Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Telia burde da være en stor mulighet for mange?
     
  2. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Har du mulighet til å dele det regnestykket? Tviler ikke på at det er riktig, men kan ikke helt forstå at det ikke lønner seg kronemessig med spend på 147k NOK (13k EUR)?

    For meg hadde Curve en verdi, eller så jeg trodde, til og med før GBIT med doble poenghelger var en ting. Har nå Metal til Black-pris, som blir nedgradert til Black ved neste fornyelse, eventuelt lagt på hylla.
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Alle tall i NOK (EUR kurs 11)
    Valutapåslag 2% ved bruk av andre kort som DNB MC og SAS MC
    Curve.png
     
    Insomnia4u and marekz like this.
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel uansett ikke direkte sammenlignbart siden kursen Curve får og kursen DNB/SEB får (før valutapåslag) ikke nødvendigvis er den samme. Før var Curve sin alltid en god del bedre, men er det sånn fortsatt?
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,205
    Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    113
    Curve bruker nå Mastercard kurs, så Curve er direkte sammenlignbart med norsk kort + 2%.
     
    Preference and Jorge like this.
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Det er betraktelig mindre forskjell enn før med andre ord. Ser ut som den eneste verdien Curve fortsatt har for min del er for å få poeng på kontantuttak, og det er blir så lite poeng at det muligens ikke er verdt det å ha kortet i lommeboka i det hele tatt.. Man har jo andre kort, både debet og kredit, med null gebyr i minibank.
     
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Da er det kanskje ikke vits med Curve lenger, dessverre. :/
    Poeng på kontantuttak er forsvinnende lite uansett.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte en melding i chat for 14 dager siden om avslutning av mitt Curve-kort. Svaret var at det skulle ta 3-5 dager før det var effektuert. Det er nå gått 14 dager. Noen som har noen tips til å gå det avsluttet før året er omme?
     
    Spielhaug liker dette
  9. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde Metal
    Kontakta de i går på chat om nedgradering til gratisversjonen. Kjapt svar og ble innen en time fulgt opp videre på mail for verifikasjon.
    Ser at kortet er justert under manage my plan, og penger er på vei tilbake på SAS Mastercardet.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Chat i appen? Hmm.. da får jeg følge opp på nytt.
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Hva brukte de før siden det var mer gunstig for oss? Må si at jeg teller på knappene selv om det er noen vits å ha det.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde på nytt å ta kontakt i appen, denne gangen gikk jeg for downgrade til gratis-kortet i stedet for å si opp helt. Da fikk jeg svar på 15 minutter, og lovnad om at resten av årsgebyret skal overføres tilbake innen 5-10 dager.
     
    chrt and Insomnia4u like this.
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,205
    Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    113
    Før brukte de en slags mellomkurs, ala det Revolute og Wise gjør. Mastercard kursene har vel en spread på rundt 0.6%-1.0%. Alt i alt syntes jeg det er greit å forholde seg til.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Var nettopp på reise i Paris og gjorde to transaksjoner for sammenligning den 25 jan:

    SAS MC kurs: 11,7206
    Curve kurs: 11,4410
    Div 2,44% dyrere.

    Hva gjør folk nå iforhold til utenlandsreiser, er det verdt de ≈2,5% ekstra man betaler for poengopptjeng ift besparelse? Litt usikker på hva et eurobonus poeng er verdt osv.
     
    Preference liker dette
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93

    For hver NOK 100,- betaler du da NOK 2,44 for 5 ekstra poeng, altså nesten 50 øre for hvert ekstra poeng. Det er det på ingen måte verd.
     
    marekz liker dette
  16. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Men det er aldri bare 2%. Jamfør eksempelet over, samt det de selv opplyser i sin prisliste ("2% + eventuelle avgifter til MasterCard").
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,205
    Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    113
    https://saseurobonusmastercard.no/sasno/currency/

    IMG_6162.jpeg

    SAS sin kurs er som forventet. Ca 0.8% i spread på ECB som gir ca 0.4% påslag, og deretter 2% påslag hos SEB. Men kursen til Curve er litt off, kanskje et tidssone spørsmål? 11.43 virker å stemme med MC kursen 26.2.
     
  18. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Ser jeg har denne kursen for transaksjon den 24. som er bokført 25, så antar du får samme kurs i mitt eksempel den 26 da

    Edit: Så sammenligningen blir da 2,17% i diff ift kalkulatoren. Men jeg har jo betalt med samme kort (sas mc gjennom curve og sas mc) på samme dag så in any case så kostet det fortsatt 2,44% mer
     
    Last edited: 01. febr 2024
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,205
    Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner av og til at jeg stolt over mine problemløsningsevner o_O
     
    MedTekni liker dette
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Du mener 20 ekstra poeng etter den 6.2 ;) Uansett så skal man jo ha Curve Free og ikke ha brukt mer enn 250 GBP/EUR for at man ikke må legge inn flere gebyrer på Curve-siden av det regnestykket der. Samt unngå bruk i helg
     
    Storbaba and Maggie like this.

Del denne siden