Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, det kortet skal selvfølgelig uansett ut av Curve-appen denne dagen :)

    DNB, derimot, kan fremdeles være aktuelt for Curve, og har jo samme opplegg med 15 kontra 20 poeng per 100,-
     
    Preference liker dette
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Sammenligner vel gjerne med et av de andre kortene som fortsatt gir EuroBonus poeng gjennom Curve etter 06.02. F.eks DNB Pluss MC - 10 poeng per 100, eller DNB Saga MC, 15 poeng per 100.
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Mener fortsatt at det ikke er verdt det ekstra kortet på tur for å spare noen tiere i måneden. Og har man abonnement hos Curve er det et regnestykke lenger opp som viser at det ikke er så mye å spare der heller. Men hvis man uansett står med et kort i hver hånd og skal velge hvilket man skal bruke er jeg enig i logikken din.
     
    Maggie liker dette
  4. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Avslutter Eurobonus Mastercard etter neste dobbelt-kampanje, og beholder Curve Metal, men nå med Resurs Flying Blue som primær underliggende.

    Bor stort sett i utlandet - gjør mesteparten av daglige innkjøp i Curve sine cashback-butikker, så prisen for Metal blir nesten utlignet bare der. Så kommer veksklingskursen som bonus i tillegg. Men det er helt på grensen at det er verdt det...
     
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Er det Curve Fronted på gratiskortet? Finner lite om avgiftene også. Kun Black og Metal som omtales.
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men det koster 2,5% på all bruk av Fronted. Samme gjelder vel Curve X. Det er bare Black og Metal som har gratiskvoter
     
  7. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har Curve black koblet mot SAS MasterCard. Bor i Spania om vinteren, og var en snartur hjemme i jula (restart reiseforsikring) Curve tar " fees" ( avgift ) på ca 1,0% uansett om der er supermarked, eller restauranter en bruker kortet lørdag/søndag. Det er kjent at de tar gebyr fra tidligere, ved uttak fra minibanker i utlandet når det er helg. Lenge siden de startet med gebyr for all kortbruk i helgene? Fortsatt er det vel 0,7% lavere gebyr ( valuttagebyr) mot MasterCard?.
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært helgegebyr på all bruk når underliggende kort belastes i NOK så lenge jeg har hatt kortet. Unntaket er en periode på sommeren for et par år siden der de midlertidig stoppet å ta helgegebyr
     
    Last edited: 07. febr 2024
  9. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, det var kjipt. Jeg har Black, og liker veldig godt mulighet med å betale Klarna fakturaer med Curve. Men betaler 110kr mnd, blir jo litt penger kun for å tjene litt Cashpoints eller Strawberry-poeng…
     
  10. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Er det andre bruksområder for Curve Fronted? Jeg har ikke benyttet meg av den funksjonen ennå. Det er vel mest en funksjon for Curve sitt britiske marked?
     
  11. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Curve Fronted lar meg betale Klarna-faktura (altså betalt med «Klarna betal innen 30 dager»). Bruker mye Klarna så det er veldig fin funksjon.
     
  12. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Husk at du ikke lenger får Eurobonus-poeng med Curve og SAS MasterCard som underliggende kort. Fra og med i går, 06.02.2024.
     
    BingoBonzo liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis nå bare ikke Curve hadde drevet og sendt nye kort for hver gang mang opp/nedgraderte, så kunne jo dette vært riktig så flex. Jeg vil tjene på å ha Black de neste 3 mnd da jeg skal til Belgia, Thailand og USA, men etter det blir det nedgradering. Sparer feks 75kr på 10.000THB, det er innafor tenker jeg.
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    De sender bare nytt kort hvis du oppgraderer. Nedgraderer du beholder du det samme. (Med mulig unntak for metal som jeg aldri har hatt).
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg nedgraderte fra Metal til gratiskortet, og kunne beholde kortet. Måtte betale hvis jeg ville ha et nytt et. :p
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, det er jo greit å vite. Så slipper man det der 60-90kr gebyret for nytt kort i alle fall
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått poeng når jeg har tatt ut penger i atm med sas mc som underliggende kort. Noen som har prøvd med saga mc som underliggende kort og fått poeng?
     
  18. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Du får poeng med DNB Saga som underliggende kort i minibank
     
    Nuvolari and Maggie like this.
  19. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som har fått mail fra Curve om å foreslå nye merchants for cashback?

    Her må folket kjenne sin besøkelsestid og melde inn typiske bonusnissebutikker som Kiwi, Joker og Egon, samt de mest brukte butikkene på ViaTrumf :)

    Antar linken jeg fikk er personlig (inneholder i hvert fall "user_id" og masse tall og bokstaver), så har sikkert ingen hensikt å poste her.
     
  20. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Klarna ville ikke innrømme det, men mistenker at dette er hvorfor jeg ikke får handle med den metoden hos dem lengre...

    Ville derfor vært litt obs på det, spesielt ved større summer
     

Del denne siden