Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Registreres Curve som varekjøp eller kontantuttak når en overfører penger til Wise/Revolout?

3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du får mest sannsynlig opp en popup med tilbudet bare du åpner appen, og tror alle som oppgraderer akkurat nå får tilbudet ja

Nuvolari liker dette
  5. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Får bare opp tilbud på black og ikke metall, noen som har tips?

6. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Får ingen pop-up i appen og når jeg trykker upgrade går den videre til betaling hvor den ber meg godkjenne et kjøp på €150. Har sendt spm til Curve support som melder om 3-5 dagers svartid. Altså 2 dager etter at tilbudet er utløpt.

7. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Samme, irriterende, for jeg får opp tilbudet på 80 euro/år på black. Oppgraderer til det i dag og ber kundeservice gjøre det om til metall

Nuvolari liker dette
  8. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke kort lønner deg seg egentlig å bruke som underliggende kort på curve?

Har nå brukt Trumf Visa grunnet at jeg hadde det lett tilgjengelig og ikke bruker det til noe, men er usikker på om jeg får cash back på det - er det egentlig bare komplett.no sitt kredittkort som vil gi cashback på curve transaksjoner? Eller er det et annet kort man bør bruke?

Nå er planen uansett å flytte de fleste transaksjonene til sas mc ved neste kampanje, men i tilfelle ikke alle går er det vel lurt å ha et cashback kort under?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Rart. Jeg fikk faktisk en pushnotification fra appen akkurat som minnet meg på at tilbudet går ut i morgen. Det skal bare være kunder med adresse utenfor UK/EEA som ikke kvalifiserer for tilbudet (med mindre du tilfeldigvis er ansatt i Curve :p)

Nuvolari liker dette
  10. Rikke

Rikke Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Tok en upgrade nå til metal etter å ha fått en pop up med tilbudet. Ser jeg ble belastet 1377,-. Stemmer det? Også finner jeg ikke oversikten over hvor casbacken kan hentes. Tips?

11. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer bra med EUR kursen når man betaler €120.

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg skulle velge kort i appen (som førstegangsreg) sto tilbudsprisen under på de ulike kortene. 3 mnd tilbudspris hvis en valgte pr mnd, eller ett år med alle mnd rabattert. Kjipt at du ikke får det. Mulig kundeservice kan fikse i etterkant siden du tar kontakt med dem i tilbudsperioden?

Nuvolari liker dette
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Anyone? :)

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Curve endrer ikke transaksjonstypen (med mindre man gjør et minibankuttak), så det registreres som kontantuttak. I tillegg må du ha Curve Fronted aktivert for dette, så det vil koste 1.5% med mindre du har Metal

Insomnia4u liker dette
  15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgraderer til Metal i dag. Satser på at Curve KS refunderer de €30 i etterkant. Uansett overlever jeg vel €30. Er Curve betatester. Antar at det er det som gjør at jeg ikke får pop-up. Har endret til vanlig Curve-app uten at det trigget noen pop-up heller.

Insomnia4u liker dette
  16. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor velger man nettbutikkene man ønsker cash back fra

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,200
    Bonuspoeng:
    183
    Har nyleg bestilt billigast kortet til Curve, men kor ser eg den kampanja for metal?

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Så minibankuttak med curve registreres som (omgjøres til) varekjøp på kredittkortet som er knyttet til?

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Curve sier selv at de sender MCC uendret gjennom, slik at det vil fremstå som kontantuttak på underliggende kort, se siste avsnitt:

https://help.curve.com/can-i-use-curve-at-atms-SkvOHu2L_

Selv har jeg brukt Revolut som underliggende kort de gangene jeg har brukt Curve til kontantuttak, men det gir forsåvidt ingen annen fordel enn at jeg kan ha ett kort mindre i lommeboka.

Last edited: 08. april 2023
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Tja. Litt usikker. Curve selv sier at de videresender MCC og at man må være obs på at dette kan føre til at det kan bli gebyrer på underliggende kort. Allikevel får man poeng med feks SAS MC og jeg har aldri betalt noe gebyr. I tillegg mener jeg at det står varekjøp i notification man får fra SAS MC-appen, i motsetning til Curve Fronted-transaksjoner som kommer opp som kontantuttak.

Insomnia4u and Maggie like this.

Del denne siden