Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Fem måneder i Spania sist vinter med SAS MC ( før jeg fikk Curve). Opplevde at SAS MC korrigerte kursen opp i appen ca. en uke etter at jeg brukte kortet. Tror du må vente noen dager til før du konkluderer.

NorFlight liker dette
  2. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen der har oppdatering på om det kommer til å bli mulig å bruke Curve til å omdirigere til Amex (fortsatt usikker på om jeg kan bruke nok til CT på Amex gitt de relativt få steder i Oslo som tar Amex) :)

3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Lang historie, men ser ikke ut som det kommer til å skje. Amex satt seg på bakbeina.

4. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,152
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke er klar over følgende antar jeg at det er forklaringen.
    https://support.imaginecurve.com/hc/en-gb/articles/214124809-What-foreign-exchange-rates-will-I-pay-

Løsningen jeg bruker er "time travel" til Revolut, hvor jeg kan veksle før eller etter helgen om nødvendig.

5. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Virket sånn. Takk for rask svar

6. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er klar over denne, og hvordan dette fungerer.

Men basert på påslag på 0,50% tilsvarer dette en kurs som lå ca. 20-25øre over kursen fredag ettermiddag, hele helga benyttet Curve 10.53 inkl. 0,50% påslag. SAS MC som benyttet ved bokføring samme kurs som Curve tok utgangspunkt i før påslaget, endte på 10.46 inkl. 2% valutapåslag.

Kursen fredag/mandag var kun noen få øre over laveste offisielle. Så antakelig svekket krona seg relativt mye mot euro i løpet av fredag kveld fram mot «cut off» 23:59, men hentet seg inn før åpning mandag morgen.

7. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen fordel med Curve i utland kontra å bare bruke et annet kredittkort som er gebyrfritt?

8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Opptjene poeng på respektive kort valgt i Curve...

Sikiduck liker dette
  9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Den største fordelen er å slippe valutapåslaget som totalt sett utgjør ca 2-3%.

Sikiduck liker dette
  10. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er valutapåslaget med Curve? Vet du det?

11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    0% i ukedager
    1,5% i helgene (0,5% for USD, GBP og EUR)

I tillegg får man typisk 0,3%-0,4% bedre kurs.

Maggie and Sikiduck like this.
  12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Sikiduck liker dette
  13. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar begge to! :)

Wow, imponerende. Ingen valutapåslag i hverdager.
    Kredittkortene mine tar 1,75% i valutapåslag så dette er jo definitivt bedre.

Jeg har bestilt Curve Blue nå. Gratisversjonen. En grense på £500 går fort i ferier, men men. Jeg har ikke råd til €10/mnd.
    Skal snart til Stockholm og så til London, så da kommer dette greit med!:D

14. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Gi Curve-kortet til kona, så slipper
    En annen fordel - kona di kan bruke Curve-kortet til daglig bruk, så slipper du å bestille ekstrakort.

Sikiduck liker dette
  15. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke kone, alle bare forlater meg:(

16. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Har dere opplevd problemer vedrørende refundering? At når dere skal få penger tilbake for noe dere har kjøpt med Curve, at Curve ikke slipper pengene til deg? Ser det kan ta opptil èn måned å få penger tilbake...

Ser flere har skrevet om det. Litt risky.

Ser og at det ikke anbefales å ha hovedkortet sitt der om det er primærkonto.

17. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, har 65 kr stående som "pending" (i appen) fra et mislykket online-kjøp 9. oktober. Sendte mail til Curve her om dagen, og fikk beskjed om å vente 3-5 arbeidsdager, men tror ikke de fikk med seg hvor lang tid det allerede hadde gått... Sender ny mail om det ikke løser seg i løpet av noen dager.

18. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har noen transaksjoner som står som "pending" hos meg også, men disse er IKKE belastet underliggende kort, så derfor har jeg ikke orket å gjøre noe med de...

Sjekk om underliggende kort er belastet, dersom det er det ville jeg fulgt opp, om ikke vet jeg ikke om jeg ville tatt bryet med å få de fjernet... De eldste hos meg har vært pending i mange måneder (en var blant annet da jeg tastet feil kode...)

19. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som fant ut noe om dette?

Skal betale en del i USD ifb ferien neste år, men vil selvsagt at reiseforsikringen i SEB MC P også skal gjelde

20. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et vanskelig spørsmål. Jeg leste litt om dette.
    Greia er om skadebehandler ser på betaling gjennom Curve som en egen transaksjon, eller om de ser på det som en «payment prosessor» slik som Paypal.
    Betaler du gjennom Paypal og slike betalingsprosesser er du forsikret. Så kan man argumentere om Curve er en slik betalingsprosess siden det kun tar millisekunder for en transaksjon, eller om Curve er kjøpmannen som solgte deg et produkt og derfor ikke en betalingsprosess.

Det er et sjansespill egentlig. Det går an å spørre banken men de vet neppe hva Curve er.

Så oppsummert så vet du egentlig ikke før du har et krav og hva skadebehandleren mener.

Så jeg ville betalt direkte med kredittkortet. Curve Black og Metal har reiseforsikring med AXA men har lest den ikke er så god.

Del denne siden