Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. MedTekni

MedTekni Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Man får vel ikke ekstrapoeng på valutakampanjen til SAS MC med Curve siden de gjør veksling?

2. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også blitt trukket dobbelt. Har også i ettertid oppgradert til Black (da jeg trengte høyere gebyrfri FX-sum), og den ble belastet i sin helhet, altså ikke pro-rated for X-kortet.

Lurer på om det er noen som har klart å få noe support fra Curve? Jeg har sendt dem mail via kontaktskjema, brukt chat i app, samt også Messenger via FB-siden deres. Har enda tilgode å få svar.

Jeg synes det er urovekkende at supporten deres er så dårlig. Det går også igjen i kommentarene de har på Facebook. Jeg bryr meg ikke om summen på 2 EUR, men det hadde vært betryggende å vite at supporten fungerte...

3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    De belastet meg feil FX gebyrer. Noen hundrelapper bare men likevel irriterende. Kontaktet support. Etter lang tid fikk jeg et svada svar. Fikk samme svada svar hver gang. Jeg svarte at de ikke har forstått spørsmålet og presiserer ytterligere og forklarer med t-skje hva de har gjort feil. Da svarer de aldri. Helt elendig support.

marekz liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,235
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk denne på epost i dag.
    Noen andre som har mottatt denne?
    Er det innenfor sende bilde av pass?

upload_2022-8-25_13-15-20.png

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,695
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er en gjenganger i middelhavslandene, spesielt på ikke kjedehoteller. Prinsipielt skal man ikke sende passinformasjon, men på den annen side tar de jo kopi av passet når du kommer dit uansett, da strander det hele på at email ikke er trygt. Jeg pleier å spørre om de har faks, det har de som regel. Det er vel heller et problem å finne her.

Maggie liker dette
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, har fått den for en stund tilbake. Hvis jeg husker riktig kan du legge inn relevante data via appen og dermed slippe å sende info på epost.

Maggie liker dette
  7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg fikk "push-varsel" i appen tidligere i år, og legitimerte meg på tilsvarende måte som jeg gjorde da BankID måtte verifiseres på nytt. Alt ble gjort via appen i hvert fall.

Maggie liker dette
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,235
    Bonuspoeng:
    183
    Du sendte printscreen av pass og selfie?
    Kikket i apoen i stad og fant ikke noe annet valg en starte en chat og evt sende det der.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også fått denne. De bruker en tredjepart til å verifisere opplysningene og det virker OK.
    Jeg hadde uansett ikke noe valg, da de har sperret kortet mitt (men dette kan ha sammenheng med at jeg har bestilt et nytt kort som jeg venter på).

Maggie liker dette
  10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke i farta, men mener man tok bilde, via Curve-appen, av «plast-siden» i passet. Om de også skulle ha portrettbilde, husker jeg rett og slett ikke, men vil tro de treger det for å se om det er samme person. Men ikke noe av dette gikk via mail!

Det var helt likt slik som verifikasjon av BankID via app med pass og portrettbilde var tidligere i år for min del. Alt håndtert via en dedikert verifikasjonsprosess i appen, ikke via chat eller noe slikt.

Verifikasjonen var bekreftet av Curve, i appen, i løpet av 5 minutter omtrent.

Maggie liker dette
  11. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Maggie liker dette
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med 5.000 GBP grensen for GBIT? Det tilsvarer jo rundt 56.000 NOK. Er det problemfritt å GBIT beløp opp til det i norske kroner eller får man trøbbel?

13. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har Curve Black Legacy kort som går ut i sept 2022. Tok kontakt Chat Support for en uke siden om når jeg får tilsendt nytt kort, ikke noe svar siden 24.08. Synes det er dårlig, er det noen andre med Black Legacy som har / hatt problemer å fornye kortet?

Last edited: 31. aug 2022
  14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nytt kort i fjor, og mener jeg fikk kortet tilsendt automatisk ca. 3 uker før utløp. Husker ikke i farta om jeg fikk noe varsel om at det var et nytt kort på vei.

Men for å svare på spørsmålet: 1 uke svartid er for lenge...

Edit: Ser jeg fikk mail fra Curve 2mnd før utløp hvor jeg ble bedt om å ev. oppdatere adressen om den var endret siden forrige kort. Mener jeg kortet som sagt ble mottatt ca. 2-3 uker før utløp.

15. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med bruk av amerikanske kredittkort med Curve? Funker dette bra? Tenker Chase, Citi, Capital One etc.

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Har et par kjøp i dag hvor underliggende kort (2 forskjellige) er korrekt belastet, men hvor transaksjonene ikke er synlige i Curve-appen.

Dette vil potensielt være problematisk med hensyn til GBIT, da det jo ikke finnes noen transaksjon å flytte.

Noen som har opplevd noe tilsvarende, og vet hva som eventuelt kan løse problemet?

17. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Pleier å dukke opp etterhvert

18. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Her kommer et amatørspørsmål som jeg sikkert burde ha skjønt allerede:

Men, hvis man betaler på et sted (si et bilverksted) med et debetkort fordi verkstedet ikke aksepterer AmEx. Kan man da ved Curve GBIT belaste AmEx-kortet likevel? Har jeg da forstått det riktig? Eller er Curve/gbit kun til for å endre tidspunkt på trekk i forbindelse med poengkampanjer osv?

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Curve tar dessverre ikke amex

20. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om man Gbit fra SAS mc til point earner (og andre veien) med curve?
    Tidligere har DNB saga vært kortet jeg har benyttet mest men slik SAS legger opp nå må det bli de som blir mitt primære brukskort for at det skal bli enklest mulig for meg.
    Jeg må bare være nøye at jeg benytter ca 17.000 kr med DNB hver mnd for å få 20.000 statuspoeng.
    Jeg vil da også kunne Gbit (fra SAS til SAS) når kampanjene dukker opp.

Del denne siden