Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, så enkelt er det.

Revolut tar ikke gebyr, men mottakerbanken kan ta et gebyr for mottak fra utenlandsk konto. Jeg har blitt belastet kr 50,- i DNB, men vet ikke hva andre eventuelt tar.

melkoo liker dette
  2. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Ok så i grunn og bunn bare en måte å belaste et kredittkort lagret i Curve på et sted som kun aksepterer debet kort (Visa/MC). Da kan man jo i teorien legge inn Curve kortet hos Norsk Tipping men ikke så relevant for min del;). Hadde håpet det kunne vært en Bill Kill variant.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle akkurat bestille noe på nett hvor dem hadde det det nye klarna (logge inn med BankID) men da ble Curve avvist fordi jeg ikke har frontend aktivert?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, la merke til at Klarna ble kjørt som et kontantuttak i en nettbutikk her om dagen. Med SAS Mastercard, så får 0 poeng altså :(

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Må man begynne å unngå klarna nå for å få poeng altså? :confused:

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Bare pass på å ikke velge "Betal med klarna", men isteden "Kredittkort og Debetkort". Begge går gjennom Klarna, og det går å betale med kort på den første også, men altså uten poeng :rolleyes: Evt betal med Vipps

Erlingni and stekus like this.
  7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    SEB gir mer poeng (25 kontra 15/100) når man kjøper billetter hos SAS.

Noen som vet om dette funker om man bruker SEB-kort via Curve, eller må SEB-kortet brukes direkte?

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du må bruke kortet direkte

Wanderlust liker dette
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever dere at nettbutikker legger på gebyr ved bruk av Curve fordi kortet er fra utenør EU? Får man gjort noe med det?

10. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke opplevd dette. Hvilke butikker gjør det?

Belastningen skal skje i et EU land. Er merket Vilnius på kontoutskrift hos meg.

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Proshop, er merket Vilnius hos meg og. Men står i nettbutikken der at der vil komme et tillegg for bedriftskort og kort fra utenfor EU, som du ser fikk jeg tillegg sist. Tør ikke bruke Curve der lenger. Spiser jo opp viatrumfen

Attached Files:

marekz liker dette
  12. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, har et spørsmål om curve og back in time funksjonen.

Må jeg betale gjennom curve appen eller med curve kortet for å kunne bruke gbit?

Og er det noen kjøp jeg absolutt bør kjøre gjennom curve, eller ikke bør kjøre gjennom curve?

Har sas mc, trumf visa, dnb.

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på hva du mener å betale gjennom appen. Appen brukes gjerne i forbindelse med autentisering når du betaler med kortet på nett. Selve gbit utføres i appen.

Last edited: 01. febr 2023
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt over så benyttes appen til funksjoner med kortet, og ikke betaling. I appen velger du feks hvilket kort som skal være hovedkort, hvilket kort som skal være reservekort dersom hovedkort av en eller annen grunn ikke funker (anti-embarrasment mode)
    Curve bruker du ihvertfall i utlandet for å redusere valutagebyr, og minibankgebyr.
    Innenriks brukes det spesielt i perioden før doble poenghelger, da setter du et annet kort enn SAS som hovedkort, og så flytter du alt over til SAS når det er doble poeng.

15. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Ser den. Jeg har fått samme greiene hos Proshop og Multicom (tror jeg) når jeg har betalt med mitt firmakort. Noen butikker velger å legge på et gebyr for kredittkortbetaling ved bedriftskjøp (B2B) og lignende.

Proshop har kanskje feilaktig kategorisert Curve som et slikt kort, må være noe i den duren.

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Gammelt Curve-kort utstedt i UK?

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så fryktelig gammelt, nei. Har det her som be introdusert for ikke så lenge siden og jeg betaler ca 20kr for i måneden. Var det X det het?

18. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, så jeg bør bruke et annet kort enn sas mc på innenriks handel nå og flytte over til sas mc når det kommer bonushelg?

Og kan jeg da oppgradere til et bedre curv kort og flytte disse kjøpene til sas etter mer enn 30 dager? eller er disse kjøpene jeg gjør nå på et annet kort låst til 30 dagers gbit?

takk for gode svar!

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dobbel poeng helg 24-26 Februar.
    Selv har jeg investorkortet på introduksjonsprisen og får dermed ubegrenset Gbit med 60 dager.

Så i dag flyttet jeg alle kjøp gjort før ca 27 Desember over på riktig kort og har nesten hele forbruket unntatt det jeg ønsker på Amex klart for flytting til den helgen.

Jeg ser at jeg får et tilbud om å låse opp lengre Gbit tid når jeg går inn på eldre kjøp. Men jeg ville finlest på curve sine sider, eller sjekket med kundeservice der, hvis du ønsker å spare gebyr og ikke oppgradere kortet nå.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Et spørsmål om gebyrer :

Jeg kan bruke curve i utlandet over helg nå, og få doble poeng på SAS MC senere i februar. Men betaler da helgegebyrer på vekslingskursen.

Alternativt bruker jeg mest mulig Amex Elite i USA med "god" opptjening, men betaler Amex gebyrer.

Merk at siden jeg ikke klarer 300K på norsk forbruk på Amex i år, vil forbruk direkte på Amex være gunstig for å senke omsetning gjennom BillKill med tilsvarende høye gebyrer.

I mitt hode vil totalsummen jeg betaler i gebyrer bli lavere ved å flytte mest mulig til Amex direkte bruk denne helgen og bruke Curve som back up kort. Er det noen som er uenige?

Del denne siden