Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. JorgenOlsen

    JorgenOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
     

    Attached Files:

    Pepeu liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jeg fortsette å bruke det gamle kortet selv om de sender et nytt etter oppgradering til Black? Eller må jeg vente på det nye kortet? Tenkte å bruke det allerede til helgen, og da rekker jeg ikke å få nytt kort i posten..
     
  3. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt mitt Black kort fordi det er mye kulere enn standard kortet selv om det nå er flere måneder siden jeg nedgraderte til standard :D Gjorde motsatt til jeg fikk Black kortet første gangen, så det skal gå helt fint. Burde være synlig i appen at du er på "Black plan" og at det da gjelder kortet du allerede har også
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg nedgradere fra Metal til standard for en stund siden, men har fortsatt Metal kortet, som da har fungert. Satser på at det fortsatt funker da.
     
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan håndteres minibankuttak i utlandet? Hvis man trekker feks fra DNB Saga, belastes det renter og gebyr, eller tolkes det bare som et vanlig kjøp i norske kroner siden curve gjør vekslingen?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke brukt Curve på en stund.

    Er det noen som har siste nytt angående hvilke kort som gir poeng og ikke? Har DNB PB, SAS MC, Strawberry MC og Trumf Visa.

    Tidligere brukte jeg Trumf Visa som underliggende kort for å flytte spend til SAS MC, men det fungerer ikke lenger(?). Siden SAS MC har doble poeng i utenlandsk valuta, vil det kanskje lønne seg å bruke kortet direkte?

    Alternativt bruke Trumf Visa som underliggende kort, og bruke GBIT til DNB etter 1/8, for da starter ny periode, og jeg trenger spend etter den datoen for at statuspoengene skal komme i riktig periode.

    Eller er det like greit å bare droppe Curve? Gikk for Black for $1,99/mnd, og tenkte jeg skulle bruke kortet på reise i sommer. Men ble egentlig mer forvirret enn opplyst nå. o_O:rolleyes:
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,084
    Likes mottatt:
    1,647
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bare dropper Curve. Kjører alt på SAS MC i sommer som gir 30ebp/100NOK når det er i annen valuta enn NOK. Da får man i tillegg 25% av poengene som statuspoeng.
     
    holmen and Preference like this.
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker Curve utelukkende pga av Apple Pay med DNB-kort. Gidder ikke dille med gbit for noen få ekstra trumfkroner eller spare 17 kroner på ferien på valutakurser lenger. Livet er for kort for gevinster i tikronersklassen :rolleyes:
     
    jgroneng and holmen like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng :)p)
    Og statuspoengene kommer i august, så da er jo det like greit i mitt tilfelle.
     
  10. Duderini

    Duderini Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bruker Curve og GBIT som du beskriver til sist. Legger all spend på et midlertidig kort for GBIT til DNB Saga når ny EB-periode starter 1/8. Etter 1/8 kommer jeg til å bruke Curve med DNB Saga som underliggende, det funker helt fint mhp poengoptjening. SAS MC direkte for doble poeng i utenlandsk valuta gir dyre poeng, du får ikke verdi der i forhold til vekslingskursen med Curve.
     
    Last edited: 03. juli 2024
    holmen liker dette
  11. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Har du regnet på det for juli også? Ganske sikker på at SAS MC med dobbel dobbel poeng for utenlandsk valuta i juli gir bra med poeng og dermed gir mening å bruke over Curve + SAGA. Men altså bare i juli

    Anta 20.000 kr forbruk på én mnd (juli) i utenlandsk valuta, ser bort i fra kostnad ved å ha kortet
    SAS Mastercard Premium
    Valutapåslag 2% = kostnad på 400 kr
    30 poeng per 100 kr = 6000 EuroBonus poeng

    Curve Black
    Maks spend på 2000 Euro før de også får gebyr/valutapåslag på 2.5%
    Under 2000 Euro spend = kostnad på 0 kr
    15 poeng per 100 kr = 3000 EuroBonus poeng

    Så da får du 3000 EuroBonus poeng ekstra for 400 kr. Helt ok value det, og det var med et eksempel som er satt opp optimalt for Curve. Dersom man skal bruke mer enn ca 20.000 kr i løpet av juli må man enten har Curve Metal, ellers vil det definitivt lønne seg å bare bruke SAS MC.

