hustanden må i karantene om man har vært utenfor norden ref FHI Helsedirektoratet har nå også gitt pålegg om at alle som har vært på reise utenfor Norden i perioden etter 27. februar skal holde seg i hjemmekarantene i 14 dager etter hjemkomst. Dette gjelder også deres husstandsmedlemmer
Jeg var også en av dem som dro på ekstra i går. Ikke fordi jeg tror det blir tomt for noe som helst. Hyllene blir jo fylt opp igjen, og det er plenty til alle. Men fordi jeg faktisk ser for meg å gjøre som anbefalt og holde meg hjemme de neste par ukene. Ser ingen grunn til å skulle fly i butikken hver dag, og utsette meg selv og andre for smittefare.
Har ikke sett denne postet enda. Denne er for de nerdene, eller dere i karantene med for mye tid: Den første kliniske studien av Corona innlagte pasienter fra Kina. (linken går rett til PDF) https://www.thelancet.com/action/sh...XADU8y7eQB9Si1kcmXRSMt3PhAKkM2xcC07jQ6zJ0g0E0
Greta har satt i gang dette??? Media er vel opptatt med å snakke om andre ting en klima i disse dager... Nå tror jeg kanskje legen skal sette seg selv i karantene, for å roe seg litt ned...