Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Tror på en effektiv behandling :) Men det er en lang vei å gå fra der til ting normaliserer seg. LH mener vel 2023-2024 før vi er tilbake til pre-covid.

drsyk liker dette
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Pre-Covid enig, når vi får fly F er forsatt 2021 :D

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,731
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er en evig optimist. Dette ordner seg :)

Skarven liker dette
  4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Spanske klubber har visst fått beskjed om at det ikke kommer til å bli aktuelt å ha tilskuere på tribunen før i 2021. Jeg tror nok dessverre også at det er en indikasjon på hva som er i vente av reiseråd for resten av 2020.

Dette er fotball altså, hvis det skulle være uklart for @holmen

Avixlo, Earl, holmen and 1 other person like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Stakkars La Liga inntekter og årslønninger til sinnssyke summer rundt 10-100 millioners kr klassen for fotballs spillerne, for en trist dag, NOT :D

Selv med teskje kan det feil oppfattes av @holmen , her må det henvises til en link som grunnlag der det står spesifikk at dette gjelder fotball ;)

Spania er litt unntak, mtp smitte tall og antall døde, Norge har kommet mye lenger i smitte forhindring og jeg håper virkelig at 1 aug. er vendepunktet der vi får fly rundt omkring i Skandinavia, så til enkelte land med få smitte tilfeller, og 2021 er det mer normalisert...(her må vi ha trua)

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,187
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for oppklaring! Jeg fikk nemlig opp dette på Google:
    upload_2020-4-23_15-38-49.png

Avixlo, Tone398, Upsaker and 8 others like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Slik jeg fryktet :rolleyes:

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    TG var i hardt vær lenge før korona dessverre. Politisk utnevnte ledere av selskapet pluss tap av ansikt gjør at det er en vanskjøttet selskap.

En restrukturering (pga konkurs?) er velkommen, men dessverre tror jeg det kommer til å halte videre. Kongehuset har fremdeles innflytelse politisk og flyr TG. Thai Smile er jo også del av konsernet og har en stor andel innenriksflyvninger og økende regional tilstedeværelse.

9. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    TG holdes vel kunstig i live, via statsstøtte og andre almisser, de har vel hatt flere slike varslere tidligere, kjipt som det er, bør de vurdere å fjerne F, og kjøre samme linje som EVA over tid... Uansett er/var TG F min første store kjærlighet :)

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har TG Gull og flyr endel med dem. De har blant annet mange eldre 777 som bør byttes ut. De kommer nok aldri til å legge F ned, da kongefamilien og viktige politiske medlemmer forventer å fly F. Spørsmålet er om det i det hele tatt er mulig å privatisere selskapet. Først da tror jeg vi vil se en tilpasning til markedet og mer økonomisk drift.

drsyk liker dette
  12. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    De har vel ikke fått tilskudd med det formål at tilbudet skal være på et minimum, men at det minimum må være et visst tilbud. Er litt forskjell på det.
    Sånn det ser ut nå, virker det heller som de tyner tilbudet til et minimum for å fylle flyene mest mulig, noe jeg antar ikke var hensikten til de som kom med noen milliarder i tilskudd.

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Politikk og business er aldri en god kombinasjon. Politisk agenda er å sørve de høytidelige, mens økonomien er uvesentlig, blir som en kongefamilie med apanasjen sin der slottet er TG i dette tilfelle...

Privatisering vil medføre å bli frarøvet en maktposisjon og dermed "miste" ansikt utad. Dette kan ikke skje, ære og respekt er høyt verdsatt i den asiatiske verden.

Blir som en skryte gjenstand, se på meg, mitt eget flyselskap, hei vi har A380 og F, hva har du/dere...?

Uansett TG må forsette å være levedyktig og servere DP :)

Xflipper liker dette
  14. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok veldig sannsynlig at det hadde blitt enda verre uten tilskudd, ja.
    Fløy et par legs med SAS i begynnelsen av uka, og ca. 25% av passasjerene var rekrutter.
    Uansett, jeg synes de skulle sørge for bedre avstand, gjerne med mer tilskudd om det er det som behøves.
    Busselskaper osv. klarer det, og det står neppe så mye bedre til med dem nå om dagen.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Da snakker vi. SAS bussnis innenlands

drsyk and holmen like this.
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    HA må se det for å tro det... SAS Biz ala long haul innlands...

Xflipper liker dette
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Litt bortkastet på de korteste rutene. Du rekker jo ikke å legge ned setet før du må slå det opp igjen siden de skal gå inn for landing :)

18. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Og ikke er det mat og skjenk heller...

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på at selskapene har lyst på så mange cycles på flyene sine for å få fly med lavest mulig fyllingsgrad..

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Gir absolutt mening. Så SAS skulle fly hente flere nordmenn hjem i starten av mai også. Muligens fornuftig å fly A350 til Hellas og Gran Canaria for å få med flere per flight.

Del denne siden