Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Nei.. Gitt at det man stiller inn samme valuta som kjøpet man bruker Curve kortet på så skal det kun bli et gebyr. Risiko er at faste trekk ol går samtidig, men tror ikke det er så vanlig i helgen.
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,225
    Bonuspoeng:
    183
    da tror jeg man ender med en langt dårligere vekslingskurs.. Har vært diskutert tidligere og konklusjonen var at dette ikke lønner seg.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Nå henger jeg ikke med, dette var kun et svar på en post hvor man valgte å bytte til DNB fra Curve i helgene, og jeg spilte inn at man trenger ikke fysisk bytte kort for å oppnå det samme.

    Selv bruker jeg Curve til alt hele tiden, og synes det er greit.
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,225
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker alltid det kortet som lønner seg :)
     
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Da er transaksjonen bokført og kursen hos DNB ble endel dårligere ved bokføringen. Kursen endte omtrent på det samme som Curve, ørlite i favør Curve:

    Curve: 0,9484
    DNB SAGA MC: 0,9464

    Så konklusjonen er at med så liten differanse i helgene bør man benytte DNB SAGA MC direkte slik at man får 20ebp/NOK 100 i stedet for 15ebp/NOK 100 når man bruker Curve med DNB SAGA MC som underliggende kort.
     
    Maggie liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,225
    Bonuspoeng:
    183
    Samme konklusjon jeg har kommet til :)
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativt bruke curve og flytte med GBiT når det er dobbelpoeng på SAS MC og få 30ebp/ 100NOK.
     
    Maggie liker dette
  8. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Noen andre som har problemer med Curve nettkjøp?

    Får ikke verifisert kjøp via sms, app eller email.
     
  9. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som benytter Curve og SEB/SAS MasterCard + har byttet valuta til noe annet enn NOK? Vil man da få 20 poeng pr. 100 kroner? Og f.eks. til helgen kunne få 40 poeng? Jeg spør fordi jeg ikke har det originale kortet tilgjengelig... Så er jo spørsmålet om 100 poeng ekstra pr. 1000 er verdt valuta-påslaget rundt 2% hos SEB? Eller er det noen andre smarte triks jeg ikke har tenkt på her?
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle bli 20 øre per poeng, samme som SAS pleier å selge dem for.

    Jeg ville være tilbøyelig til å si at det er for dyrt.
     
    chrt liker dette
  11. NH277

    NH277 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke testet ut GBIT før nå, men opplevde i dag noe som for meg virket merkelig.

    Hadde et kjøpt med Curve med Widerøe-kortet som underliggende gjort 10.09.2020.

    Jeg flyttet dette i dag med GBIT til SAS Mastercard Premium. Dette gikk helt fint, varsel med engang i app om ny transaksjon på SAS Mastercard Premium. Samtidig som dette skjer, så kommer det varsel i Widerøe-appen med ny tilsvarende transaksjon dags dato. Slik det ser ser ut nå så er denne transaksjonen bokført tre ganger:

    10.09.2020: XX NOK (Kort 1)
    25.09.2020: XX NOK (Kort 2 – Som jeg brukte GBIT på)
    25.09.2020: XX NOK (Kort 1)

    Jeg forstår at den første transaksjonen 10.09.2020 vil forsvinne etterhvert, men er det korrekt/normal at ifm. GBIT at Curve belaster begge kortene dags dato?
     
  12. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Det virker å være en feil hos Widerøe Kortet, der de pusher varsel som om det dreide seg om kjøp, selv om det som er meldt inn er en varsel på transaksjon med negativ saldo.
     
  13. NH277

    NH277 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for oppklaring! Så denne "nye" transaksjonen vil forsvinne hos Widerøe etterhvert, på lik linje med den opprinnelige transaksjonen så fort den er bokført hos SEB (SAS Mastercard Premium)?
     
  14. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Har brukt kortet to ganger hos Peppes online bestilling. Første gangen gikk det greit, andre gangen ble det <"declined" uten at jeg helt skjønner hvorfor.

    Ble også avvist på komplett.no nettbutikk, til tross for god margin på beløpet. Er dette noe som skjer ofte?
     
  15. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid pleier det å ta før GBIT transaksjonen vises? Fikk selvsagt melding med en gang fra SEB på ny transaksjon, men beløpet er fremdeles ”skyldig” til den andre Kortutstederen :)
     
  16. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Ved kjøp gjøres en online autorisasjon / reservasjon som vises med en gang. Selve belastningen kommer inn til bankene en gang i døgnet som offline filer. Ved krediteringer gjøres idag aldri tilsvarende negativ online transaksjon så banken ser ikke denne før offline filen kommer inn. Det tar normalt 1-2 dager.

    Har kommet nye regler rundt dette som sier at krediteringen også skal gå online så disponibel saldo oppdateres umiddelbart, men husker ikke helt fristen for når dette skal være implementert.
     
    Last edited: 25. sept 2020
    Upsaker and Bonusduk like this.
  17. flyer1

    flyer1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Flyttet et kiwi kjøp i går til sas premium. Nå ser jeg ikke trumfregistreringen på det kjøpet. Kan curve ha noe med det å gjøre eller var ikke trumf registrert i utgangspunktet? (mener bestemt jeg skannet trumf).
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,225
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ser jeg av Curve appen at jeg har to transaksjoner hos Digg pizza. Jeg har kun vært der 1 gang. Beløpet dagen jeg faktisk var der er helt feil. Beløpet på feil dato er korrekt. Veldig enkelt huske siden jeg kjøpte 3 pizzaer a 99,-
    Hvordan kan slikt skje???

    Hadde nylig en dob transaksjon på Meny på sist trippel trumf hvor nøyaktig samme beløp ble trukket på nytt ca 10 dager senere. Da sendte jeg support henvendelse, fikk kun svada svar men beløpet ble satt tilbake.

    Her bør man virkelig være våkne.
     
  19. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Har du sjekket at du faktisk er belastet 2x på underliggende kort av "Digg pizza"?

    Kan være snakk om en reservasjon som er refundert underliggende kort, men som curve ikke har fått med seg. Jeg har i hvert fall opplevd at Curve sliter med nøyaktig rapportering i visse situasjoner.
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,225
    Bonuspoeng:
    183
    Godt tips.
    De har belastet samme beløp og trukket d
    samme beløp i minus.
    Så har de belastet samme beløp 2 ganger med 2 ulike beløper.
    Fasiten er at jeg da er belastet dobbelt.
     
    Volt liker dette

Del denne siden