Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg la inn mitt SAS MC og koden kom med engang når jeg sjekket transaksjonen i appen.

2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skjønner ikke,hvordan kode er dette?
    Hvor finner man den?

3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skal jeg lete etter? Aldri sett noen kode ved en transaksjon tidligere...

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Skal stå i tekstfeltet hvor det normalt står butikk/nettside. Normalt sett er det ikke vanskelig å se det, men i de fleste tilfeller kommer ikke koden før "kjøpet" er bokført.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Ta det helt med ro. Dette er akkurat likt som blant annet Paypal. De belaster deg en liten transaksjon med et unikt navn som gjør at du kan bekrefte at du er eier av kortet. I SAS Mastercard-appen kommer det opp på denne måten:

IMG_0560.jpeg
    Fra de bankene med dårligere nettløsninger tar det et par dager før det kommer opp som

Maggie and Xflipper like this.
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at du hadde lagt inn SEB MC i Curve fikk du brukt Curve-kortet? Brukte du det på netthandel?

7. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke fått kortet fysisk enda, så har ikke fått brukt det. Har ingen kortdetaljer.

EDIT:
    Man må legge inn de fire siste sifrene fra Curve kortet i appen for å kunne bruke det virker det som.

8. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Den seks tegn lange alfanumeriske (både bokstaver og tall) verifiseringskoden ser sånn ut: CRV*C-XXXXXX. Her har jeg selvsagt byttet ut selve koden med "XXXXXX".

Koden står i selve transaksjonsteksten fra Curve. Transaksjonen er pålydende noen få øre, og Curve legger denne inn på kortet ditt i det øyeblikk du aktiverer verifisering av et kort i Curve-appen. Denne transaksjonen blir tilbakeført etter kort tid, med en ny transaksjon på samme beløp med motsatt fortegn. Det kan hende det tar noe tid før transaksjonene dukker opp i oversikten man kan aksessere i nettbankløsningen fra kortselskapet/banken.

PS: Kortselskapet/banken kan sannsynligvis se transaksjonen med verifiseringskoden lenge før man får den opp på transaksjonsoversikten i nettbanken, så hvis man har det travelt, kan man faktisk også ringe kortselskapets/bankens kundeservice og få koden lest opp av kundebehandleren (hvis du gir vedkommende nøyaktig nok informasjon), slik jeg gjorde ved et hastetilfelle :)

Snacky

Last edited: 23. okt 2018
    Xflipper liker dette
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Ah :)
    Jeg har fått kortet og har forsøkt å bruke det for å fylle opp Revolut. Men det fungerte ikke. Var dermed interessert i om du hadde testet dette.

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
    Kan noen som har fått kortet og brukt det bekrefte at man får mcc bransjebonus gjennom curve kortet?

Hva med oss som fks har eb opptjening gjennom DnB sine mc kort får man samme opptjening når dette kortet er lagt inn i curve?

11. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Du velger i appen hvilken valuta kortet ditt er i. Så for et norskt kort vil du velge NOK, siden vekslingskursen til Curve er bedre enn vekslingskursen til banken din. Men om du i tillegg har revolut, kan du velge å sette valutaen på kortet til samme valuta som du handler i. Da vil ikke Curve gjøre noen konvertering. Det er særlig relevant i helger, da Curve har valutapåslag. Det har Revolut i helgene òg, men der kan du ha penger stående fra før i riktig valuta, og ha vekslet på forhånd.

ina and NorFlight like this.
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lagt til mitt SEB MC kort i Curve og satt det til NOK. Når jeg så velger Curve-kortet i Revolut står det GBP. Burde det ikke stå NOK i Revolut også?

13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for meget oppklarende svar!

Vedrørende type kort, skal ut og reise om litt over 3 uker og har et "gratiskort" på tur i posten. Er i tvil, men heller mot at jeg vil kontakte Curve, for mulighet for å ev. oppgradere til "Black" slik at jeg har større "buffer" å ta av... £500/mnd, som jeg har forstått at det er på Blue, blir litt i minste laget om man skal betale for hotell etc.

14. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Hva mener du med "velger Curve-kortet i Revolut". I revolut velger man jo hvilken valuta man vil fylle på med, før man velger kort.
    red: Ser hva du mener, det står en valute med liten grå skrift ved kortet man velger. Jeg tror bare det er Revolut som viser deg hvilken valuta kortet er i. Så vidt jeg har skjønt skal du bli trukket i valutaen du velger å fylle på med, så lenge den er en av valutaene Revolut støtter. Se svaret til "Frank" i tråden her: https://community.revolut.com/t/how-to-change-the-currency-of-a-top-up-card/36063/2
    Bare hyggelig. Hvor har du denne grensen fra? Grensen for varekjøp var tidligere høyere enn det, og nå tror jeg de har gjort den enda høyere, etter MCC-endringen. Bortsett fra kontanuttak, tror jeg ikke det er noen begrensninger på varekjøp utover vanlige spending limits, som er (for Blue):
    Standard limits (Curve Prepaid and Debit) are:
    • £2,000 spend per day
    • £5,000 spend per month (rolling 30 days)
    • £200 cash withdrawal per day
    • £10,000 yearly (rolling 365 days)
    Men hmm, såvidt jeg skjønner, skal de begynne å ta vekslingsgebyr over £500 fra 19. november, og da hele 2%! :eek: Det ødela jo mye av poenget....
    Løsning: Knytt Revolut-kortet til Curve, og velg at det skal belastes i lokal valuta Grensen til Revolut før man må betale. Og går man over grensen, er kostnaden 0,5%, som fortsatt er under norsk standard. OBS: Dette gjelder bare man-fre, og ikke THB, RUB eller UAH, så her må man holde tungen rett i munnen... En disiplinerende øvelse kan jo være å veksle det man har "lov" til å bruke i Revolut før man drar.

Jeg vet ikke hvem som er det britiske forbrukertilsynet, men med tanke på den nåværende prisstrukturen er ikke akkurat det der innafor. Du ender fort opp med litt mer enn Zero, zilch og nada i gebyr. :rolleyes:

Last edited: 24. okt 2018
    ina liker dette
  15. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Så plutselig denne teksten på FAQ (https://support.imaginecurve.com/hc...re-a-fee-to-make-purchases-abroad-with-Curve-):

For Curve Blue (free) customers, you can spend of £500 per month with no currency conversion fees. Any amount over this will incur a 1% fee. From the 19th November 2018, any cumulative spend over £500 per month, will incur a 2% fee.

For Curve Black customers, you have unlimited free currency conversion (subject to fair use of £15,000 a year, beyond which we may charge 2% of the amount of the transaction as currency conversion fees).​

Og med den grensen forsvinner som du sier litt av poenget. Blir liksom da at man kan kjøre forbruk på Curve, men at man ikke tjener på å ta hotell eks. som ofte overstiger £500 (ca. 5000NOK).

Forstår det da slik at man øker grensen betraktelig om man går over på Curve Black... Derfor jeg er litt i villrede...

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde også trodd at det var slik men hvis jeg valgte å fylle på en konto i f.eks. SEK eller EUR fikk jeg beskjed om at kortet brukte GBP og at det dermed ville bli gjort en konvertering. Må jeg fylle på en GBP-konto og deretter konvertere til den valutaen jeg ønsker?

17. alexanst

alexanst Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Man får generell bonus på kort som f.e. gir 1% (f.e. Cresco, Monocard...). Men alle mine forsøk å få rabatt med en spesiell bransje-kode ga ingenting. Curve sier at de videresender korrekt MCC kode men både Shell Mastercard, Ikano Visa og Santander Flexi har ikke gitt meg bransje-rabatten. Ikano sa klart ifra at den gis kun når man bruker deres kort - uavhengig om MCC-koden er riktig eller ikke. En annen bruker skrev at han heller ikke fikk bensinbonus med Dnb-kortet via Curve.

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har ikke fått bransjebonuser, herunder DNB bensinstasjon, men jeg så i dag at Curve kommer som «Professional services (not elsewhere)» i Yabank, som var MCC koden de brukte tidligere. Jeg har sendt e-post til Curve support.

Last edited: 24. okt 2018
  19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Andre som sliter med å komme inn på Curve appen, iOS, i dag?

20. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kommer rett inn. Merk at det kom en oppdatering av iOS appen i dag, så dersom du ikke har oppdatert enda, er det sikkert lurt.

Del denne siden