Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har Black legacy, fra meg til Curve:

Svar:

Osv.

Kort mottatt tidlig desember 2020.

KRS liker dette
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,222
    Bonuspoeng:
    183
    Til dere som pleier å bruke curve med mastercardtilbudet fra DnB, sjekk presiseringen som de har kommet med:

"Generelle unntak for Supertilbudet:
    Gjelder ikke for varer som allerede er i bestilling, kjøp av gavekort, betaling med kort i digitale lommebøker som eks Curve-kort / Apple Pay/ Google Pay, i kombinasjon med andre rabattavtaler eller for tidligere innhentede tilbud. "

3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Et god ting kan ikke nevnes for ofte.
    Dette unntaket har vært presisert lenge.
    Curve endrer brukersted og land for transaksjonen og butikkspesifikke rabatter slår derfor ikke inn.

4. MrCurve

MrCurve Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!
    Har akkurat fått meg Curve. Men den lar meg ikke legge til vanlig Visa kort, hverken privat eller bedrift. Noen som vet hvorfor?
    Mastercard fra de samme bankene går fint, og ikke noe problem.

5. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen andre som har trøbbel med å legge DNB Mastercard i Curve?? Har ikke prøvd før, så vet ikke om det alltid har vært sånn.. Får bare opp feilmelding om at det ikke går å legge det til Curve. o_O

6. MrCurve

MrCurve Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    DNB Mastercard fungerer utmerket her. Jeg sliter med vanlig VISA debit kort.

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    DNB Visa debit kort fungerer for min del.

8. xry

xry Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    DNB MC har sluttet å fungere for meg. Bestilte nytt kort, men får ikke lagt til det heller. Noen flere?

9. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har Curve black legacy, og har lagt til mitt Sparebank1 Visa debitkort og mitt Norwegian Visa kredittkort og brukt disse problemfritt i lang tid. Kontakt Curves support, de pleier å være ganske så kjappe og behjelpelige! :)

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har lyst til å gi en kort forklaring på hvordan Time Capsule i Curve kan benyttes, spesielt med tanke på at SEB MC kjører doble poeng noen helger i året.
    Hvordan må Curve settes opp, hvilket kort må brukes når og hvordan flytter jeg transaksjoner til den helgen SEB gir doble poeng?

Takk for all hjelp!

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    1. Du velger et annet kort å betale med i curve-appen fram til doble-poeng-helga.
    2. Når helga er her så går du inn på hver enkelt transaksjon du ønsker å flytte på, velger "Go back in time" og så SAS MC. Curve vil da refundere beløpet til det opprinnelige kortet og belaste SAS MC.
    3. Du krysser fingrene for at SEB ikke stenger kortet ditt pga misbruk sånn de har gjort for diverse Payr og Revolut-transaksjoner.

På grunn av punkt 3 ville jeg personlig kun brukt go back in time-funksjonen til å for eksempel flytte handlingen på Trippel trumf torsdag til fredag. Funksjonen er jo beregnet på tilfeller der du har valgt feil kort i appen og ønsker å bytte underliggende kort i ettertid og det kan tenkes at noen reagerer hvis dette gjøres dusinvis av ganger hver gang det er doble poeng :D

indahla and Maggie like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,096
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er noe over snittet paranoid, så jeg passer på å spre transaksjonene over hele helga. 17 flyttinger av beløp på 5 min, tenker jeg ser mistenkelig ut for SEB, så det unngår jeg. Beløp fra fysiske butikker flyttes med nok tid til å sannsynliggjøre at jeg har hatt tid til å reise mellom butikkene, og passer på at det er gjort i butikkens åpningstid (ikke søndag feks)

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,242
    Bonuspoeng:
    183
    Den time travel tiden fram til 14 feb med et Oslo i lockdown blir nok ikke mye brukt denne gangen :(

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,905
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde det viktigste var å bruke dette mest mulig før muligheten ble borte ;)

Vaskehanske and holmen like this.
  15. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert dumt spørsmål, men jeg fant ikke rigtig svar. Kan curve brukes med mitt Sparebank 1 debit kort som jeg har koblet til Trumf slik at jeg få mine poeng? Var litt forvirrende...

Hvis ikke, vil kombinasjonen Curve + Trumf medlemskort fungere?

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du må bruke vanlig Trumf medlemskort. Når du betaler med Curve betaler du med et Mastercard som er Curve sitt nummer. Ellers er jo "regelen" for bonusjegere at en alltid skal dra medlemskortet og så betale med et kort som gir poengopptjening i tillegg som SAS MC/Amex...

TElg78 liker dette
  17. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    hvilket kort har dere under Curve?
    Jeg har per i dag kun AmEx og SASMC og da må jeg ha debet kort på fram til det er dobbelpoeng. Men da flytter jeg bare de største kjøp, så taper egentlig litt poeng på de andre.
    Er det noe kort som er gratis (eller nesten) og gir EB poeng?

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd å ta ut kontanter med Curve i det siste? Fungert problemfritt hittil med det gamle Curve-kortet, fikk så nytt (med norsk BIN), og fikk ikke tatt ut i går. Prøvde å endre og teste alle de ulike underliggende kortene i appen, i tilfelle det var bankene som sperret.

Fikk tatt ut en gang i januar, så tror ikke det er de nye PSD2-direktivet som er ute og går.

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke direkte, men hver gang jeg får nytt kort så må de «skru på» bensinpumper - kan være noe lignende risk styring med minibanker. Kundeservice pleier å svare raskt.

20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har Shell MC - gir litt Trumf, men jeg bruker det omtrent bare til dette formålet i Curve... Og er Gratis.

Del denne siden