    (Redigert/oppdatert med riktig antall poeng for sommerkampanjen til SAS MC)
     
    Last edited: 03. juli 2024
    holmen and Duderini like this.
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke doble bonuspoeng for kjøp i valuta i Juli, det er 1,5x. I tillegg veksler Curve med litt bedre kurs enn DNB gjør. På den andre siden har man helgegebyret til Curve å tenke på hvis man veksler fra en annen valuta enn USD/GBP/EUR. Ikke så rett fram alltid med andre ord... Opplever selv at det er for små beløp spart til at jeg gidder å styre med et ekstra kort.
     
    Duderini liker dette
  13. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Se der ja, måtte sjekke mailen nå

    Uansett enig, det er snakk om hundrelapper i forskjell, så ikke noe jeg gidder å styre med på ferie.

    Oppdaterer forrige post/regnestykke!
     
    Duderini liker dette
  14. Duderini

    Duderini Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for regnestykket @Preference ! Du har rett i det, 400 kr for 3000 poeng er akseptabelt, greit å ta med seg hvis man trenger poeng.

    For min del (og for @holmen vil jeg tro?) så handler det mest om å få svidd av 200.000 kr mellom 1/8 og 31/12 for 20.000 statuspoeng fra DNB. Da må jeg nesten ha ferieforbruket til DNB-kortet. SAS MC kommer fram fra skammekroken i poenghelger for fråtsing og store innkjøp + 1 kjøp/mnd for 500 statuspoeng/mnd.
     
    holmen liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det som er saken hos meg ja.
    Men, jeg har brukt 95.000 kr allerede, og lagt kortet i skuffen. Og resten skal jeg klare før nyttår. Jeg får tenke litt på flyet i morgen.
     
  16. Duderini

    Duderini Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, ja det må tenkes og grunnes litt i perioder for å få maksimalt ut av disse kortene :) Du får ta en runde med 'raw-dogging' på neste flytur så finner du nok ut av det :D

    https://dinside.dagbladet.no/reise/vekker-oppsikt/81601917
     
    Last edited: 03. juli 2024
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Haha. Nei, jeg skal både spise kaviar og drikke champagne, og sove etter middag. Og se på tv-serier på padden.

    Dette må være noe av det dummeste jeg har lest denne uken.
    Og at Idris Elba driver med "raw-dogging" i hijacked.. Det er enklere når man må kjempe mot flykaprere og redde liv underveis. :rolleyes:
     
    Teknolai and Duderini like this.
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Curve med bakenforliggende saga kredittkort eller norwegian kredittkort for å ta ut litt cash i USA?
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen av dem :D
    Bruk Morrow Bank Mastercard eller Strawberry Mastercard så får du poeng på "kjøpet"!
    (Korrekt per henholdvis april og mai, i utlandet, men ikke spesifikt USA).

    Om du velger DNB eller Norwegian skal ikke bety noe.
    Forutsatt at Curve står for vekslingen.

    Retting: også DNB med Eurobonus aktivert skal gi poeng ved uttak med Curve. Takk til oslo.to.unknown for oppklaring!
     
    Last edited: 01. aug 2024
    Maggie liker dette
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Har bare de to å velge mellom (som gir mening) og er på tur over dammen om et par få timer :D

    Ingen av dem gir poeng, hverken ene eller andre veien?

    Har også MC premium, som jeg før opplevde ga poeng gjennom Curve i feks Wien. Men det er er jo slutt på det
     

Del denne siden