Fått følgende problemstilling med Curve som jeg synes er kjedelig/beskymringsverdig og lurer på om noen har opplevd lignende og erfart hvordan det blir håndtert i praksis .
Det er en feil i Curve som gjør at betalinger som ikke kommer gjennom av en eller annen grunn står i PENDING status veldig lenge, de sier de er klar over dette tekniske problemet og jobber med å fikse det, men dette har de sagt helt siden jeg begynte å bruke kortet for mange måneder siden.
Nå har jeg opplevd en situasjon som gjør at jeg tenker at de kan tjene på feilen:
Jeg bestilte hotel for hele familien for nesten 130.000 thai bath, som er mer enn 3000£.
Transaksjonen ble stoppet av Curve på grunn av daglig og månedlig maks grense.
Jeg tok kontakt med Curve som økte daglig og månedlig maks grense til verdier som gjør at jeg med stor sannsynlighet ikke møter problemet med å bli stoppet igjen.
Da er det jo bare å be hotellet belaste kortet igjen, eller?
Det som gnager meg er at transaksjonen som ble stoppet fortsatt står i PENDING status, og at denne transaksjon fortsatt teller i min månedelig forbruk, så enhver transaksjon som jeg gjør nå og inntil det de har løst beløpet er over grensen for gebyrfri veksling og belastet 2%, eller?
Jeg har skrevet til Curve om problemstlllingen , men lurer på hva andre har opplevd i praksis? Jeg har brukt kortet veldig mye, men denne feilen gjør meg skeptisk .
Last edited: 25. jan 2019