Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte meg ikke helt om i et øyeblikk og dro Curve-kortet mitt i terminalen da jeg skulle få refundert noe moms i utlandet. Det har begynt å gå en stund nå, uten at jeg har sett snurten til de pengene. Er de bare veldig trege på denne typen ting, eller er jeg nødt til å begynne å kontakte Curve for å forsøke å rydde opp i saken?

2. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Merk at DNB sine supertilbud ikke vil gjelde ved bruk av Curve som betalingskort (men hvem ville ha gjort det?)

3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Leste en plass på forumet at Curve reserverer ett større beløp når man feks tanker på Shell. Kan noen sende meg den linken? Evt fortelle meg hva som skjedde? Finner ikke tråden...

4. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er vanlig i Europa, i feks. Frankrike mener jeg å huske. Gjelder ikke bare Curve men vanlige bankkort. Skulle ikke forundre meg om dette blir vanlig i Norge også.

gert liker dette
  5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ble reservert 1500kr sist jeg tanket på Shell. Det tar litt tid å de pengene tilbake, så greit å være bevist på det hvis man har lav grense.

interface87 liker dette
  6. Catch

Catch Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Var i kontakt med Curve sin kundeservice for et halvt år siden angående dette. Fikk dette som svar:

Hi,

Rimon here, from the payment team at Curve. I've had a look at your account and you've been charged a higher amount because automated petrol pumps automatically charge you (and us) the full amount that you can buy and then the cost is adjusted later for the amount you actually used.

It's similar to a hotel deposit, where you put down a larger amount to cover any costs you might incur, and then you are refunded after you leave the hotel.

interface87 liker dette
  7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det kan gå mange dager før transaksjonen er bokført. Hvis du har lav grense og ikke ønsker å binde beløpet så lenge, kan en god løsning være å betale inne i butikken.

Tror 1.500,- er ganske gjengs i Norge, det er i hvert fall det som gjelder på Circle K også.

8. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer Curve siden jeg har over 10 kort. Er det noen ulemper? F.eks. bonuser som ikke blir registrert riktig o.l. (Har Widerøe mc, Norwegian,SAS mc prem, dnb saga mc, shell mc ++)

9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
  10. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
  11. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Ser jeg bare har fått 15 poeng for transaksjoner med SAS MC via Curve i utlandet i sommer :( Ikke 20, og ikke 30 kampanjepoeng.. Noe jeg gjør feil eller er det sånn det er?

12. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis Curve belaster ditt Shell MC i NOK heller enn utenlandsk valuta er det nok derfor. Jeg vil anta du må belaste i utenlandsk valuta for å få de ekstra poengene.

13. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Så det betyr at norske underliggende kort skal settes opp i f eks GBP for at dette skal virke?

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,583
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan man like gjerne dra underliggende kort ved kjøp, da man ved å belaste i utenlandsk valuta ikke får en fordel gjennom Curve. Curve fjerner jo min. 0,25% i valutapåslag, ofte mer.

15. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Du får en fordel gjennom Curve, men underliggende kort må belastes i utenlandsk valuta. Den største fordelen med Curve er riktignok å samle kortene på et sted.

16. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Oppklarende. Da blir det ekstra poeng ELLER null fx gebyr..

17. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har erfaring med konto-uttak i utlandet med Curve, med kredittkort som valgt belastning? Vil dette oppfattes som varekjøp eller konto-uttak av kredittkort-selskapet?

18. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det faktisk er blitt sett på som et kjøp.. Tok ut noe pund i London og har fått poeng for de. SAS MC Premium gjennom Curve.

19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,432
    Bonuspoeng:
    113
    Bekreftes, samme skjedde med mine uttak i Skottland for et par uker siden. I tillegg fordelen av veldig god kurs..

Blaa liker dette
  20. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,583
    Bonuspoeng:
    113
    Etter 20. juni ser jeg at jeg ikke har fått rabatten for DNB MC på bensinstasjon med Curve. Så kan se ut som det har skjedd noen endringer...

Andre som har erfart dette?

Del denne siden