Stemmer, det kortet skal selvfølgelig uansett ut av Curve-appen denne dagen DNB, derimot, kan fremdeles være aktuelt for Curve, og har jo samme opplegg med 15 kontra 20 poeng per 100,-
Sammenligner vel gjerne med et av de andre kortene som fortsatt gir EuroBonus poeng gjennom Curve etter 06.02. F.eks DNB Pluss MC - 10 poeng per 100, eller DNB Saga MC, 15 poeng per 100.
Mener fortsatt at det ikke er verdt det ekstra kortet på tur for å spare noen tiere i måneden. Og har man abonnement hos Curve er det et regnestykke lenger opp som viser at det ikke er så mye å spare der heller. Men hvis man uansett står med et kort i hver hånd og skal velge hvilket man skal bruke er jeg enig i logikken din.
Avslutter Eurobonus Mastercard etter neste dobbelt-kampanje, og beholder Curve Metal, men nå med Resurs Flying Blue som primær underliggende. Bor stort sett i utlandet - gjør mesteparten av daglige innkjøp i Curve sine cashback-butikker, så prisen for Metal blir nesten utlignet bare der. Så kommer veksklingskursen som bonus i tillegg. Men det er helt på grensen at det er verdt det...
Ja, men det koster 2,5% på all bruk av Fronted. Samme gjelder vel Curve X. Det er bare Black og Metal som har gratiskvoter
Har Curve black koblet mot SAS MasterCard. Bor i Spania om vinteren, og var en snartur hjemme i jula (restart reiseforsikring) Curve tar " fees" ( avgift ) på ca 1,0% uansett om der er supermarked, eller restauranter en bruker kortet lørdag/søndag. Det er kjent at de tar gebyr fra tidligere, ved uttak fra minibanker i utlandet når det er helg. Lenge siden de startet med gebyr for all kortbruk i helgene? Fortsatt er det vel 0,7% lavere gebyr ( valuttagebyr) mot MasterCard?.
Det har vært helgegebyr på all bruk når underliggende kort belastes i NOK så lenge jeg har hatt kortet. Unntaket er en periode på sommeren for et par år siden der de midlertidig stoppet å ta helgegebyr
Ah, det var kjipt. Jeg har Black, og liker veldig godt mulighet med å betale Klarna fakturaer med Curve. Men betaler 110kr mnd, blir jo litt penger kun for å tjene litt Cashpoints eller Strawberry-poeng…
Er det andre bruksområder for Curve Fronted? Jeg har ikke benyttet meg av den funksjonen ennå. Det er vel mest en funksjon for Curve sitt britiske marked?
Curve Fronted lar meg betale Klarna-faktura (altså betalt med «Klarna betal innen 30 dager»). Bruker mye Klarna så det er veldig fin funksjon.
Husk at du ikke lenger får Eurobonus-poeng med Curve og SAS MasterCard som underliggende kort. Fra og med i går, 06.02.2024.
Hvis nå bare ikke Curve hadde drevet og sendt nye kort for hver gang mang opp/nedgraderte, så kunne jo dette vært riktig så flex. Jeg vil tjene på å ha Black de neste 3 mnd da jeg skal til Belgia, Thailand og USA, men etter det blir det nedgradering. Sparer feks 75kr på 10.000THB, det er innafor tenker jeg.
De sender bare nytt kort hvis du oppgraderer. Nedgraderer du beholder du det samme. (Med mulig unntak for metal som jeg aldri har hatt).
Jeg nedgraderte fra Metal til gratiskortet, og kunne beholde kortet. Måtte betale hvis jeg ville ha et nytt et.
Jeg har fått poeng når jeg har tatt ut penger i atm med sas mc som underliggende kort. Noen som har prøvd med saga mc som underliggende kort og fått poeng?
Flere som har fått mail fra Curve om å foreslå nye merchants for cashback? Her må folket kjenne sin besøkelsestid og melde inn typiske bonusnissebutikker som Kiwi, Joker og Egon, samt de mest brukte butikkene på ViaTrumf Antar linken jeg fikk er personlig (inneholder i hvert fall "user_id" og masse tall og bokstaver), så har sikkert ingen hensikt å poste her.
Klarna ville ikke innrømme det, men mistenker at dette er hvorfor jeg ikke får handle med den metoden hos dem lengre... Ville derfor vært litt obs på det, spesielt ved større summer