Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Du må i Euronet minibank for å kunne endre pin. Skal være mulig å enkelt søke opp hvor du finner nærmeste, mener jeg gjorde det på Google maps

Perry liker dette
  2. Rikke

Rikke Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Takk:)

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har litt problemer med å få smart rules til å fungere, men det har vel vært problemer med dette tidligere også hvis jeg ikke husker feil. Hvis jeg setter en regel for at alle beløp under eller lik en grense skal bruke et annet kort enn hovedkortet så går også beløp større enn grensen til det alternative kortet. Er det noe jeg har misforstått om hvordan dette skal fungere eller er smart rules bare fullt av bugs?

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Smart rules har en valutabug, tilsvarende den som tidligere berørte GBIT. Jeg har denne regelen inne, som sørger for at alle kjøp under ca. 150-200 NOK havner på SAS MC:

Screenshot_20230508-121628.png

(har ikke kommet til bunns i om det er GBP eller EUR som gjelder)

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Det kan stemme. Har prøvd dette med en transaksjon på polet som nok var rett under det grensen min hadde vært i gbp/eur. Og ellers har jeg bare eksperimentert litt med lavere grense og småbeløp.

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips !
    Jeg har tidligere gitt opp hele Smart Rules-greia, men skal nå gjøre et nytt forsøk :)

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte at reglene fungerer hvis man deler på ca 10 :)

trygveat liker dette
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    En ekstra «gotcha» er at en Smart Rule definert med NOK kun vil dekke kjøp i norske kroner, småkjøp i annen valuta vil fremdeles belastes standard betalingskort.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. Greit å vite. Skal til New York helga før helga det er doble poeng, så det er jo saksopplysning

10. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Fungerer det å endre pin på Curve-kortet i minibanker som har den funksjonen? Noen som har testet?

11. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har endret pin på curve på en atm i sveits. Tror ikke norske atm har slik funksjonalitet.

12. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    takk for svar. Hadde håpet å kunne endre. Da kan jeg få kona til å bruke det fysiske kortet, så kan jeg bruke Apple-pay'en.. Men hun hater flere pin's :)

13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere endret både i Sverige og Danmark, så om du er over grensa en gang er jo det en mulighet. Opplevde i Danmark at ikke alle minibanker hadde funksjonaliteten, så måtte prøve et par-tre stykker. Mener å huske det var en slik frittstående på gata som gjorde susen.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Var det sånn at man kan kontakte kundeservice for go back in time på transaksjoner som har blitt "partially refunded" eller er dette nå umulig? Amazon fant ut at de skulle tilbakebetale fraktkost på 5 dollar av en bestilling på 260 dollar fordi de var et par timer over to dagers levering :rolleyes:

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har nylig fikset dette gjennom kundeservice.

16. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Flyttet to større transaksjoner fra et debetkort til SAS MC i formiddag. Nå er de belastet på MC, mens på debetkortet er de opprinnelige transaksjonene tilsynelatende flyttet til i dag - og ikke kreditert. Altså ser det ut som om begge kort er blitt belastet. Noen som har vært borti liknende?

17. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det tar alltid litt tid før det blir kreditert. Mer enn noen timer i hvert fall, vanligvis neste virkedag hos meg.

18. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har fått denne feilmeldingen før?

upload_2023-5-28_6-25-16.png

Fungerte akkurat med 1 transaksjon, men så kom feilmeldingen tilbake.

19. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, etter litt for aktiv bruk av gbit en fredag morgen. Etter det lar jeg det gå 20-30 minutt mellom hvert "kjøp", og det ser ut til å gå fint.

melkoo liker dette
  20. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28

Gikk litt overboard jeg også, måtte faktisk ringe inn og be de åpne kortet mitt.

Del denne siden