Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,739
    Bonuspoeng:
    113
    Erfarte nå at man ikke skal ta for gitt at det alltid er billigst å bruke curve.

Bestilte nettopp hotell gjennom Agoda og fikk valg mellom å betale i EUR eller NOK. Tenkte at det billigste måtte være å la curve konvertere til NOK, men der tok jeg feil gitt.

20191126_205345.jpg

Screenshot_20191126-204522_trivago.jpg

Attached Files:

ina liker dette
  2. Oohbigbrain

Oohbigbrain Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan er det nå med SAS MC og Curve timetravel mtp dobbelhelg i desember. All good, eller no go?

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Fungert bra tidligere, så regner med det samme nå.

4. henrikvd

henrikvd Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Står ingenting med liten skrift slik det gjør på DNBs superweekends.

5. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Lokale Rema'en har endelig åpnet for "tæpping" :D

Fikk Æ-rabatt ved bruk av Curve, uten å måtte scanne strekkoden manuelt! Jeg trodde ikke det skulle være mulig, ettersom det sto i appen at kontonummer måtte legges til i appen for å få automatisk priskutt, men kanskje det kun gjelder VISA-debetkort?

Gledens dag!

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har lagt inn Curve-kortet i Æ skal du få rabatt. Rema aner ikke hva slags kort som bli belastet via Curve.

7. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Tror du misforsto meg litt. Handlet ikke om underliggende kort.

Ut ifra det som står under, så burde jeg ikke automatisk fått priskutt, ettersom jeg ikke har kontonummer lagt inn (finnes ikke til Curve-kortet), og heller ikke scannet strekkoden før jeg betalte?

https://www.rema.no/nyheter/de-forste-rema-butikkene-har-apnet-for-taepping/

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Betyr dette med tapping at for oss som har lagt inn kredittkortet i appen at vi ikke kan tappe?
    Vet rema har sagt at kun debetkort er tillat i æ men det er feil. Funker med MasterCard som gir automatisk priskutt når man setter kortet i terminalen.

9. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil tro det funker, siden Curve gir automatisk priskutt uten kontonummer lagt til i appen.

10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon her som har greie på kor lang tid det brukar å ta frå ein får beskjed om at Curve skal refundere ein transaksjon som er belaste to gangar til ein faktisk får refusjon på underliggande kort? Eg fekk ein notification på telefonen om at ein transaksjon som var belasta to gangar var refundert for nokre dagar sidan, men eg har ikkje sett noko til refusjonen på det underliggande kortet.

11. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en lignende sak, og da mener jeg det var tilbake i løpet av ca. 1 uke.

12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Takkar. For vente litt før eg klagar. Har nettopp hatt eit identisk tilfelle. Curve belasta same transaksjon to gangar.

I dag opplevde eg og at eg fekk beskjed om at ein time travel feila, men Curve har likevel belasta underliggande kort. Synst det er mykje feil um dajin.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som den "store" Curve-nyheten er Curve Send.

You can now send and receive money from any card to any other card in over 25 different countries, directly from the app for free.

Now you can send and receive money with anyone in the most convenient currency for you and your friends, and we will deal with the exchange rate for you.

Rett og slett gratis vennebetaling. Ingen anelse om det gir opptjening på noen kort enda, men det blir helt sikkert borte etterhvert uansett. Oppdatert appen, så søker du enkelt opp vennene dine som har Curve.

jgroneng and coconuts like this.
  14. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil si det er en stor nyhet! Per dags dato er det vel bare bankoverføring og PayPal som brukes i praksis? Begge med gebyr.

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Gebyr på PayPal? Jeg har sendt og mottatt penger til/fra venner og bekjente mange ganger uten en eneste gang å ha betalt gebyr. Der får man jo også pengene rett inn på konto om man ønsker det.

16. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Hmm, ser ut som at du har rett! Ingen avgifter om du belastes direkte fra kontoen (altså at det ikke går via debet/kredittkort).

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Betalte @Stuttfeiten for lunsjen på Ozone med paypal og SAS MC, ingen gebyr der.

Travellingalf liker dette
  18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    De gangene jeg bruker PayPal til å betale/overføre til venner så er det alltid med Amex i bunn, og jeg har heller ikke betalt gebyr da.

jgroneng liker dette
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, Amex fungere det også. Var det at SAS MC lå inne etter en dobbel-poeng helg, og jeg så det litt sent.

Travellingalf liker dette
  20. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk du poeng på dette?

Del denne siden