Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Hatt et par refusjoner, og tok 5-6 dager før de var refundert på underliggende kort (SAS MC i dette tilfelle)

2. Ringperm

Ringperm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen fordel å bruke curve, koblet opp mot norske kort, dersom man bruker curvekortet i Norge? Annet enn at man kan samle alle kortene på et sted?

3. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det tror jeg ikke.
    Evt. gebyrfritt minibankuttak som noen melder om.

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    En grunn til å benytte Curve i Norge er for å bygge historikk, slik at sannsynligheten for at Curve avviser transaksjonen blir mindre når man «trenger» kortet i utlandet...

jgroneng and Ringperm like this.
  5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Et godt poeng; og bruk gjør det også lettere å få økt limits. Har selv 100k gbp som bruksgrense per år nå. I tillegg synes jeg timeline/insights er ganske nyttig.

6. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Vi bruker Curve-kortet i hovedsak som ekstra-kort til min verre halvdel.
    Det er koblet mot SAS MC Premium (snart DNB Saga).

7. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Er deres erfaring at å betale med Curve-kortet på Posten går fint (rente/gebyrfritt altså)?

Vurderer nemlig å kvitte meg med debitkortet, som stort sett bare brukes på Posten.

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt kredittkort på Posten det siste ~året uten at det har gitt noen gebyrer (jeg har merket). Tror det er endringer der.

Volt liker dette
  9. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat mail fra Curve med denne teksten. Kan det være støtte for amex?

Something big is coming…
    We have an exciting new feature coming very very soon, so keep an eye out!

10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke bare gode nyheter fra Curve:

Any person who signs up to Curve after the 25th of November, 2019, the following charges apply when using a credit card as underlying payment card:
    • For Curve Blue (free) and Curve Black customers (including Curve Black Legacy users): 1.5% of the total amount of the transaction.
    • For Curve Metal customers: no charges apply.

Så er vel spørsmålet hvor lang tid det tar før dette også omfatter "gamle" kunder. Ser ut som vi i fremtiden vil måtte betale "one way or another"...

Eller skal det hele forstås dithen at dette kun vil gjelde for betaling av skatt i UK, siden det er overskriften?

https://support.imaginecurve.com/hc...817-Can-I-use-Curve-to-make-payments-to-HMRC-

Last edited: 25. nov 2019
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dette gebyret gjelder kun ved betaling av offentlige skatter og avgifter i UK: https://support.imaginecurve.com/hc...y-HMRC-payments-that-fall-into-this-category-

12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
  13. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Måske en god idé ikke at klippe denne del ud af kontekst. Gælder bare for HMRC betalinger og er pt kun planlagt for andre offentlige betalinger....

Enig i frygten at det sagtens kan komme for alt, men vigtigt ikke bare at klippe en bud ud af teksten...

https://imaginecurve.us12.list-mana...6fa2bb0e76d0f56431&id=0b3bc3e23b&e=cbd0d78d66

For which transactions will the Debit Fronted Credit fees apply?
    RachelToday at 18:30

Debit Fronted Credit is a service provided by Curve that enables you to make payments using your Curve Mastercard® Debit card, funded by an underlying credit card in instances where credit card payments may not be available at the merchant. At the moment, the only type of transaction that will be charged are payments made to HM Revenue & Customs (HMRC). After an initial trial period with HMRC, other government payments such as National Savings & Investments, DVLA Vehicle Tax, and Student Loan Payments will be included as well.

If you are an existing Curve customers as on the 25th of November, 2019, these fees will apply from the 24th of January, 2020.

Any person who signs up to Curve after the 25th of November, 2019, the following charges apply when using a credit card as underlying payment card:

• For Curve Blue (free) and Curve Black customers (including Curve Black Legacy users): 1.5% of the total amount of the transaction.
    • For Curve Metal customers: no charges apply.

Sikiduck liker dette
  14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er uansett noe som ikke angår oss da Curve ikke funker som et bankaxept-kort i Norge.

15. Kvakke

Kvakke Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    De har sagt at apple pay støtte kommer i løpet av året, og siden året snart er slutt så er det sikkert det.

16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan muligens være Curve Metal lanseres utenfor UK. Curve Marie hintet om det for en liten stund siden. Uvisst om det var med vilje eller forsnakkelse...

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, de har uttalt dette flere ganger. Men når er mer usikkert.

18. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Nei, men det detekteres som debetkort like vel, selv om man holder det særnorske bax utenfor. Jeg slapp f.eks. å betale kredittkortgebyr hos KLM da jeg betalte med Curve. Fullt mulig at man får noe lignende hos Norwegian.

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, Norwegian tar ikke gebyr ved bruk av Curve.

20. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har brukt Curve kortet flittig en måned til nå i Spania. Ikke en gang har kortet avvist. I tillegg har jeg fått 1% cashback på det jeg har handlet ved Lidl, Mercadona og Carrefour som jeg valgte ut via appen :)

Del denne siden