Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen problemer her, med «gammel» app. Ser også at kortet mitt er på vei.

Blaa liker dette
  2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Får bare «Connection error» her...

I går fungerte den fint da jeg la inn kort, og fikk også opp knapp for «Activate».

3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Sletting av app og reinstall gjorde susen!

Blaa and Upsaker like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,319
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om helligdager teller som ukedager eller helg?

Med gratis versjonen hva er maks gebyrfri varekjøp ved kjøp i utlandet?

5. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Revolut trekker fra kortet i den valutaen du velger. Så hvis du velger NOK, og kortet du har koblet til Curve er i NOK, burde du ikke få vekslingsgebyr. Revolut vet jo ikke at det er et Curve-kort du har koblet til, det ser bare at det er et kort fra UK, og tror derfor at kortet er i GBP, og gir deg en heads up, så du ikke får valutapåslag/gebyr fra kortutsteder. Hvis du velger SEK eller EUR og kortet du har lagt til ikke er i samme valuta, må jo Curve gjøre valutakonverteringen.
    Tenkte ikke på at passordlagringstjenester hadde den muligheten, takk for tips. Hadde samme funksjon i Bitwarden, som jeg foretrekker. Mer transparent, mesteparten åpen kildekode, og bedre Android-app. Kan være verdt å sjekke ut for andre og.

Det bør noen fortelle til markedsavdelingen deres...
    https://ikanobank.no/kredittkort/fordelsprogrammet/maanedsrabatter/desember
    Jeg synes noen som mangler poeng bør klage til FInansklagenemda hvis de ikke gir seg. Bonusordningen må da være en del av kortavtalen. Man kan ikke markedsføre og avtale bonuser eller rabatter basert på MCC-koder og så la være å gi dem bare fordi man ikke har lyst. Man bruker jo kortet deres hos Curve - med en MCC de sier skal gi rabatt. Med forbehold om at Curve faktisk videresender riktig MCC da.

Last edited: 24. okt 2018
  6. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har cirka peiling på hvor lenge tar det fra kortet er sendt til den kommer frem?
    Jeg skal i utlandet på lørdag og det hadde vært kjekt om jeg ennå rakk å motta det

7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    I mailen jeg fikk i går, etter at det var sendt, står det 1-2 uker.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Det har det gjort for meg tidligere også.

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Kan virke som om folk ikke får poeng igjennom SAS MC og lignende? eller har jeg misforstått?

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Det var den «heads up» jeg stoppet på og ikke gikk videre. Men det er nok som du sier at hvis jeg velger er NOK kort i Curve og en NOK konto i Revolut vil det ikke bli noen konvertering.

Får dessverre ikke testet da Curve sier jeg er over limit, selv om jeg ikke har brukt noe som helst..

11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Man får poeng, men ikke 25 poeng (kun 15) hvis man handler på sAS.

Xflipper liker dette
  12. alexanst

alexanst Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    supert hvis du gir beskjed her inne når de har svart deg. Ikano sa veldig klart at de ikke gir rabatter for bruk via Curve, uansett om riktig MCC kommer inn eller ikke. Det gis kun når man benytter Ikano Visa direkte ved handelen. Siden Curve kommer da inn hos deg som "Professional services" - da må man jo egentlig igjen kunne ta ut penger på ATM via curve uten at det gjelder som kontant-uttak, ikke det?

13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det vil jeg tro, ble ingen gebyr jeg tok ut kontanter på Flying Blue MC i hvert fall.

14. LarsR

LarsR Bakerst i bussen

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis noen har mulighet til å bruke min kode: WZTRQ
    Brukte en tilfeldig her selv

15. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
  16. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har fått til å endre PIN-kode på kortet? Har lite lyst å måtte huske nok en kode, etter at Shell Mastercard sendte ut et kort med en annen kode enn jeg valgte i bestillingsprosessen. Curve sier: "PIN Change is available on all ATMs that accept Mastercard® in most EU countries. Unfortunately, it isn't available in Belgium, Luxembourg, Austria, Germany, Spain and France." Jeg mistenker at man kan føye til Norge til på den listen, jeg har testet i to minibanker uten hell i hvert fall.

17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Er framleis litt i ørska vedrørande korleis AmEx-støtta fungerer. Er det slik at ein kan knyte eit AmEx-kort til Curve-kortet og so kan ein belaste AmEx-kortet ved alle kjøp gjort med Curve-kortet uavhengig av om brukarstaden aksepterer AmEx? Slik at ein då i praksis kan betale med AmEx over alt?

Blaa liker dette
  18. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sånn vi håper at det blir. Nå er ikke Amex-støtten på plass enda, så det er ikke godt å si akkurat hvordan det blir da.

Sunnfjordingen liker dette
  19. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har ikke jeg heller fått mitt Curve-kort, men jeg har forstått det slik at Curve bare viderefakturerer ditt foretrukne kort. Slik at så lenge Curve og AmEx har et samarbeid vil det ikke være noe problem.

Sjekker Curves Twitterfeed flere ganger om dagen i påvente av mer informasjon.

Xflipper liker dette
  20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden