Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183

Noen som har tips til andre middagsmenyer?

:D

rota, sutenai, Bolle and 2 others like this.
  2. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Angående kansellering og avlysning hos SAS: jeg har kansellert to reiser. Den ene var en Plus billett så skulle få pengene tilbake, mens den andre skulle jeg gjerne få voucher for. Begge ble avlyst for 14 dager siden, men jeg har ikke mottatt noe eller hørt fra SAS. Har det kanskje skjedd en feil eller har de bare dritttravelt?

3. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
  4. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Avixlo liker dette
  5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, hvilket klenodium!

6. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Poengalarm, elle rkanskje mest flyalarm?

I og med at all samfunnsaktivitet har stoppa opp så kan jeg jo dessverre heller ikke bruke kredittkortene til å rake inn poeng for alle mulige utlegg. Jeg får jo ikke lagt ut for noe som helst for tida.

I et anfall av positiv begeistrig i går kveld fant jeg ut at jeg skulle sette meg til på sas award og drømme meg bort med å booke og planlegge massevis av turer langt vekk foran i januar-februar neste år. Men den sida har jo jaggu SAS tatt ned.

For å dra det over på noe mer essensielt.
    Er det egentlig noen grunn til å tro at grensene åpnes opp for sånne flyreiser i overskuelig fremtid? Jeg ser for meg at vi får kontroll på corona her til lands og det meste av samfunnslivet er tilbake i normal drift i løpet av sommeren, kanskje med unntak av festivaler, fotballkamper, konserter og andre store folkesamlinger.

Men om Norge er tilbake i vater og det går bra her. Så er det vel neppe noen interesse for å slippe folk fra andre land inn her eller oss ut de nærmeste månedene? Det kan fort bli langt ut på høsten og inn i neste vinter før mange nok land har god nok kontroll på corona til at man åpner opp for internasjonale reiser frykter jeg.

Hva tror dere?

7. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    KINA begrenser nå all flygning til/fra Kina ytterligere!

Selv om Kina er på bedringens vei, og snakker om å øke antall flygninger, så er det vedtatt begrensninger:

... each Chinese airline is only allowed to maintain one route to any specific country with no more than one flight per week; each foreign airline is only allowed to maintain one route to China with no more than one weekly flight.

Les på
    http://www.caac.gov.cn/en/XWZX/202003/t20200326_201748.html

Kina kommer nok til å holde på restriksjoner i flere måneder pga det store antallet med "importerte virus"...

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan i denne vanskelige tiden by på et årsforbruk (anno 2018) av samtlige av en viss matkasses menyer. Bør være litt å henge kokkefingrene i der.

https://drive.google.com/open?id=18nE2RgFYZXTW5pr9kALTQmID2dejPuSi

Klikk på linken, klikk download og voila. Du trenger winrar eller winzip for å extracte.

9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,360
    Bonuspoeng:
    113
    Krystallkula er litt uklar.... Min teori er gradvis oppmykning mht. reiser ala
    1. først innenriks (opphør av råd om å unngå nødvendige reiser osv)
    2. deretter gradvis lettelser i reiseråd/begrensninger - pr. land som har dokumentert at de at fått kontroll med utbruddet
    3. de mest upålitelige landene (ift. rapportering, helsevesen o.l.) som de siste, vaksiner er tilgjengelig over alt.
    Timing? 1) i andre kvartal, 2) fra 3. kvartal og inn i 2021 3) slutten av 2021 tidligst.. Og dette er vel den optimistiske antagelsen?

Kalsnes, chrt, Gribb and 1 other person like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,730
    Bonuspoeng:
    293
    I disse tider er det vel en fordel for alle selskaper med stor statlig eierandel.

furlong liker dette
  11. MrPutter

MrPutter EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei igjen folkens!

Noen som kan hjelpe med info om dette?

Finnes det noen åpne Lounger på Suvarnabhumi nå som viruset herjer og som det er mulig å kjøpe seg inn på? Har sjekket loungebuddy men er ikke sikker på om at de er up-to-date... Min far er på vei dit nå og skal reise til Norge senere i dag og vil gjerne kjøpe seg inn!

-= MrPutter=-

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,671
    Bonuspoeng:
    293
    I går stengte myndighetene ned store deler av Bali ....med sterke oppfordringer til å holde seg inne ... likevel er det utrolig mange turister som oppfører seg som vanlig på strender og resorter i flg ulike nyhetsmeldinger ..
    Tror de dette går over?

25. mars var silent day på Bali og det var derfor store parader med mye folk i gatene 24. mars ...

Per nå har Indonesia ca 900 bekreftet smittede, men 78 døde ... det sier litt om standarden på helsevesenet og antall tester. Bali har ikke laboratoriefasiliteter og prøvene må derfor sendes Jakarta ...

KLM setter opp ekstra kveldsfly de neste tre dagene for å få hjem folk, ambassaden i Jakarta sendte nettopp en SMS om at det var noen få ledige plasser ombord hos KLM ... (billigplasser?)
    Turkish er sluttet å fly til DPS
    Singapore tar ikke med utlendinger til transitt...
    Usikker på om Thai tar med passasjerer for transitt i BKK ...

Vi er ubegripelig takknemlig for at SAS kundeservice hjalp oss til endelig å komme hjem .... og til vår store glede i Business hele veien.
    De eneste som hadde redusert service var SAS SK251 ....

TAKK SNELLA BOLAGET!

Last edited: 27. mars 2020
    Hanen, EndreD, Gullars and 9 others like this.
  13. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Denne spres som ild i tørt gress nå.
    Kan noen som vet noe her.. bekrefte/avkrefte ?

Reisegal liker dette
  14. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte.

15. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ei real giring for å gjøre seg klar til å investere når vi kommer ut av bølgedalen. Småpengene som SAS og Norwegian sysler med er ikke helt det samme.

Veldig lovende for Singapore airlines.

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Nå kan vel vi ikke sammenligne SK med SQ... Blir som C med F... SK har fått redningspakke ifra sine statseide og gavepakke fra Norge. Det er DY som bør blir subsidiert mer, søde bror har ekskludert dem ifra deres gavepakke, ellers er det kroken på døren... Ny emisjon...?

17. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,414
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh, RoadKing and Lars J like this.
  18. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har falt over gode tilbud hos SAS, som man kan booke frem i tid (evt. med ombooking om nødvendig?)

19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    820
    Bonuspoeng:
    113
    Tenk på at sålenge du bestiller en utlandsreise når det frarådes av UD vil du ikke få noe på reiseforsikringen hvis du seinere må avbestille pga samme reiseråd.

20. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    I know, men hvis SAS har fri ombooking er det kanskje ikke så farlig

Del denne siden