Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Da har du registrert curve-kortet i Æ-appen?

CowboyDan liker dette
  2. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Nei. SAS MC Premium. SAS MC og Æ funker når jeg bruker det isolert sett.

3. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Oki. Trur nok du må registrere curve-korte i Æ-appen. Har gjort det selv, men ikke brukt det enda så ikke fått testet det. Men Æ sjekker nok mot hvilket kort som blir brukt i kjøpet og ikke hvilket kort som curve belaster.

CowboyDan liker dette
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Kassen på Rema gjenkjenner kortnummeret du bruker å betale med, derfor må du registrere Curve-kortet i Æ-appen for at det skal virke.

gert and CowboyDan like this.
  5. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Funker hos meg

CowboyDan liker dette
  6. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Color me tufs. Takk for at dere oppklarte det som egentlig burde være opplagt. Og beklager for å spre misforståelser :)

Chrisljo liker dette
  7. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Ha meg unnskyldt dersom svaret ligger x antall poster opp, men er det slik at DNB MC faktisk gir EB ved top up av Revolut?

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det sluttet samtidig som Payr.

9. bolivarpivovar

bolivarpivovar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Kan svare meg selv her, med svaret jeg fikk fra Curve,m (svaret kom overraskende fort forøvrig), kanskje til hjelp for andre:

We have a risk engine which is particularly sensitive when you are a new user, as with any new bank account or credit card.

We recommend that you start with smaller transactions and build up your spend. You may find larger transactions are flagged by us to begin with, so please do carry a backup card for important purchases at first.

Baldrick, drsyk, NorFlight and 2 others like this.
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Så da lønner det seg å bruke x antall små transaksjoner med økende beløp, dog utifra tidligere post for harry handelen er større transaksjoner i 2000kr størrelsen ?

11. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    654
    Bonuspoeng:
    93
    Litt mer info om Curve og Amex i deres blog:
    • Foreløpig kun betatest
    • Foreløpig kun UK Amex kort
    • Jobber mot alle Amex-kort i EU
    • Vil fungere som en slags wallet hvor du må hente penger (mot gebyr) fra Amexkortet til en din Curve-wallet (med forbehold om at jeg har forstått/tolket riktig)

https://blog.imaginecurve.com/we-are-bringing-amex-back-3/

12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Dvs at amex ikke blir så bra med Curve om vi må betale 2-3 % gebyr :/ Håper ikke dette blir realiteten

13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Uhm...tror ikke du har forstått riktig?

Marie: Are there any costs for customers who use Amex with Curve?

Diego: Yes, there are some extra costs associated with offering this feature, that we need to cover in order to have a sustainable proposition. This is how it will work for the Closed Beta:
    • Curve Black* customers will be able to top up their Amex wallet up to £1,000 monthly fee free. If you top-up more than £1,000 in a month, you will pay a 0.65% fee on any top-up over £1,000. This means, for example, that if in day 1 of the month you top up £500, you pay no fee. And if within the same month you then top up £600, you will pay a fee on £100 which in this case would be 65p.
    • Curve Blue customers will be able to top up their Amex wallet using our pay-as-you-go offer at a fee of 0.65% per top-up. This means that if you top up £100, your Amex account will be charged £100.65 and you will have £100 in your Amex wallet on Curve to spend from.
    Så.. gratis inntil 1k£ for black og 0.65% per tusenlapp. Dette er jo meget bra! Gjør jo faktisk black MEGET verdt det.

Denner her er jo forøvrig ganske nice mtp Amex' skyhøye nye valutagebyr. Negater jo det totalt! Bytt amex' 3.5% utenlandsgebyr i Curves (max) 0.65%.

Diego: Amex can be used abroad with Curve. Our customers will benefit from zero exchange rate fees, which will allow them to save up to 5% in their purchases - to find out more go to our website. On top of that, they will be able to keep earning their Amex rewards anywhere they pay abroad with Curve.

Last edited: 22. nov 2018
    DanH, Are, Xflipper and 1 other person like this.
  14. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    654
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde blått kort i tankene når jeg skrev at det kostet men helt riktig som du skrive at gratis for svart under £1.000.
    Men selv med påslag på kun 0,65% synes jeg dette er spennende. Håper de får det til snart for alle kort.

15. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Skuffende, bestilt kortet kun fordi de har reklamert med Amex støtte fra november. Nå viser det seg at det ikke gjelder oss likevel...

16. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Mitt kort ligger i skuffen en så lenge ;)

17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nå et gratis kort, og har du black så er det nå en éngangsfee anyways som du får igjen neste år. Verre er det at det gjør det veldig mye mer fristende å gå tilbake til amex for egen del, men prøver å toughe it out og håper de har såpass dårlig kundegrunnlag at de kommer med en (skikkelig) sign-up-bonus for å trekke nye kunder. Evt tar jeg elite gratis i januar for å snylte statuspoeng av dem og degraderer så til premium ut året.

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Skuffende? Curve har allerede spart meg for mange hundre kroner i FX fees og kommer til å være midt go-to kort for denne typen transaksjoner. Og så er det gratis!!

drsyk and DanH like this.
  19. bolivarpivovar

bolivarpivovar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk ikke vite hva grensen var, bare at 2300 kr var for høyt, men 230 kr var ok. Hun sa også at hun hadde gjort noen justeringer på kortet mitt. Nå i ettertid har jeg handlet for summer på opp til 3700 pr transaksjon og det har gått bra. Ser ut til at dette problemet har gått seg til for meg ihvertfall.
    Er nok lurt å bruke det på mindre kjøp de første gangene, og ha med et alternativt kort i starten, så skal det gå bra.

Et lite side note, veldig godt å kunne bruke kontaktløs betaling med Shell MC, via Curve! Har til tider vært irriterende å ikke ha dette på Shell MC (mitt har ihvertfall ikke det)

20. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, helt enig.

Om målet utelukkende er å få opp omsetningen på Amex-kortet sitt er det sikkert mulig å være skuffet, men ellers synes jeg Curve fungerer meget bra.

drsyk and Chrisljo like this.

Del denne siden