Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. pikarioh

    pikarioh Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Så rart. I starten gikk min litt opp, men mye nedover. I løpet av ei uke har jeg gått ned ca. 50 plasser. Kan det hende at du har søkt kortet i annen perioden enn min? Det jeg skrev der kommer fra min observasjon i løpet av de siste dagene.
     
    Last edited: 23. okt 2018
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg søkte i slutten av august. Så jeg er nok bittelitt tidligere ute enn deg. 1. Curve-transaksjon er datert 19. september.
     
  3. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg søkte om kortet forrige onsdag, har ikke brukt noens kode eller delt min og fikk beskjed om at jeg kunne fullføre bestillingen nå. La inn et kort og venter på bekreftelse nå.
     
  4. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Det fikk jeg og - registrerte meg på mandag. Etter å ha lagt til kortet kommer jeg ikke videre, går ikke an å trykke på «done» knappen. Kortet er uansett lagt til, prøver jeg på nytt kommer det opp; «dette kortet er allerede lagt inn»
     
    Blaa and thool like this.
  5. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, men appen min fryser i siste skjermbilde hvor man kan trykke done.

    Når jeg lukker og åpner appen igjen får jeg på ny beskjed om at jeg må legge inn kort. Etter å ha prøvd på nytt får jeg bare beskjed om at kortet allerede er lagt inn, men jeg har ingen andre muligheter i selve appen enn å legge in kort for å få tilsendt Curve.
     
    Blaa and Pyro like this.
  6. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Søkte i helgen og fikk beskjed nå om at kort var klar til sending og at jeg kunne legge inn andre kort.
     
    Blaa liker dette
  7. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    +1
    Søkte om kort på søndag og fikk beskjed om at 1 hadde brukt min kode. Opplever samme som dere andre; at DONE ikke fungerer..
     
    Blaa liker dette
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Søkte søndag kveld, kortet er nå under veis...
    Sto som 399 i kø før jeg fikk melding om at kortet er på vei. Har nå lagt til første kort i appen og venter på å motta i posten!

    Hva valgte folk? Gratis eller «Black»?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Bruker iPhone og siste iOS. Blir spennende å se om kortet sendes da :)
     
  10. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Min stopper også på "Done". Men hvis jeg lukker appen (helt) og åpner den igjen og legger til et kort til, og istedenfor å verifisere det trykker jeg på "Verify later" eller noe sånt, så kommer jeg til der jeg kan se alle kortene. Og da kan jeg verifisere de som ikke er verifisert. Problemet er at når jeg lukker appen helt etter dette så kommer jeg igjen til det skjermbildet der jeg skal legge til kort, så åpenbart noen kjipe bugs her. Jeg kan uansett ikke gjøre så mye mer til det fysiske kortet kommer da, så får håpe problemet er løst til da.
     
  11. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått lagt til 2 kort, nå er status "Your Curve card is currently pending approval", så blir spennende å se hvor lang tid det tar før det blir sendt.
     
  12. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Fordelen er den samme som Revolut, nemlig at du slipper å drasse rundt på like mange kort. I tillegg SKAL også bransjebaserte bonuser (bonuser basert på MCC-kode) normalt fungere med Curve, men tilbakemeldingene her tyder på at det ikke er tilfelle. Jeg synes noen som mangler bonus burde ta opp en sak med kundeservice hos kortutsteder og kreve en forklaring på hvilken MCC som er registrert, og hvorfor bonus ikke er registrert dersom denne er riktig. Sier banken at bransjebonus avgjøres av hvilken bransjekode de mottar (de fleste gjør vel det?) har de plikt til å gi bonus som avtalt.

    Avhengig av hvordan Amex-støtten blir i Curve igjen når den dukker opp igjen, kan det jo også være en fordel for de som ellers sliter med å nå CT.

    Samme her, men litt kortere tid.

    Forøvrig skulle jeg ønske at noen enten Curve eller Revolut lot meg oppbevare kortinfo sikkert og kunne vise den til meg. F.eks. har jeg kun Obos-kredittkortet pga. rabatten på konsertbilletter, som jeg alltid kjøper på nett. Det er unødvendig å drasse med seg det fysiske kortet da, men er jo ikke helt innenfor å gå rundt med bilder av all kortinfoen på telefonen og i skyen...
     
  13. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager, litt tungnem her.. Det oyvindm spør etter i begynnelsen av tråden.. Underliggende kort belastes i gbp eller nok? Blir det valutapåslag på det norske kortet, sånn at vinninga går opp i spinninga? 20 eller 15 poeng på transaksjonene med SAS MC?
     
  14. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest litt mer om Curve nå og er litt «rådvill»...

    Har jeg fullstendig misforstått eller er det slik at eks. bruk i Hong Kong vil bli belastet mitt norske kort i GBP? Slik at jeg får dobbel valutakonvertering? Eller blir mitt norske kort bli belastet i NOK?

    Annen sak: Jeg har i utganspunktet valgt «Free» utgaven, men funderer litt på å spørre om å endre til «Black + Wallet».
    Hva ville dere gjort, og hva har dere valgt selv?
     
  15. mobie

    mobie Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bruker LastPass til det. Der kan du lagre all kredittkortinfo på en sikker måte på samme måte som passordene.
     
    gert liker dette
  16. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Da fikk jeg mail om at mitt Curve Card er sendt.
     
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,011
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har kommet til steget hvor jeg får beskjed om en kode C-xxxxxx,hva er dette for noe?
     
  18. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du sjekker transaksjonene på kortet ditt, så vil det være en kode der som du skal taste inn. Dette er bare for å sikre at det er du som er eier av kortet.
     
    Maggie liker dette
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,011
    Bonuspoeng:
    183

    Ser de har trukket 0,37 fra mitt mastercard jeg la inn når jeg ser i nettbanken men kommer jo ikke noen kode opp der.
    Hvordan finner du den?
     
  20. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Ofte tar det noen dager. Transaksjonen må bokføres først.
     

Del denne siden