Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    For det første er det mot Curve sine vilkår å legge inn andres kort i din app. For det andre så har SEB stengt kortene til folk fordi de har flyttet transaksjoner fra Nordic Choice Club Mastercard til SAS Mastercard (som begge er utstedt av SEB), så det er neppe noe bedre å flytte transaksjoner fra Pointearner til hovedkortet eller motsatt.

2. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Såpass. I utg punktet synes jeg det er rart at sas mc har tillatt Curve sin Gbit ved kampanjer, men de tjener kanskje mer på transaksjonene enn kostnadene med EB poeng. Da ser jeg eneste alternativet å fortsette med DnB som hovedkort og gbit 27.000kr hver mnd til SAS mc for å få 1k statuspoeng. Blir nok slitsomt å gjøre d i lengden så spørs hvor lenge man orker før man tynner ut kortstokken. Da er d iallefall sas mc som ryker først da dette gir dårligste fordeler. (Må bruke 860 000 kr alene på sas mc for å få 32.000 statuspoeng som jeg hittils har fått med sas+dnb)

Last edited: 02. nov 2022
    Spielhaug liker dette
  3. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Curve skulle åpne for AMEX ila november mener jeg å ha lest ett sted? Noen som har kilder?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
  5. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri si aldri, men det har ikke skjedd ennå

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk akkurat mail fra Curve med reklame for ny partner. www.Plutus.it
    Hvis man bestiller et VISA Plutus, kan man velge Curve som «perk» og få £10 pr mnd overført som Curve cashback, noe som tilsvarer Curve Black abbonement.
    Plutus er visstnok (uten at jeg har sjekka så nøye) et Visakort som gir cashback i form av crypto (Etherum el Plutus), og man kan også ha flere perks om man velger et dyrere Plutus. Eksempler er gratis Netflix, Disney+, Spotify, Prime etc.
    Hvis dette funker med norske tjenester, så vil et Plutus til €4.99 pr mnd, med 2 perks inkl, dekke Netflix og Curve Black gratis…
    Ser jo interessant ut

jonss liker dette
  8. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Plutus er dessverre ikke tilgjengelig i norge

9. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,157
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at det er samme karen som har startet begge selskapene, så det forklarer vel den gunstige koblingen.
    Uansett interessant om abonnement-perksene funker her i landet. Noen som vil forsøke? ;)

10. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Curve kjører et Black Friday tilbud på 50% av månedsprisen de neste tre månedene uavhengig av tier (X, Black, Metal), eller 33% på Metal om man forhåndsbetaler for 12 måneder. Prisen tilsvarer da Curve Black (€10).

TIlbudet gjelder til 30.11.22.

https://www.curve.com/en-gb/legal/black-friday-promotion-2022/

11. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg benyttet meg av tilbudet og går for X foreløpig.

12. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Curve Frontend - Er det noe som fungerer i Norge og i så fall hvordan?

13. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det tror jeg ikke. Jeg har testet litt.
    Problemet i Norge er at alle de som kun aksepterer debetkort også krever at kortet er BankAxept. Og da er du akkurat like langt (eller kort) med Curve.

Jensemann and freddyen like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Forsåvidt.

Men da må du betale på et sted som aksepterer debet Mastercard, i motsetning til de tradisjonelle kredittkortene med samme og andre navn.

Det koster 1,5% transaksjonsgebyr og kjøpesum+gebyret belastes fritt valgt underliggende kort.

Og så har selvsagt @Erlingni helt rett: dersom brukerstedet *kun* aksepterer BankAxept så vil ingen kort andre enn norsk-utstedte BankAxept kort virke uansett.

15. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg sliter med å forstå hvordan Go Back in Time (GBiT) fungerer i praksis.

Si jeg benytter meg av GBiT for å flytte alle mine kjøp fra ett kreditkort til et annet for å benytte meg av en "bonuskampanje" hvordan blir det da rent praktisk?

Hvordan vil faktura se ut for de forskjellige kortene? For eksempel hvis man flytter 50,000kr med GBiT blir man da belastet beløpet på kortet man "GBiT'er" til, og får tilsvarende 50,000kr i "pluss" på kortet man "GBiT'er" fra?

16. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Du blir trekt 50k på kortet du flytter beløpet til, og kreditert 50k på kortet du flytter fra. Det vil se ut som en vanlig refusjon på kortet ditt, så du får saldoen i pluss ja.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det optimale er om man rekker å gjennomføre gbit før utestående på kortet du flytter fra faktureres. Isåfall mottar du bare en faktura på 0 kroner for det kortet.

18. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28

Hmm, det kan jo potensielt bli vanskelig å betjene da man sikkert ikke får de 50k "ut av" kortet..

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    En Revolut-konto kan være nyttig om du skulle ha behov for å "tømme" et kort.

markus liker dette
  20. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28

Hmm kunne du gitt en kjapp guide på det?

Forstår jeg det riktig at jeg bare belaster Revolut kontoen min tilsvarende beløpet jeg vil ha ut, og deretter smeller dette inn på bank kontoen med en overføring i appen? Hvor blir det med gebyrer?

Del denne siden