Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det enkleste er å betale inn totalt skyldig beløp på forfall, uavhengig av refusjoner. Da slipper du å tenke på om akkurat din bank regner refusjon som reduksjon av utestående, eller om det beregnes renter og purregebyr. Som kunde er du i din rett til å la være å betale, men da får du også jobben med å rydde opp i ettertid :)
     
    eventyrer and Maggie like this.
  2. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke så enkelt, for da blir det jo en masse i pluss på det kredittkortet over tid.

    DNB mener at det er riktig med en purring når man ikke betaler inn minstebeløp, men man kan visst få hjelp av dem hvis kontoen er i pluss før forfall og man kontakter kundeservice. Da kan dem justere minstebeløpet på fakturaen til null og man unngår purring.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan enkelt gå inn og overføre refusjoner som kommer til kredittkortet til konto selv i nettbanken. Når det kommer inn refusjoner som er større en minstebeløpet før forfall tror jeg det kun er noe teknisk som ikke fanger opp det, klager du inn slipper du renter og gebyr. Gjort dette selv med god erfaring men i annen bank en Dnb
     
  4. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Noen ulemper med å bruke vanlig Visa debit tilknyttet bankkonto? Da funker vel refusjoner rimelig greit.
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Å bruke Visa debet som basekort for Curve GBIT er nok den beste løsningen.
    Men det er vel de færreste av oss som tar seg råd til et slikt kort :confused::D
     
    Maggie liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Eldste trikset i boken det er når man skal ha tax refund i utlandet. Kjøpet alltid belastet med kredittkort og refunderingen setter man opp et bankkort, så når beløpet kommer inn blir man ikke trukket eb poeng.
    Sist når jeg mva inn en Rolex fra Hamburg sist vinterferie, tjener en bonushai godt på det :D
     
    SayWhat and eventyrer like this.
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,649
    Likes mottatt:
    6,648
    Bonuspoeng:
    183
    Får man betale med amex hvis man vil være lovlydig og betale mva ved innføring til Norge og? :p
     
  8. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    "Det enkleste er ofte det beste"
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Kun sjekket med mastercard med aktivert eb, det fungerte, men tror jeg måtte betale et lite gebyr. Gebyret var verdt det :)
     
  10. davidhad

    davidhad Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har skaffet meg curve, men det går ikke an å legge til amex i appen?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Curve støtter bare mastercard og visa.
     
  12. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg flyttet en transaksjon fra Visa til SAS MC med GBIT. Refusjonen dukket opp på Visa som en ny belastning, så nå sitter jeg med èn belastet og ett reservert beløp på Visa, og belastet beløp på MC. Flere som har opplevd dette? Retter det seg etter noen dager eller burde jeg kontakte Curve?
     
    Last edited: 11. mars 2021
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er å gi dette 3-4 dager, så er alt i vater igjen.
     
  14. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis du bruker et Trumf-registrert Visa som underliggende kort og handler på Kiwi eller Meny, får du Trumf-poeng da? (uten å måtte dra det blå Trumfkortet separat)
     
  15. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, da det for terminalen i butikken og systemene bak ikke er ditt TrumfVisa som benyttes, men Curve MC (selv om belastningen automatisk går direkte til TrumfVisa). Om du betaler med Curve må du scanne "blåkortet" i tillegg...
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at på Trumf så registrerer du bankkontonummeret ditt, og ikke Visakortnummeret.

    Så det vil nok ikke fungere, da Curve ikke vet hva et norsk bankkontonummer er.
     
  17. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Ser ikke Curve forskjell på NOK og GBP? Jeg gjorde et innkjøp på Jula med Curve. Dette ser ikke ut til å være mulig å flytte med GBIT, da man bare kan gjøre dette på transaksjoner under 5000 BGP. Men 6248 kr er jo langt under det.

    Skjermbilde 2021-04-11 kl. 09.07.38.png
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,642
    Likes mottatt:
    7,619
    Bonuspoeng:
    183
    Har flyttet transaksjoner opp mot 10k NOK tidligre
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    MariusJS and kaiarne like this.
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Så det betyr kort utstedt i Norge, eller? Eller alle kort utenfor Brexitland?
     

Del denne siden