Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel mer fordelaktig før når en kunne få poeng ved å laste opp penger til Revolut og så bruke kortet for regningbetaling med BillKill feks.
     
    Skyline liker dette
  2. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Det er et godt poeng, men vi deler ett Trumf visa kort i familien, så det hadde vært en del praktiske årsak knyttet til det (å slippe å bære så mange ulike kort). Har ikke SAS MC, så bruker enten Trumf Visa eller Amex hos NG. Trumf Visa er det eneste kredittkortet som gjør det mulig å knytte det til Trumfkortet uten at man må da skanne det blå-trumf kortet i kassen i tillegg. Det gir da til sammen 2% trumf bonus som er ok for oss som handler relativt lite hos NG.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Fruen har fått Curve kort. Jeg prøver legge inn mitt Sas mc kort i hennes Curve app men får feilmelding om at dette kortet ikke kan legges til. Får jeg opp dette grunnet at jeg har samme kort liggende i min profil? Jeg forsøkte legge inn Dnb Mc i hennes navn og Curve app og dette gikk gjennom.
    Mener jeg leste her at noen hadde gjort dette med hell og da sagt opp ekstrakortet/pointearner.
     
  4. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Det går ikke, dessverre. Et kredittkort kan kun være knyttet til en Curve-konto.

    "Also, keep in mind that at the moment, you cannot add the same card details twice anywhere in Curve."
     
    Skyline and Maggie like this.
  5. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Men går det an (i det lange løpet) å knytte et kort utstedt i et annet navn i Curve? I mitt tilfelle gjelder det familiemedlemmer.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Skyline liker dette
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte om en manuell GBIT på torsdag (delvis refundert kjøp). Fortsatt ikke hørt noe fra kundeservice. Er dem treg for tiden?
     
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    I dag fikset dem det, brukte en uke + en dag på det. Har pleid å få hjelp med det på en dags varsel før.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Vil gi creds til curve sin support. Ja de har lang svar tid men de har hjulpet meg med en del uforklarlige transaksjoner.

    I Desember bestilte jeg meg en online pt og kun noen få dager etter jeg hadde betalt med curve kortet mitt så legger jeg merke til rare transaksjoner. "Kvittering sendt" "vises ved mnd slutt" "avgift / leie" står det på transaksjonene og beløpene er på alt fra 675 kr til 4000 kr.

    Får rapportert det inn, de bruker noen dager og sjekker opp og jeg får disse refundert.

    Han norske online pt'n lager treningsplan og alt han, følger meg opp daglig over whatsapp lydmeldinger og alt er god stemning. Plutselig så får jeg ikke noe mer svar ifra han her i slutten av februar/mars.

    Da starter jeg å gjøre ett litt større søk av han og hva det er han driver med. Da begynner jeg å koble disse trekkene jeg hadde i desember opp i mot at jeg hadde betalt han bare noen dager før. Curve kan fortelle meg at disse trekkene "kvittering sendt" osv har postkode 6814 Førde og står registrert med MCC "7299 - MISC PERSONAL SERVICES NOT ELSEWHERE CLASSIFIED."

    Finner ut at denne PT'n står i Proff med akkurat samme postkode 6814 Førde og kobler to og to sammen.

    Rapporterer inn trekket på 11 000 kr som gikk til PT'n i desember og etter litt frem og tilbake med hvorfor jeg sier ifra nå i mars og ikke i desember så refunderte de 11 000 kr tilbake til kortet mitt nå. Hadde i tillegget flyttet det trekket med GBIT den 4 februar.

    Capture.JPG

    Så tommel opp til Curve som hjalp meg her. 10/10.
     
  10. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Et spørsmål.

    skal kjøpe leilighet i euro til syden.
    Hvis jeg endrer kortet som ligger inne til euro, må jeg fortsatt betale fees? Beløpet er 25k norske.
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget med Curve er at man får ikke fees når man betaler i EUR med et norsk kort. Men €2.500 er over €1.000 som er grensen for basiskortet. Så da får du fee på det som overstiger €1.000. Har du curve x eller høyere er det ingen fees.

    Nb: curve har weekend fees så fordel å unngå transaksjoner i helgene.
     
  12. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har lagt Curve-kort opplysninger inn i Æ-appen, men får ikke registrert handler på Rema automatisk. Noen tanker hvorfor? Det er jo på en måte et debetkort.
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men du må da betale fees på det underliggende kortet isteden så med mindre du gjør det fordi dette ikke er mulig å bruke av en eller annen grunn så er det ikke noe poeng å gjøre det.
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Betaler du med Apple/Google pay med mobil eller klokke? Jeg har ikke hørt om tilsvarende for Rema, men Trumf har jo denne advarselen på nettsiden, så det kan jo være det samme gjelder:

    Screenshot_20230325-082839.png
     
    Skyline liker dette
  15. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Betalte faktisk med Apple Pay i dette tilfellet. Skal prøve å bruke fysisk kort neste gang
     
  16. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    247
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har curve x for å flytte transaksjoner til mc. Men ser at gbit bare funker i 60 dager. Kan jeg vente til jeg vet når neste mc dobbel helg er og så oppgradere til black eller metall? Eller må jeg ha et dyrere curv kort allerede nå?
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan vente med å oppgradere. Men når du oppgraderer må du være på den nye planen i min 6mnd.
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Så vidt jeg vet så er det bare Metal som har cancellation/downgrade fee de første 6 månedene
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Curve Black or Curve Metal

    When you subscribe to Curve Black or Curve Metal, you can choose to pay monthly or annually. Depending on which you choose, different minimum subscription periods apply.

    If you choose to pay monthly, the minimum subscription period is 6 months.
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Tried out our premium tiers but wanna go back to Black or rock your expenses with a standard Curve subscription for free? Nothing is easier, you can do it from the level of the Curve app.

    If you're a Black or Metal customer, we’ll refund you for the remaining subscription period. In the case of Curve Metal, as per the Fee Schedule, we’ll ask you to pay a £50 Curve Metal card fee covering the costs of delivery and manufacturing. For more specific details about downgrading your subscription tier, please see our Terms of Service.

    If you're downgrading from Curve X, you won't receive a refund for the remaining subscription period. Instead, you'll continue to enjoy your existing tier until your subscription period ends. After this time your card will be downgraded and you'll no longer be charged a subscription fee.
     

Del denne siden