Gode nyheter, ønsker ikke at Porsha byttes ut med Fiat/Lada, LH F trengs å oppleves minst 1 gang i livet. Men det er jo det samme som Skandinavia har gjort for SK og DY(kun Norge), så det skulle bare mangle, og kom i grevens tid.
Jeg har booket noen poengbiz med SAS, på flere forskjellige datoer, så kan vi kansellere det vi ikke bruker (eller alt). Er ren SAS biz, ikke poeng-og-penger-poeng
Hvis det er en av disse, så er det greit for meg: https://electrek.co/2020/03/23/vw-a...i-converted-electric-van-available-for-69500/
huff, det er trist lesning @Upsaker . Alltid hatt mange forventninger til LH F, total opplevelse hard/soft prod, bakke/luft prod... Uten Porsche, er det forsatt bedre enn CA F
Ja! Jeg var i utgangspunktet enig med deg - i en times tid. Men etter å ha både sett og prøvd den, endret jeg mening ganske raskt. Men folk har ulik smak. Sånn er det bare.
Det gjenstår å se. Hadde en lang og hyggelig samtale med en hyggelig kineser på min tur fra FRA til PEK, og han fortalte at det var opprørsstemning i en lukket gruppe for HON's. Jeg regner vel med at LH er fornuftige nok til å lytte til det deres beste kunder mener om saken.
Er medlem på et tysk Thailand-forum, og både LH og Condor har hatt flere fly som har hentet tyske statsborgere de siste dagene. Det er satt opp 2-3 evakueringsfly hver dag frem til og med 8/4, deretter er det ikke planlagt noe mer foreløpig. Har gått fly både fra BKK og HKT. Og det er mange tyskere som ber om hjelp der nå.
Hvordan fungere det med evakueringsfly, må man betale eller betaler staten ? Hvis staten betaler hvordan avgjøres det da hvem som får sitte i C og F, er det hvor mye man har betalt i skatt de siste 3 årene kanskje ? Får man bonuspoeng ? Er det kun en vei, eller tur retur ?
Interessant tema egentlig. Er det riktig av mamma stat å sende fly for å hente statsborgere i den vide verden som har reist ut av fri vilje og egne penger?
Evakueringsflyet til SAS fra LIM betalte passasjerene selv. Jeg tror prisen var ca 7000 for M og 13k for C. Husker ikke prisen for Y. Rutenr starter med 7... som er en indikasjon på at det er charterfly, og det gis da normalt ikke bonuspoeng. Jeg vet ikke om det er gjort unntak for disse flyvningene
I tilfeller med SAS har jeg lest at staten dekker mellomlegget slik at flighten går i null. Den går jo tom én vei. Vil anta at det er en kostpris for totalutgiftene, uavhengig av hvor mange seter som blir solgt. C betyr dyrere billett og mindre for staten å betale av det totale beløpet? Usikker på hvordan praksis er hos andre flyselskap. LH får både cash og lån hos staten, så tviler litt på at de krever overskudd på evakueringsflightene i tillegg.