Hva mener du med "velger Curve-kortet i Revolut". I revolut velger man jo hvilken valuta man vil fylle på med, før man velger kort.
red: Ser hva du mener, det står en valute med liten grå skrift ved kortet man velger. Jeg tror bare det er Revolut som viser deg hvilken valuta kortet er i. Så vidt jeg har skjønt skal du bli trukket i valutaen du velger å fylle på med, så lenge den er en av valutaene Revolut støtter. Se svaret til "Frank" i tråden her:
https://community.revolut.com/t/how-to-change-the-currency-of-a-top-up-card/36063/2
Bare hyggelig. Hvor har du denne grensen fra? Grensen for varekjøp var tidligere høyere enn det, og nå tror jeg de har gjort den enda høyere, etter MCC-endringen. Bortsett fra kontanuttak, tror jeg ikke det er noen begrensninger på varekjøp utover vanlige spending limits, som er (for Blue):
Standard limits (Curve Prepaid and Debit) are:
- £2,000 spend per day
- £5,000 spend per month (rolling 30 days)
- £200 cash withdrawal per day
- £10,000 yearly (rolling 365 days)
Men hmm, såvidt jeg skjønner, skal de begynne å ta vekslingsgebyr over £500 fra 19. november, og da hele 2%!
Det ødela jo mye av poenget....
Løsning: Knytt Revolut-kortet til Curve, og velg at det skal belastes i lokal valuta Grensen til Revolut før man må betale. Og går man over grensen, er kostnaden 0,5%, som fortsatt er under norsk standard. OBS: Dette gjelder bare man-fre, og ikke THB, RUB eller UAH, så her må man holde tungen rett i munnen... En disiplinerende øvelse kan jo være å veksle det man har "lov" til å bruke i Revolut før man drar.
Jeg vet ikke hvem som er det britiske forbrukertilsynet, men med tanke på den nåværende prisstrukturen er ikke akkurat det der innafor. Du ender fort opp med
litt mer enn Zero, zilch og nada i gebyr.
Vis alt...