Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er sikkert gammelt nytt, men jeg fikk ikke flyttet et kjøp i helgen fordi det var gjort i valuta. Det gir sikkert mening på grunn av valutasvingninger, men uansett kjedelig.
     
  2. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    https://support.imaginecurve.com/hc...transactions-can-I-move-with-Go-Back-in-Time-

    Så litt avhengig av hva du har forsøkt skal dette være mulig.

    Det er lenge siden nå, men jeg har brukt dette mye for å flytte transaksjoner i utlandet fra vanlig norsk kredittkort til Revolut hvor jeg har fylt på relevant valuta (for å unngå påslag i valutaveksling i helgene)
     
    Upsaker liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk samme feilmelding da jeg prøvde å flytte et kjøp i helgen, men det gikk fint da jeg prøvde på nytt noen timer senere.
     
    Upsaker liker dette
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opplevd det samme, det virker som man ikke får flyttet kjøp i annen valuta før transaksjonen er «bekreftet”. Det gjelder eksempelvis alt av Amazon kjøp.
     
    Last edited: 24. mai 2021
    Upsaker liker dette
  5. hakbla

    hakbla EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om DnB gir EB-poeng på transaksjoner gjort gjennom Curve?
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    EB-poeng fungerer aldeles utmerket.

    Det gjør derimot IKKE bensinrabatt eller Supertilbud, hvor du må bruke DNB-kortet direkte.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Bensinrabatt fungerer utmerket, Supertilbud ikke.
     
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppdatering, da får jeg gjøre en ny prøvefylling. Mener å huske jeg testet for lenge siden, og at det ikke fungerte. Har du lagt merke til om det er forskjell mellom å bruke kortet ute ved pumpa og inne i butikken? Og eventuelt forskjell mellom bensinstasjonkjeder?
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om jeg har sjekket pumpe, men over disk på YXVisa og Shell skal i hvertfall fungere.
     
    Last edited: 03. juni 2021
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg testet bare pumpe, og kan det hende det ligger en forskjell der? På pumpa blir det jo reservert et relativt stort beløp før du begynner, og så blir reservasjonen slettet når det reelle beløpet blir bokført en dag eller to senere. Inne ved disken er jo beløpet kjent, slik at man kan betale endelig oppgjør der og da.
     
  11. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at det ikke fungerer på pumpe da det der reserveres et beløp på kortet (og oppdateres innen noen dager, noen ganger med en gang), mens betaling i kasse etter fylling så trekkes nøyaktig beløp med en gang.

    Om oppdatering av beløp tar for lang tid etter betaling på pumpe, så er min erfaring at DNB er "ferdig" med kjøpet og man dermed ikke får rabatten.
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Curve gjør litt rare posteringer på reserver beløp så det er fullt mulig.
     
  13. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Er det andre som opplever at kjøp gjennom Curve ikke dukker opp på underliggende kort? Et kjøp fra 19. mai har enda ikke dukket opp andre plasser enn i Curve-appen! Har ikke curve cash eller lignende.
     
  14. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har prøvd å registrere DnB MasterCard inn på curve den nærmeste tid? Jeg fikk et nytt kort siden mitt gamle utløper i juni. Får melding on at det ikke er mulig å registrere kortet.
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nye kortet aktivert?
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Har et svak minne om at denne feilen oppstår når man får nytt kort. Har du slettet det gamle?
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, noen ganger tar det tid, spesielt ved bruk av GBiT.
     
  18. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar, alle sammen. Den er aktivert og er i bruk hver dag men vil fremdeles ikke registreres i curve. Jeg holder alle oppdatert!
     
  19. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg slettet det gamle kortet og det nye er aktivert i Curve! Takk for hjelp :)
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,630
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    5 timer fra request på å få gjort manuell gjennomføring av gbit, til de større transaksjonene var gjennomført på riktig kort denne helgen.

    så det bør være tid for andre til å sende en melding til Cuve, hvis noen har behovet.
     

Del denne siden