Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann. Er det noen som har hatt hell med å handle med Curve på Komplett? Jeg får ikke benyttet kortet til å handle med. Får ei heller lagt til kortet i Vipps.

    EDIT: Kan man betale Klarna-faktura med Curve også?
     
    Last edited: 30. sept 2020
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Komplett tar ikke ikke-nordiske/norske kort. Det er er EU direktiv som forbyr slik diskriminering, men det er ikke implementert i EØS enda.
     
  3. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser ut til at det er trøbbel med norske (nordiske?) kredittkort via Curve nå. Nye kort lar seg ikke verifisere og transaksjoner på eksisterende går ikke gjennom. Dette gjelder iallefall IKANO sine kort og evt. flere leverandører. Fikk ikke lagt til og verifisert konas Flying Blue Premium ekstrakort, selv om kortet fungerer ved kjøp i butikk og på nett. Noen som har registrert det samme i det siste? Og ja, jeg har sjekket netthandelssperre og regionsperre.


    Snacky
     
  4. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, det forklarer kanskje også hvorfor ikke Vipps tar i mot kortet. Spørs om det i det hele tatt vil gjelde Curve med tanke på at det er Britisk og England går ut av EU.
     
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    1,024
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bor i USA for tiden. Utenlandske kredittkort godtas ikke overalt, feks på bensinstasjoner og i flere nettbutikker. Curve har derfor endret adressen på kortet til min nåværende amerikanske adresse, så nå funker det som ei kule overalt. Kudos!
     
  6. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Flere som sliter med å se "card limits" på curve-appen? (Iphone)
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Det funker her, og ser at jeg nå er oppe i 300k GBP :)
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Daglig?
     
  9. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Reinstallasjon av app var det som skulle til.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, årlig, hvilket holder, men har vær nær de tidligere grensene på 50k/100k.
     
  11. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg handlet på Menys nettbutikk nå i helgen. Der reserverer de et noe høyere beløp enn det du handler for, for å ta høyde for utsolgte varer etc. 1191kr ble reservert, 131 ble refundert. I Curve-appen står det så på hovedbeløpet: "This transaction has been refunded and can not go back in time" så der røyk de EB poengene.

    Det er mange fallgruver med Curve straks der er resevasjoner / refusjoner inne i bildet virker det som, noe som mange andre også har kommentert.
     
  12. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Samme skjedd med meg på hifiklubben nå. Veldig irriterende.
     
  13. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Opplevde at Curve ble avvist på Shell på tross av rikelig limit både på Curve og underliggende Mastercard. (Shell tar normalt Mastercard). Andre som har opplevd dette?
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Mener jeg har opplevd både å bli avvist og få gjennomført transaksjon hos Shell.
     
  15. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Både chip og "tæpping" ble avvist?
     
  16. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Det var på pumpe, ingen mulighet for tæpping. Med SAS MC gikk det helt fint.
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Pumper er kjent problem med Curve, skrive en melding til kundeservice så fikser de det.
     
    VikingFlyer liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd flere ganger i det siste at når kona kjører trådløs betaling via iPhone (og Curve) så blir betalingen avvist. Finner ikke noe mønster. Har skjedd med både Shell, SAS MC og NCC MC underliggende. Alle underliggende har godt med kreditt tilgjengelig. Er det rett og slett basert på betalingsterminalen i den enkelte butikk, eller er det noen mekanismer hos Curve som stopper transaksjonen? Idag hadde jeg benyttet fysisk Curve hos Vinmonopolet med Shell underliggende. 1 time senere fikk kona avvist transaksjon hos et nabo-pol...?
     
  19. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips, jeg gjorde det og nå har de åpnet det.

    Mye "hassel" med Curve så langt synes jeg men jeg begynner å forstå hva det bør brukes til og ikke. Best å styre unna alt som innebærer reservasjoner og refusjoner virker det som.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, spørs hvor mye spillerom man har på kredittgrenser. Har du nok å gå på så er det ikke et stort problem. Jeg har aldri opplevd at sene refunderinger er kommet senere enn forfall på underliggende kort. Litt må følge med - men pengene kommer alltid.
     
    trygveat liker dette

Del denne siden