Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har brukt SAS EB MC som underliggende, men tenker å stenge det kortet i februar når det ikke gir EB lengre. Tjener nok på Curve Metal ift vekslingsgebyr til å fortsette m Curve. (Er bosatt i euroland, med lønn i NOK).

    Noen som vet om flere MC-kort nå vil følge SAS sitt eksempel? Vurderer å gå over til FlyingBlue-kortet til ResursBank eller tilsvarende.
     
    MoonLander liker dette
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid går det å få refundert beløp til opprinnelig kort når en gjør Gbit?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Vanligvis ca like lang tid som det tar for et kjøp å bli bokført
     
    Insomnia4u liker dette
  4. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror curve forsvinner for meg snart.

    Kombinasjonen av at gbit og reiseforsikring forsvinner gjør kortet mindre attraktivt.
     
  5. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det sånn at Curve er den meste gunstige valget for å få penger i utlandet?
    Jeg skal til Mexico og har Curve standard, SAS MC og DNB debit Pluss.

    Hos DNB står at det koster 40kr kontantuttak i minibank eller kontor med Visa i utlandet.
    Varekjøp og kontantuttak i utlandet får et valutapåslag på 1,99 %.


    Er det bedre med Curve?
     
  6. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, så lenge du holder deg innenfor de limits som er "gratis" for din Curve tier så er det jo ikke noe valutapåslag
     
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det fair fx rates? standard har 250€ og Black 2000€. og så står det fee free atm withdrawals ingen ting på standard (men hvor mye betaler man da?) og 500€ på Black.

    Men det betyr da at med standard betaler man gebyr for ATM, men tar ut 250€ uten valutapåslag ikke sant?
     
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan finne alle vilkår her: https://help.curve.com/are-there-any-fees-associated-with-using-curve-HkkKBu2Lu
     
  9. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    takk.
    ser også at det koster 200 kr for Curve Metal og da er det ingen påslag til 5000€. Så hvis man skal bruke mer enn 10k kr er det verdt det kanskje

    2.5% gebyr hos Curve utenfor limits. Så innenfor limits er de Curve, men ellers blir dnb bedre virker sånn.

    men er det noe forskjell om å ha DNB som kort i Curve eller SAS MC?
     
  10. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, fra 6. februar får du ingen EuroBonus ekstrapoeng fra SAS MC hvis transaksjonen kommer fra/gjennom Curve. Så bedre med DNB kortet da
     
  11. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Skal ut på min første reise med Curve, og før jeg gir opp kortet helt etter at SAS MC forsvinner ut, så drar jeg vel nytte av begrensede valutakostnader.

    Har noen spm knyttet til det, bare for å være heeelt sikker på at jeg har forstått alt:

    - Er ståa nå at de gamle reglene med valutapåslag i helgene er borte dersom transaksjonen gjøres i USD (og EUR/GBP)?

    - Jeg har Black, betyr det at jeg det (bortsett fra Revolut) vil være rimeligst å ta ut penger (i mitt tilfelle USD) fra minibanker opp til en verdi av 500 EUR, og så switche til annet kort?

    - Tilsvarende for varekjøp opp til 2000 EUR (men transaksjoner gjort i USD)?

    - Bør bakenforliggende kort være et debit-kort til ATM-uttak for å unngå gebyrer/renter på eks. SAS MC, eller vil transaksjonen tolkes som noe annet hos de?
     
  12. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Se linken jeg postet bare litt lenger opp på samme side her: https://help.curve.com/are-there-any-fees-associated-with-using-curve-HkkKBu2Lu

    Du bør ta ut og belaste transaksjonen i lokal valuta (uansett hvilken det er) som er vanlig holderegel i utlandet, og så lar du da Curve stå for vekslingen, som er gebyr-fri og uten valutapåslag opp til visse grenser gitt av ditt nivå. Kortet som belastes "bakgenforliggende" blir da belastet i NOK, så det spiller ingen rolle hvilket gebyr/valutapåslag dette kortet selv har for andre valutaer.
     
    Bettan liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fint med SAS MC som bakenforliggende kort hvis du tar ut i minibank. Det blir ingen gebyrer.

    Hvis jeg ikke husker feil så er det hvis bakenforliggende kort som må være i USD/EUR/GBP for at du skal slippe helgetillegget. Med norsk kort er du dermed like langt.
     
    Bettan liker dette
  14. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ah riktig, så da er det kurant å forsøke å gjøre større uttak/varekjøp utenfor helg der det er mulig.

    1% ekstra i helger er vel fortsatt ofte rimeligere enn å ta valutapåslaget ved å bruke kortene direkte uansett?
     
  15. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja ikke sant, det gjør jeg jo uansett, men da har jeg skjønt det riktig tror jeg.
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Kan gjøres enda litt rimeligere hvis du har Revolut. Hvis du vet du har behov for et kontantuttak i helgen, kan du veksle i forkant på en ukedag. Dermed kommer du unna med null påslag.
     
    Bettan liker dette
  17. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, har sett muligheten, men orker rett å slett ikke flere kort, wallets og kontoer :p
    Mulig jeg faser ut Curve også etter at GBIT-bonusen (og all annen bonus) på SAS MC forsvinner.
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kontantuttak med Curve med SAS MC som underliggende har også gitt EB-poeng frem til nå, og gjør det trolig tom. 5.2.
     
  19. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, god timing, siden reisen min går 9.2 :p
     
  20. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    162
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har lyktes med å få kontakt med Curve support i det siste? Nå har jeg ventet på svar i flere uker og begynner å bli litt frustrert. Finnes det andre kanaler for å få tak i dem enn e-post og chat i appen?
     

Del denne siden