Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier å lade Revolut med Curve cash, så vet ikke om Vipps fungerer.

    Edit: virker som Curve ikke lenger fungerer på Revolut.

    Men, det du må være bevist på er at Curve cash virker å være i GBP så det kan påløpe vekslingsgebyr, i tillegg kan det være at front-end (med tilhørende gebyr) må være på.
     
    Last edited: 28. april 2024
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Samme problem med Curve Cash / Revolut her. Forsøkte nå å skru på Fronted for å se om det hjalp, men funker fremdeles ikke.

    Tror jeg skal sjekke om jeg klarer ta å ut cashbacken i minibank i stedet, og kan meddele resultatet her etterpå.
     
    Last edited: 28. april 2024
  3. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har cashback stående på Curve kan du paypalle de fra deg selv til noen andre.

    Nå foreslår jeg ikke å sirkulere penger, men det kan være en løsning når det kommer refund som ikke settes tilbake til kredittkortkonto.
     
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Fått overraskende kjapt svar fra Curve, bra man ikke betale for den tjenesten lenger. Ble jo brukt en del Vipps til bedrift i sin tid og så GBIT til MC premium. Lurer på hvordan dem har kommet frem til at det er en high risk

    Thanks for getting in touch, and I'm sorry to hear that you've experienced a decline.

    At the moment, transactions to Vipps aren't allowed with curve. This means that at this time, you won’t be able to use your Curve card with this merchant.

    The reason is that we consider making such transactions with a Curve card to be high risk. This is a security measure that’s been put in place after a careful review.

    I kindly suggest using your other bank card for this transaction.
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Det svaret der høres ut som en mal spør du meg.. Er ikke sikkert kundeserviceagenten vet nyanasene. Jeg gjetter på at de har sperret for kontantoverføringer med Revolut, Vipps osv, men at betaling til bedrift med Vipps fortsatt fungerer. Uten at jeg har planer om å sjekke det siden Curve nå har blitt verdiløst uansett.
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at Vipps til bedrifter funker fjell, jeg brukte det senest 22.04.2024.

    Vipps til privatpersoner her jeg ikke forsøkt, så det vet jeg ingenting om.
     
  7. Duderini

    Duderini Lonesome Traveler

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Vippsa et lite beløp til en av ungene for å teste, ingen problemer med å få det gjennom.
     
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Har nå testet minibank også, og det fungerer heller ikke. Etterpå tok jeg en titt på Curve sin nettside, og det skal faktisk ikke funke heller:

    https://help.curve.com/how-do-i-earn-curve-cash-SyXEHunUd

    Antakelig det samme med Revolut og Vipps til privatpersoner; rett og slett at alle typer kontantoverføringer er sperret.

    Jeg har nå i stedet skrudd på automatisk bruk av Curve Cash i appen, slik at småkjøp som fullt ut kan dekkes av saldo blir belastet der. Har testet, og det fungerer aldeles utmerket.
     
    jgroneng liker dette
  9. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg skal snart på en lengre reise, og ønsker ett kredittkort hvor jeg slipper unna valutagebyrer ved bruk i utlandet.
    Har gratisplanen til Curve og såvidt jeg ser kan jeg da bruke opp til 250euro/mnd kostnadsfritt. Høyere med andre planer.
    Stemmer dette?
    Burde jeg vurdere Revolut fremfor Curve?

    For meg virker de ganske like på dette området.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativt kan du ta en titt på Wise, jeg bruker ikke kortet men betaler mye regninger i SE med dem. Veldig ryddig tjeneste. De tar gebyr for valuta, men effekten er at du får omtrent samme kurs som Curve. Revolut er enda litt bedre (ca 0.4-0.5%).
     
  11. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Det nye Lunar-kortet, noen som har prøvd? Det kan se ut som at det er 0% gebyrer og påslag for bruk i EU. Men er det noen som vet hvordan valutakursen er der ift Curve? Lunar bruker Nets sine valutakurser, såvidt jeg kan se.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Gjorde nettop et kjøp på 20 Euro som gav 227,92kr trukket på Lunar kontoen.

    Det gir 11,396 kr per euro.


    Så kan noen sjekke div andre rates på euro og sammenlikne?
     
    Preference liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 11,647 kr per euro idag med SAS Eurobonus Mastercard

    Screenshot_20240620-181531.png
     
    Preference liker dette
  14. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk nettop e-post fra Amex at kjøp i dag lå 2,3% over referanse kursen.

    så da koster de ekstra poengene j får med Amex kontra lunar litt.
     
  15. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde eurokjøp m Curve. Så listen blir:

    Curve 20/6: kr 11.398
    Lunar 20/6: kr 11.396
    SAS MC 20/6: kr 11.647
     
  16. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    477
    Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Antar at man fortsatt kan benytte gratiskortet med nye fordeler om man oppgraderer til f.eks. Black og ikke må vente til man mottar det nye kortet?
     
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg fikk i hvert fall umiddelbart mulighet til GBIT lengre tilbake i tid når jeg oppgraderte.

    For øvrig god erfaring med bruk av Curve Black sist uke i Japan på 7 Bank minibank, ingen gebyrer og bare ca 0,7% dyrere enn Yahoo vekslingskurs. Til sammenligning Bank Norwegian sist tur fikk 110yen gebyr fra minibank og ca 2,6% dyrere betalt vekslingskurs (3,3% over Yahoo). Sparte da inn månedsgebyr bare med 4 uttak på totalt 3000kr.
     
    jonss and Pepeu like this.
  18. michaelsh1

    michaelsh1 EBG

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Vurderer å bytte til DNB Saga (tar gjerne i mot erfaringer og kommentarer på dette), men vil ikke miste ApplePay. Er det slik at å gå via curve vil gjøre til at Minøkonomi-funksjonen ikke klarer å plukke opp hva jeg bruker pengene på?

    Tenker da på å kjøre alt av debetkort-bruk på Curve via ApplePay.

    Klarer jeg lettfattelig å forstå transaksjonene?
     
  19. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Min erfaring er at transaksjonene sorteres like greit som om du bruker kortet direkte. Bensinstasjonsrabatt fungerer også aldeles utmerket. Faktisk får jeg 5% totalt hos Shell, siden jeg har valgt den som en av mine merchants for 1% cashback.
     
    jonss liker dette
  20. Froland

    Froland Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Ser jeg kan oppgradere til Black for €1.99/m i Curve Appen. Er dette en pris en beholder så lenge abonnement er aktivt eller gjelder det bare for 1mnd?
    Har litt problemer med å se hvilke vilkår som gjelder...
     

Del denne siden