Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at teksten du siterer er datert 11 aug 2022. T&C v2.1 som jeg siterte er oppdatert 15 nov 2022. Så kan hende at det fra 15.11.22 ikke lenger er mulig å nedgradere før etter 6mnd. Men vanskelig å si når det finnes motstridende info.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Shell Mastercard har avslått transaksjoner de siste dagene, får melding om at jeg har oppnådd maks omsetning på kortet fra Curve, men det er godt med kreditt på selve kortet.

    Andre som har sett forandring i underliggende kort hos Curve den siste tiden?
     
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden jeg har brukt Shell MC, men hadde samme problemet en gang for lenge siden. Forklaringen fra kundeservice var at kortet hadde en begrensning på 50 Curve-transaksjoner i måneden. Har du talt opp antall transaksjoner siste måned?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Med tanke på antall ferier forklarer det situasjonen umiddelbart. Må innrømme at jeg ikke er lyste på å nevne Curve til kundeservice så da er det bra med en mulig forklaring her. Og håper ikke alt for mange andre gjør det heller ;)
    Men takk. Da vil låsen åpne seg om ca 10 dager eller så.
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Bare av nysgjerrighet; er det lov å spørre hvorfor noen fremdeles bruker Shell MC? Har ikke opptjeningen der blitt helt elendig etterhvert? Noen fordeler ved kortet jeg har oversett?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det er gratis og fungerer utmerket som underliggende kort i Curve. Det betyr ikke at jeg har noen omsetning på kortet.

    Brukte det før til bensin i kombo med ekstra rabatt. Med tanke på devaluering er ikke det så aktuelt mer.
     
    Wanderlust liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker det som et av kortene jeg belaster før dobbel-poenghelger og følgende bruk av GBIT.
    Ellers er det ikke noe poeng å ha kortet utover at det er gratis.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter litt med å forstå fordelen(e) med Curve, utover GBIT og et kort som samler de andre.

    Ved bruk i utlandet (uttak og varekjøp): Får en bedre kurs ved å bruke Curve? I så fall, omregnes kursen fra f.eks USD til NOK før det belastes det aktuelle kredittkortet?
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Ja og ja. Du får både en bedre kurs enn ordinære visakort og du slipper vanligvis valutagebyr på 1.75-2.5%. I helga og/eller når du har brukt mer enn månedlig fri veksling belaster også Curve gebyr og da er det mindre/ingenting å spare.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer å oppgradere til Curve Black. Noen som har testet Curve cashback i Norge og fått 1% tilbake? Ser feks at Apple, booking.com og Ikea støttes + mange flere. Mener jeg leste at Curve cashback ikke fungerer i Norge?
     
  11. Duderini

    Duderini Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Cashback funker brillefint det. Får 1% fra 6 butikker, blant annet H&M, Shell, Ikea og Macker'n med Curve Metal
     
    Nuvolari liker dette
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Cashback funker fint, som karen over skriver.
    Om du handler dagligvarer på Spar så kan du få 1% der, det er gull i kombinasjon med Trumf og SAS MC.
     
    Nuvolari liker dette
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man bruker curve cashback ifm booking.com og viatrumf. Vil man da få både trumfpoeng og 1% cashback? Har lest noe om at man ikke får trumf i kombinasjon med andre «rabatter»?
     
  14. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, for dette er en helt separat ordning som gis av Curve, den vil derfor ikke oppdages av butikken/nettstedet. Så den gir muligheter for både 3x og 4x dip
     
    Insomnia4u and Nuvolari like this.
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, da forstår jeg mer. Potensielt mye å spare i utlandet.

    1. Hvis jeg leser fordelsoversikten for Black/Metal rett, er det ubegrenset fri veksling ved varekjøp?
    2. Har en lengre periode i utlandet snart, så Metal passer best. Er det uproblematisk å nedgradere/oppgradere (bortsett fra ventetid på nytt kort)?
     
    snus_mumrikken liker dette
  16. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Bruker selv Curve Metal utelukkende i utlandet. Sparer inn årlig kortavgift typisk på en tre ukers ferie, da blir 1% cashback ren bonus, samt besparelse utover året på andre valutatransaksjoner, og andre ferier.

    Cashback: En ulempe er at man ikke kan endre de stedene for cashback. Det man velger når man velger, er satt, så velg med omhu. Apple, Booking.com og Ikea er bankers for meg.* Du kan i teorien kontakte kundeservice, men må ha en "gyldig" grunn for endring.

    1) Ja, Metal gir fri veksling opp til en 'fair usage' som det heter på rundt 60k EUR.
    2) Metal krever at man har kortet i 6 måneder. Det gjør i teorien også Black, men der er det motstridende vilkår. Oppgraderer du eksisterende kort, får du umiddelbart fordelene fra din nye 'tier' mens du venter på kortet.

    *) her må man jo balansere opp mot opptjening av Amex CT, da alle disse potensielt tar Amex. Uansett har jeg kuttet ut all bruk av Amex i utlandet, pga 2,5% valutapåslag.
     
    markus, Nuvolari, Insomnia4u and 2 others like this.
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for meget god info! Gikk for Metal i ett år siden de har et tilbud på 120 euro.
     
    marekz liker dette
  18. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor fant du tilbudet på €120 for Metal?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    I forbindelse med nedgraderingen av det vanlige kortet ble det presentert introduksjonstilbud. Benyttet selv en av disse. Har ikke sett disse igjen, men vurderer selv oppgradering pga endel reising så om noen har fått eller får med seg så er det intressant.
     
  20. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nuvolari liker dette

Del denne siden