Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Noen ganger kan betalingen regnes som kontantuttak? Selv om man betaler feks mva på en forsendelse. Hva synes Curve om det, hvis betalingen regnes som det? Skal hente en pakke som det er mva på. Planen er å hente den nå med et annet bakenforliggende kort og så timetravle det til sas mc til kampanjehelga.

2. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Er det umulig og ha samme kort på to Curve kontoer?
    Jeg har på min Curve mitt SASMC og kona sitt, sånn at jeg kan time travel når det er dobbel poeng, men nå skal hun få Curve også og jeg får ikke til å legge hennes kort der...

3. Slider

Slider Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Fant dette:
    https://support.imaginecurve.com/hc... in mind that,details twice anywhere in Curve.

Also, keep in mind that at the moment you're unable to add the same card details twice anywhere in Curve.

Så ser kanskje ut som det ikke er mulig å legge til for på andre telefoner...

4. Nerdal88

Nerdal88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Noen som vet om man kan legge inn Trumf Visa i Curve og få 2% Trumf-bonus direkte hos NorgesGruppen? Eller vil det bli registrert som vanlig varekjøp og få 0,5%?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du får faktisk 0% fordi Trumf tror transaksjonen kommer fra en matbutikk som ikke er en del av Norgesgruppen

6. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Flyttet på mandag 3 transaksjoner fra Juli fra Saga MC til SAS MC ned GBIT. Grunnen var hovedsaklig at jeg nærmet meg 100.000 i omsetning og trenger å få staus poengene neste måned når ny opptjeningsperiode starter. I DNB appen kan jeg ikke se at transaksjonen er kreditert, dog virker det som utestående saldo har justert seg. Noen som har vært bort i tilsvarende?

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Krediteringen blir datert til opprinnelig kjøpsdato, så burde være synlig litt bakover i transaksjonshistorikken.

Maggie liker dette
  8. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Er klar over det, men finner ingen kreditering i Appen på original dato. Blir kanskje krøll siden original transaksjon ligger i en periode som allerede er fakturert. Skal sjekke når faktura kommer til uka

9. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Er ny på Curve, jeg ser at "Card currency" ligger som NOK på kortene jeg legger inn. Har dette noen betydning mht kurs osv?

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt vil du ha «NOK» hvis det er underliggende valuta, da gjør Curve valutakonvertering, og det er billigst.

VikingFlyer liker dette
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke bare det at Curve er billigst, men hvis du har card currency satt til noe annet enn både valutaen du handler i og valutaen til kortet du har valgt i Curve-appen må du betale for valutaveksling to ganger. En hos Curve og en hos kredittkortselskapet ditt.

jgroneng and VikingFlyer like this.
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Betalte med Curve i en vanlig betalingsterminal i en matbutikk i Sverige i dag (Lørdag) og ser i appen at Curve har lagt på NOK 35,85 i FX applied to weekend transaction. Beløpet som ble betalt var SEK 2301,-.

Vet at det er sånn for ATM uttak men nytt for meg at det påløper gebyr også for vanlige transaksjoner i helgen.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det har vært sånn hele tida, gebyret har bare ikke blitt vist separat i appen. Og det er vel uansett ikke mer enn det du ville betalt visa/mc/amex?

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke dette valutapåslaget?

15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Har du det blå Curve kortet gjelder kun fri valutaveksling man-fredag

16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Har det blå ja. Har alltid trodd at det kun gjaldt ATM uttak.

Last edited: 19. sept 2020
  17. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde en transaksjon til i samme butikk med dnb saga mc. Skal sammenligne kurs når transaksjonene er bokførte. Foreløpig er dnb saga mc billigst men det kan endre seg når transaksjonene er bokførte med endelig kurs.

Foreløpig kurs Curve 0,9484
    Foreløpig kurs dnb saga mc 0,9652

Last edited: 19. sept 2020
    Maggie liker dette
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort samme test selv, i helger er det liten forskjell.
    Husk at om du har eb opptjening gjennom DnB er det 20/100 i utenlandsk valuta mot 15/100 med Curve kortet.
    Min konklusjon er at jeg bruker curve man-fre og sas mc/dnb pb mc lør-søn.

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    En variant er å endre valuta på underliggende kort til lokal (eksempelvis SEK) i helgene, da slipper man å ha flere kort med seg.

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Men ender opp med valutagebyr x 2 vel?

Del denne siden