Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lar det alltid stå igjen noen småkjøp på det kredittkortet som brukes som buffer frem mot doble poeng-helgen da, slik at det ikke ser så rart ut at det først bygges opp mange titusen i gjeld, og så forsvinner alt på noen dager igjen....
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje jeg er litt treig (sikkert mange som mener det), men hva skjer hvis man bruker GBIT etter 60 dager, og regningen på det underliggende kortet er betalt i mellomtiden, hva skjer da?

    Har ikke testet dette, så jeg er nybegynner. :)
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Havner vel i pluss på kortet som en «vanlig» refundering fra et salg, tipper jeg
     
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Du havner i pluss og får positiv saldo på kortet.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Takker.
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skjer ved hver SAS MC dbl helg for min del. Jeg flytter transaksjoner opptil 120 dager bakover i tid og får gjerne 120kNOK i positiv saldo på DNB Saga MC. Aldri fått noen spm.
     
    holmen liker dette
  7. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Du lar det bare stå?

    Pleier ta det ut med Revolut jeg.. men hadde vært deilig å bare la det stå ja.
     
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, bruker kortet som vanlig så er på null igjen 40-60dg senere.
     
    melkoo liker dette
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan fint overføre ut fra DnB kort til brukskonto hos DnB
     
  10. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Tenkte jeg skulle oppgradere Curve-kortet mitt. Klarer ikke helt å bestemme meg for X vs Black. Hva ser dere som relevante fordeler på de dyreste kortet ?
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har metal av følgende grunner:

    1) lengre GBiT gjør at jeg kan flytte større summer ifm SAS MC dbl helger og med færre transaksjoner siden jeg kan flytte noen få store i stedet for mange små. Vet ikke hvordan SEB stiller seg til bruk av Curve men innbiller meg at det er mindre sannsynlig at de slår ned på bruken om man flyttet 10 store transaksjoner i stedet for 50 små.

    2) Ubegrenset bruk i utlandet uten valutapåslag. Bare dette alene gjør at jeg sparer inn hele kortavgiften på metal.
     
  12. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Takk. Ang punkt 2 så klarer jeg ikke å se hvor forskjellen mellom Black og Metal. Punkt 1 virker veldig bra. Kan du bruke GBiT for å unngå 1,5 % gebyret lørdag/søndag?
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ift pkt 2 er det ingen forskjell på black og metal. Svarte på forskjellen mellom black og X som du spurte om.

    ift punkt 1, nei, helgegebyret blir du ikke kvitt.
     
  14. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Skrev feil jeg da. Tenkte mellom Metal og Black
     
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Vil man få bonus/spend limit ved å bruke et curve kort, skru på curve fronted med dnb mc i bakhånd for å betale en faktura i billkill?

    Skulle egentlig betale med amex for å få CT-spend, men det ville ikke billkill-appen. Kan jeg da få poeng og telle mot 100/200k-grensen på saga ved å bruke ovenfornevnte metode?
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Nei dessverre. Curve Fronted endrer ikke transaksjonen fra kontantuttak til kjøp, så det blir ikke poeng eller forbruk mot spend limit da heller :(
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    En av forskjellene er høyere beløp ved minibankuttak uten gebyr i utlandet. Mener det er 200 vs 600 GBP. Og høyere spendlimit årlig uten gebyr (varekjøp).
     
  18. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan fungerer det når man tar ut i minibank i utlandet? Kan man bruke f.eks. DNB Saga som underliggende kort, eller får man da uttaksgebyr på kortet? Antar at Curve automatisk omregner uten gebyr og trekker kortet i NOK? Antar også at helgegebyret gjelder her også?
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Det kom som vanlig varekjøp på mitt norske kort, i NOK. Helgegebyret gjelder ja, jeg måtte ta ut på en lørdag. Ble bare 8kr på 4000kr uttak, så til å leve med :)

    Og kursen er jo ganske mye bedre enn alle andre kort. Det utgjør mye både med varekjøp+kontantuttak.
     
    Pepeu liker dette
  20. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kan man i Curve app-en velge at den ikke konverter til norske kroner? Altså at underliggende kort tar seg av valuta-konverteringen. F.eks. gir noen kort mer bonuspoeng i utenlandsk valuta.
     

Del denne siden