Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du velger NOK skal det bli riktig, minibanken ser at det er et utenlands kurs og tilbyr deg å veksle til GBP, men hvis du velger NOK blir det riktig.

2. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    33
    twitter. com/imaginecurve/status/1050669246924042240

Ser ut som Curve begynner å antyde før jul istendenfor "i løpet av november" med tanke på Amex støtte (ref. kommentar på twitter)..

drsyk liker dette
  3. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått krøll med SAS MC med bruk via Curve??

Tok ut 2000 i minibank med Curve (og SAS MC) nå i kveld. Begynte deretter å bruke timeline på en del transaksjoner fra siste tiden, for å få 30/100 poeng på det. Plutselig gikk det ikke lenger, kom opp feilmeldingen i Curve. Forsøkte så å betale regning i Payr som heller ikke gikk. Mon tro om minibankuttak og timeline går på 4000/96-timer regelen til SAS MC??

4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du tar en titt i «TRE DAGER MED DOBLE POENG....» tråden har noen opplevd å få midlertidig sperret SAS MC ved bruk av Curve / time travel. Kundeservice låser opp igjen, evt. mente vel en at det gikk av seg selv også.

Xaantiam liker dette
  5. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Det gikk fint å endre PIN-koden på kortet i en vanlig minibank i Sverige.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    En hyggelig bi-effekt av at Curve er et debit-kort er jo at man slipper kredittkortgebyr på de stedene som tar det i for eksempel Danmark. Så får man heller overleve 10 mindre bonuspoeng per hundrelapp under doble poeng i helga ;) Verdt det når man går bananas i flaskelista til Mikkeller CPH både der og for å ha med hjem istedenfor å dra på loungen ;)

7. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du får gebyr på MC i et EU land er det bare at klage. Det er ikke lovligt mere. :cool:

8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Så man kan altså bruke Curve til å ta ut penger i minibank? Da er det jo veldig enkelt å hamstre inn poeng da? Hvis man registrerer Shell MC i Curve og tar ut penger får man jo 1% trumfkroner på uttaket? Så er det jo bare å sette inn pengene igjen og bruke de til å betale Shell MC regningen... Stemmer dette eller er jeg helt på vidda?

9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Bransjekoden for minibank sendes (stort sett, fungerer ikke helt perfekt) til Shell MC, og jeg tror du ikke får poeng for minibankuttak hos Shell. Tidligere har Curve «skjult» at det var er minibankuttak og da hadde det fungert, det er dog grenser for mye mye man kan ta ut i minibank fra kredittkort før gebyr utløses (tror 200£).

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Da ser det ut som dynamisk MCC fungerer ved time travel. Det vil si at man mest sannsynlig får bransjebonuser, jeg skal sjekke det videre, men det betyr også at man risikerer gebyr ved minibankuttak.

CowboyDan liker dette
  11. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93

Jeg forsøkte å fylle bensin hos Shell med Curve + DNB, både med og uten Time Travel, og ingen av fyllingene ser ut til å ha fått med MCC, slik at jeg ikke har mottatt noen rabatt hos DNB.

Ikke at det var veldig overraskende ut i fra hva andre har skrevet her, men tenkte det var greit å teste for å verifisere.

drsyk liker dette
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Når gjorde du dette? De har gjort noen endringer siste uken. Tenkte uansett å teste.

13. kathir2804

kathir2804 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg får drivstoffrabatt med curve+ DNB hvitt mastercard, funket sist gang jeg var på shell/ 7-eleven iallefall

14. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Til deer som har oppgradert fra blå til svart Curve.
    Hvordan oppdaterte dere kortet.
    Fikk er kort med samme nummer men annen utløpsdato.
    Kan ikke endre fordi får beskjed at kortet alleredere er lagt til.
    Hvis jeg sletter appen og installerer igjen , vil jeg miste informasjon for alle kredittkortene jeg har lagt inn før?

Takk

15. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    4/11 står som dato hos DNB, og som nevnt null rabatt.

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan bare svare på det siste: Kortene er knyttet opp mot din brukerkonto. Du kan bare slette appen og installere på nytt. Jeg måtte gjøre det for å få lagt til kort nummer to..

17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har time travelet...flyttes den originale transksjonens dato til dagens dato med kort nr 2?

Kan du bytte til en valgfri dato siste 14 dager? F eks om du i dag kjøper noe på nett med Shell Mc. Kan man da flytte den 3 dager tilbake i tid til Sas MC, slik at kjøp denne uken går på kampanjen?

18. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Dato på kort nummer to blir den samme dagen som du gjør time travel. Dato er ikke noe som man kan velge selv.
    Refusjonen til kort nummer en tar ytterligere 1-5 dager (4 dager sist jeg gjorde det, inkl. lør/søn).

Neonex liker dette
  19. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Nei,
    det flyttes kun til dagens dato.

Neonex liker dette
  20. ina

ina Senior Medlem