Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,675
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Final Call:

Flyet – med flynummer SK7031 – afgår fra Lima på torsdag d. 2. april 2020 kl. 11.30 lokal tid og er åben for booking for danske statsborgere og personer med fast ophold i Danmark. Flyet ankommer til København fredag d. 3. april kl. 08.00.

Prisen bliver 7.500,- for Economy Class, 10.500,- for Economy Plus og 13.500,- Business Class. Børn under 2 år er gratis.

Passagererne skal dog ikke forvente den normale SAS-servering ombord på denne afgang p.g.a. Corona-krisen.

I alle tre klasser vil der blive serveret 2 snackbokse og ingen varme retter. Dertil ikke-alkoholiske drikke.

drsyk and Sonictravel like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har regjeringen gått ut med ganske klare hint på å tid vi kan komme tilbake til normalen og det er 27 Mai innenfor landets grenser som bildet peker på, også tipper jeg at Norges grenser åpnes samtidig som at større kulturelle arrangement blir tillatt den 15 juni, så for dem som har booket sommerferie etter denne datoen bør sitte litt på gjerdet og ikke selge bjørnen før skinnet er skutt i forhold til kansellering :cool:

Coronaloven.jpg

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,181
    Bonuspoeng:
    293
    Tja..
    Det hjelper å lese hele teksten:
    upload_2020-4-17_14-47-54.png

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt utenkelig med store arrangement etter 15. juni.

Gabface liker dette
  5. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,490
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, her er de snakk om å rydde opp juridisk. Tiltakene kommer mest sannsynlig til å vare en stund, da må stortinget vedta de med noe bedre enn en midlertidig kriselov.

Kaffen liker dette
  6. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Der tolker du nok det feil. Coronaloven ble vedtatt for å få gjennomført en del tiltak uten vanlig behandling i Stortinget. Det er helt naturlig at denne loven ikke forlenges, og det ble uansett presisert at den var høyst midlertidig. At ting blir normalt i 2020 er i beste fall en utopi.

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Nå jobber Emirates med en løsning som involverer en blodprøve, så får vi se hva andre land tenker om det. En annen løsning som kan være noe er å ha egne E-Visa til land hvor du betaler en avgift som dekker en eventuell innleggelse, karantene og behandling av Covid-19 også kan reiseforsikringen ta de andre vanlige tingene?

Uansett nå jobber myndigheter på spreng i forhold til å kunne åpne grensene for hverandre :)

8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var litt for kjapp på trekkern der ;)

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Vel godt du er optimistisk om ikke annet. Jeg tror reiserådene varer til langt etter sommeren, og om du da tar turen selv om grensen åpnes er det ingenting å hente fra forsikringen uansett. La oss håpe at noen kloke hoder finner frem til en effektiv behandling, for hvis ikke er det bare å avskrive reiseaktivitet til langt ut i 2021

Woodswing, drsyk and vegardg like this.
  10. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Litt sent svar her nå.
    Det er ikke noen grunn til å tro at det blir noen store arrangementer i Norge på denne siden av nyttår. I løpet av uka kommer det et forbud ut august, og i løpet av sommeren ryker resten av året.
    Dessverre.

Jeg har en festival jeg skule arrangert 19-20 juni. Den blir ikke noe av. En av grunnene er at alle artistene har kansellert turneene sine i sommer. De har ingen steder de kan dra og spille. Du kan jo se for deg en festival med internasjonale artister nå som grensene er stengt. For de norske artistene er det likedan, alle er innforstått med at det ikke blir noe i år.

11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Her tenker jeg du er inne på det som blir en av de største utfordringene frem til en (effektiv) vaksine foreligger: Hvordan kan vi reise uten en gyldig reiseforsikring? Innleggelse på sykehus i utlandet koster jo opptil personlig konkurs-beløp.

Étt alternativ kan være enkeltforsikring pr. reise. Grunnet høy risiko kan den fort koste 15-20K ( for en 14d tur. Hvis ikke høyere. Hvor mange er villig til å betale det selv, ev hvilke arbeidsgivere kan betale dette med den økonomiske situasjonen vi er i?

I tillegg kan det være andre kostnader til helsepass, visum osv og ev karantenetid når en returnerer.

Tsjekkia har like godt stengt landet for ett år fremover. Det er ganske heftig, men sier noe om hvor utfordrende det vil være å komme seg rundt i overskuelig fremtid.

For å komme med noe positivt er det gode muligheter for å anvende nanoteknologi ift å utvikle en effektiv vaksine.

13. holmen

Likes mottatt:
    64,181
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de har ikke det.

Jeg ser dette skrevet mange steder de siste dagene. Men, hvis man faktisk leser artikkelen (og ikke bare overskriften), så står det at presidenten sa dette i et intervju, men han har ikke myndighet til å fatte noen beslutninger, da han bare har en seremoniell rolle i Tsjekkia.

furlong, Insomnia4u and milehigh like this.
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,730
    Bonuspoeng:
    293
  15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Forskjellen ligger i hvordan smitten sprer seg. Desto flere folk, desto mer smitte. Matematiske modeller regner ut slik.

vegardg, drsyk and RoadKing like this.
  16. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at artikkelen er forskjellig fra NTB-pressemeldingen jeg trodde jeg linket til. Takk for presiseringen. Likevel, jeg holder fast på argumentasjonen om utfordringer med reise i uoverskuelig fremtid.

holmen liker dette
  17. holmen

Likes mottatt:
    64,181
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg ingen er uenig i. :)

OttoL and Insomnia4u like this.
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, se her:

De norske luftfartsvirksomhetene vil tape tre milliarder kroner i måneden i sommersesongen om dagens situasjon vedvarer.

Det sier direktør for samfunnskontakt Knut-Morten Johansen i SAS under et luftfartsseminar i regi av NBTA tirsdag.

"Det er enorme omsetningstap i bransjen, samtidig som de faste kostnadene fortsatt er høye og belastende. Problemene med flere av tiltakene til regjeringen er at de er volumbasert, mens støtteordningene er i form av lån. Enda mer gjeld hjelper ikke selskapene nå", sier han.

Videre med Johansen at en normalisering av lufttrafikken trolig ikke vil skje før fjerde kvartal 2020.

-Forutsetningen for at vi skal kunne fly er at det trafikkgrunnlag å basere rutene på, sier han.

4. kvartal ifølge SAS...Om vi tror på julenissen...

OttoL liker dette
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Fikset det

drsyk liker dette
  20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Så du tror ikke på julenissen? Men du tror vel på vaksinen, ikke sant @OttoL ? Korrigerer estimatet til 2021:)

Del denne siden