Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,146
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Står i en mail jeg fikk av Curve. Appen er allerede oppgradert. Der står Curve Black klart til aktivering. Jeg kan bruke Curve Blue frem til aktiveringen. Sendingen tar 5-7 arbeidsdager siden det er Norge(3-5 hvis det er Storbritannia). Det vil være et annet kortnummer på Black. Jeg ble minnet om at jeg må oppdatere automatiske trekk hos f.eks. Spotify, Netflix osv når det nye kortet er aktivert.

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,584
    Bonuspoeng:
    113
    Ok.
    Da har jeg kontaktet Curve da jeg kun har Blue kortet i appen... Ble belastet £50 forrige mandag, men intet sett til et Black i appen...

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,146
    Bonuspoeng:
    183
    Det er rart. Fikk du bekreftelse pr. mail om at "alt" er ok?

4. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror jeg kan være i en tilsvarende situasjon (vel og merke uten Klarna involvert), uten at jeg har fått det helt bekreftet ennå. Jeg melder også tilbake hvordan dette utvikler seg for min del. Vet nok mer i morgen.

Snacky

Erlingni liker dette
  5. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,584
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, fikk bekreftelse på at «We’ve issued your upgrade» med levering «5-7 working days.»

Antakelig er det kun noe bug som gjør at kortet ikke synes i appen... Mitt Curve Blue var ikke ankommet og aktivert da jeg bestilte oppgradering så mulig det skapte noe krøll...

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,146
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må presisere litt her at jeg ikke har et fysisk Curve Black i appen. Men oppgraderingen har gjort slik at jeg kan aktivere Curve Black når det kommer.

Ok. Situasjonen min er nok litt annerledes. Jeg har hatt Curve Blue en stund nå.

7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,584
    Bonuspoeng:
    113
    Men har du også Blue synlig i appen? Mitt kort i appen er sort, kortet jeg fikk i posten er blålig (som jeg antar er Blue jeg bestilte først). Etter at de belastet £50, endret kortet i appen seg slik at jeg fikk opp siste 4 siffer i kortnummer og utløpsdato, samt mulighet for Lock etc.

Edit: Ser du svarte mens jeg skrev...

8. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har nå lest deres FAQ grundig. Min midlertidige teori er som følger:

Første transaksjonen var kun en reservasjon. Curve betrakter allikevel det som et kjøp i første omgang "Curve cannot distinguish between deposit pre-authorisations and normal transactions" Info er satt sammen fra de to linkene under:

https://support.imaginecurve.com/hc...I-use-Curve-to-pay-a-hotel-or-rental-deposit-

https://support.imaginecurve.com/hc...09-The-transaction-declined-but-I-was-charged

Andre transaksjon er den reelle. Dette har jeg vært borti med Klarna før. At de belaster kjøpet selv etter at handelen er kansellert, av en eller annen dustete grunn.

Refusjonen fra Klarna kan ta "noen dager". Den har derfor ikke kommet enda.

Lærepengen er i så fall å IKKE benytte Curve til transaksjoner som blir reservert først, for da blir man midlertidig dobbeltbelastet. Det er jo en stor svakhet med Curve, slik jeg ser det.
    Mitt DNB MC, som i dette tilfellet var underliggende kort, er så langt belastet to ganger.

Last edited: 06. nov 2018
  9. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Solgt!

10. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk £5 i bonus for å bruke koden din, det kunne du jo også ha nevnt. :)

Gullars liker dette
  11. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Godt å høre at Klarnas manglende orden i sysakene sannsynligvis er årsaken til rotet. Da løser det seg nok for min del ...

Snacky

12. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Bra! Det virker for øvrig som om support har ca. 6 dagers svartid nå. Med mindre de har noen form for prioritering.
    Jeg sendte de et annet spørsmål den 1. november vedr. en bug i appen, og fikk først svar i dag.

13. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må si at jeg verken er imponert over måten Curve fullt ut belaster underliggende kort med reservasjoner på i 10 dager (ofte umulig å vite når en transaksjon først vil bli reservert). Eller kundeservice som ikke er mulig å ringe, og tilsynelatende har en snau ukes svartid på mail.

Utrolig kjedelig situasjon å ha NOK 16 000,- utestående, og bare kunne "gjette" på hva som egentlig skjer...Selv kommer jeg nok til å tenke meg om to ganger før jeg bruker Curve til større kjøp igjen.

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om det kan være det samme som skjedde deg som nå har skjedd meg. Jeg ble dobbeltbelastet noen transaksjoner med SAS i dag i forbindelse med endring i en booking. SAS kundeservice skjønte det ikke og ba meg ringe inn igjen i morgen når de som satt på transaksjoner kunne hjelpe meg. Kan det rett og slett være retur av penger og Curve som skaper problemet her?

15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Det er endel som rapporterer lignende problem på facebook siden også. Kommer nok til å begrense min bruk til fysiske butikker

16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,026
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg bekrefte at MCC ser ut til (delvis) å fungere når man ikke kjøre time travel:

AB98227D-E4C1-4194-ADBF-A2E7F9A5F743.jpeg

Feilen med at alle flyselskap kommer som “not listes” kjenner de ikke til.

17. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Når du kjører time travel, ca. hvor lang tid tar det før pengene er tilbake på det underliggende kortet (som du flytter fra)?
    Jeg har en transaksjon med status "refunded" i Curve appen, uten at det underliggende kortet har fått noen penger tilbake enda. Det har gått to dager, så langt.
    Kanskje dette er forretningsideen til Curve, og belaste alle reservasjoner som vanlig kjøp i 10 dager+ (se tidligere innlegg) og holde tilbake refusjoner lengst mulig for å generere renter til seg selv.... Vil tro at det ligger en god del penger og flyter i "Curve cyberspace" til en hver tid...

18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Er det sånn at det lønner seg ta kjøpene på utenlandsk valuta siden de fleste gir mer poeng da?

19. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer litt på det samme, burde man endre til lokalvaluta når man er ute på reise?

20. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Funker sikkert det, men hva er poenget med å bruke Curve utenlands da (så lenge de ikke støtter AmEx)? Største fordelen p.t. ligger vel i en gunstig vekslingskurs, som man da mister...

kristtorp liker dette

Del denne siden