Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    så det betyr at hvis jeg bytter til det nå så kan jeg GBiT for alle transaskjonene jeg har gjort 60 dager før nå? eller blir det tilgjengelig kun for transaskjonene fra nå av?
    jeg tenker på dobbelpoeng helg og at det er verdt å betale for en måned ihf, for å kunne GBiT for alt i de siste 60 dagene
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    En måned med Curve X koster vel ikke all verden, NOK 50, så det vil jeg si er en svært rimelig måte å skaffe seg 15 ekstra ebp / NOK 100. Jeg fikk X funksjonalitet umiddelbart da jeg oppgraderte. Mener med 98% sannsynlighet at jeg kunne bruke GBIT på siste 60dg med en gang. Men igjen, NOK 50 er ikke den store risikoen å ta vil jeg si.
     
  3. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Normalt får du nytt kortnr ved oppgradering. Og da er det kun kjøp på det nye kortnr som kan endres.
     
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    @Nuvolari skjedde det med deg?
     
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg kunne flytte 60dg tilbake. Mistet forøvrig mitt Curve X og fikk akkurat nytt kort med nytt kort nr. Kan flytte transaksjoner gjort med det gamle kortet.
     
  6. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Lurer på hva egentlig skjer med valutapåslag når man bruker Curve i et land som har valuta utenfor «supported currencies» o_O
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Skyline liker dette
  8. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Topp! Takk. Skal teste det for første gang i kveld :)

    Har lest det meste på deres hjelpesider, og det som fortsatt er litt uklart for meg er GbiT. De skriver at om man flytter transaksjonen til et annet kort, mister den da MCC (merchant ccategory code). Da er det ingen vits å flytte transaksjoner til et kort som gir cashback kun på noen bestemte MCC, sant?
     
  9. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaringer med å Gbit manuelt på beløp over 5000GBP?

    Har noen KLM billetter som nå ligger på annet kort, og som jeg ville ha flytta over på SAS Mastercardet nå til helgen, men aner ikke om det vil gi poeng?

    Siden beløpet er over 5000GBP, så må det gjøres manuelt. Og fikk en kryptisk melding at "original MCC wont be preserved, the new MCC will be based as to what the category of the transaction it was under before this was moved. "
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,811
    Bonuspoeng:
    293
    Den gangen 5000 GBP ble likestilt med 5k NOK fikk jeg flyttet et par transaksjoner manuelt. og fikk doble poeng på disse flyttingene, som ble gjort i løpet av en aktuell helg.

    Hvordan det fungerer per i dag og den kryptiske meldingen er det kanskje andre som kan svare bedre på?
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Flyttet 4 transaksjoner (en på 32.000 og tre på ca 1200) og da var det full stopp. Nå får jeg heller ikke brukt SAS MC til andre kjøp :eek:
     
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Du har ikke passert kredittgrensen da?
     
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du flyttet alle 4 samtidig så er det vel fortjent. Spre dem utover helga
     
  14. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Been there, done that. Det åpnes igjen senere i dag eller i morgen. La det gå en del tid mellom hver GBIT.
     
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for feedback, tar det til meg! :oops:

    Heldigvis ikke passert kredittgrensen :D
     
  16. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Lurer på om man får Trumf-bonus hos Norgesgruppen via Curve med underliggende Trumf Visa?
     
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Hjelp..

    Denne begrensingen med maks 3 GBIT per måned, kan den overgås med upgrade til X?

    Edit : Fant svaret tidligere i tråden, og ja. Oppgradering til X åpner umiddelbart opp for flere Gbit.:)
     
    Last edited: 25. febr 2023
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe, de ser ikke underliggende kort. For NG belastes Curve, ikke trumf visa. På samme måte får en ikke ekstra EB ved booking av billetter med Curve hvor SAS MC er underliggende kort.
     
    Skyline liker dette
  19. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Har lest her i tråden at mange har Revolut som et underliggende kort i Curve. Er det egentlig noen fordel med det, bortsett at man slipper å ha med et fysisk Revolut-kort i lommeboken?
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Og hvorfor skulle du?

    Kan du ikke like gjerne bruke Trumf Visa i butikken?

    Er jo ingen ekstra fordeler å hente. Og Trumf Visa er et dårlig kort uansett, så jeg ville heller trukket blå-trumf i kassen, og betalt med SAS MC, særlig i dobbel-helg ;)
     
    Skyline liker dette

Del denne siden