Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    DNB saga MC funker, men du må ha Eurobonus upgrade

stekus and freddyen like this.
  2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Så det gir bonus når man tar ut penger direkte men ikke via Curve?

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,874
    Bonuspoeng:
    293
    Det gir poeng om du bruker DNB MC via Curve i minibank. Ikke direkte.

Cumulus, Nordlands, stekus and 3 others like this.
  4. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Dette tror jeg at ikke stemmer. Har du fått poeng for uttak det siste halvåret? Jeg får i alle tilfelle ingen poeng for uttak i minibank med Curve + DNB SAGA MC. Ikke i Norge, heller ikke i Sverige.

Last edited: 01. aug 2024
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,874
    Bonuspoeng:
    293
    Kan hende det har endret seg? Fikk iallfall da jeg testet sist. Det var vel i Japan i januar.

6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring over lengre tid er at det noen ganger gir poeng, andre ganger ikke. Det virker litt tilfeldig, men min hypotese er at det kommer an på minibanken. Noen transaksjoner ser ut til å bli markert som varekjøp, andre som kontantuttak.

7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,855
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble slutt på at man fikk poeng ved uttak ved bruk av curve / dnb mc i våres.

Teknolai, Brukernavnet and Nordlands like this.
  8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker? Har ikke morrow sperre på curve-transaksjoner? Jeg hadde bompenger på trekk på morrow-kortet via curve. Gikk poengløs i flere måneder før jeg oppdaget det. Nå har jeg ikke store bompasseringene uansett, men...

Teknolai liker dette
  9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, helt sikker. Dobbeltsjekket nå.
    Men det var i april, altså.

10. MedTekni

MedTekni Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Curve øker spend for Curve Black (som er fint for oss med Curve Legacy), samt tar vekk weekend fees for alle paid plans.

upload_2024-8-2_22-32-55.png

Duderini, Teknolai, ina and 5 others like this.
  11. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Det er nok for å få meg tilbake på curve x

Vaskehanske liker dette
  12. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Tenkte å betale en kursavgift med SAS Mastercard tilknyttet Curve og go back in time og overføre det til Amex etterpå for å unngå en prisøkning i kursavgiften etter 1. oktober. Problemet er at Amex er på vei i posten og ikke lagt inn i curve. Går det an å overføre til Amex om man legger inn kortet i curve flere dager etter den opprinnelige transaksjonen?

13. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Curve støtter ikke amex

Doc liker dette
  14. MedTekni

MedTekni Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Virker som Curve har innført 1% cashback på internasjonal valuta utover GBP og EUR, fikk plutselig cashback på et hotell jeg betalte i USD igår

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,984
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer, og det dobbel-dipper med valgt cashback. Tjener nesten penger på å handle på Amazon nå :) og det trengs med volumet det er blitt.

16. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel det de kaller killer FX? og gjelder alle land utenfor Europa og UK + en del andre spesialland som er unntatt

17. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    hmm, UK er vel i Europa, men sånn skriver de det om Killer FX selv. Mulig jeg misforstår

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,890
    Bonuspoeng:
    93
    Ble innført for noen uker siden, jeg fikk cashback på alle kjøp med Curve i Japan for 2 uker siden. Fikk en epost 20.sep med teksten nedenfor. Dessverre er det ikke direkte cashback, men det de kaller "Curve Cash Points". Har ikke klart å finne liste over hvor man får brukt de, tror det er samme steder man kan velge for ekstra cashback; Når jeg kjøpte en sjokolade på en Shell bensinstasjon i forgårs fikk jeg notifikasjon at den automatisk var betalt Curve Cash Points, 206 points for 29kr. For å gjøre det enda mer komplisert er cashback saldo i appen oppgitt i GBP...

Interregional Cashback has landed
    As a premium Curve customer, you will now earn 1% cashback on all your spending* outside the UK & Europe.

*Fee free limits apply. Cashback for Interregional spending is determined by the Mastercard and Visa networks and excludes the following countries: Antarctica, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Israel, Kazakhstan, Kosovo, Kyrgyzstan, Russia, Saint Helena, Ascension and Tristan da Cunha, Saint Pierre and Miquelon, Serbia, Tajikistan, Turkey, Turkmenistan, Ukraine, Uzbekistan, and Vatican City.

MedTekni liker dette
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,667
    Bonuspoeng:
    293
    Curve Cash brukes automatisk på de beløpene man har dekning for. Det er i hvert fall min erfaring.

Nordlands liker dette
  20. MedTekni

MedTekni Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Det har du rett i, glemte å påpeke det. Curve Cash kan du bruke akkurat som et annet kort i Curve appen gitt du har dekning (ligger helt til venstre på kortoversikt). Klikker man inn på kortet i kortvalgoversikten kan man skru av/på at det automatisk brukes dersom man har dekning ref @Upsaker sin kommentar over

Nordlands liker dette

Del denne siden