Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Bra at det løste seg. Men håpløst at du må via Reddit og kanskje tilfeldigvis snuble over et webskjema.
    Håper at de tar tilbakemeldingen din videre, er litt urovekkende når en tviholder på kunder slik. Enig at produktet er solid, men en skal bruke det ganske aktivt for å forsvare 200kr mnd (x antall mnd en ikke er i utlandet eller handler i annen valuta).

    €11,25 er jo en god deal. Tar kontakt med kundeservice når det nærmer seg og hører om det er noe å gå på ift pris for eksisterende kunder.
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har betalt med Curve i Argentina (Buenos Aires)? Leser at de fleste MC og Visa kredittkort først trekker offisiell kurs og deretter noen dager senere refunderer differansen mot turistkursen.

    Det gjelder visst ikke alle kredittkort og lurer på om noen har erfaring med Curve om de refunderer differansen?
     
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte curve et par gange starten av Oktober i BA, ingen refusjonerer på de transaksjoner
     
    Nuvolari liker dette
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Meget nyttig info. Da bør man droppe Curve i BA.
     
    Insomnia4u liker dette
  5. GisleH

    GisleH Lifetime EBG

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde gratisversjonen av Curve fram til mars 2023, men sa da opp kontoen. Fant nå i desember 2023 ut at jeg likevel ville ha Curve og gikk for Black.

    Da jeg skulle tilknytte mitt SAS MC Premium kort i Curve-appen fikk jeg stadig feilmelding om at kortet ikke kunne brukes. Etter en rask runde med kundeservice (løst på mindre enn ett døgn i romjula) ble det klart at jeg hadde brukt det samme SAS MC Premium kortet mot den avsluttede kontoen og at dette var årsaken til at jeg fikk feilmeldingen.

    Etter at kundeservice slettet kortets knytning til den avsluttede kontoen gikk det som smurt å legge inn mitt SAS MC Premium kort i Curve-appen.
     
    marekz and Preference like this.
  6. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Vet kanskje noen om det finnes noen norske kredittkort som gir enten bonus eller cashback ved påfylling av Revolut via Curve? :)
     
  7. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var der i oktober, det forklarer hvorfor jeg til stadig fikk varsel om delvis refusjon. Ble godskrevet til Curve Cash da..
     
    Nuvolari liker dette
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Så du fikk faktisk refusjon da du benyttet Curve i BA. Mens en annen her fikk det ikke. :confused:
     
    Malmo liker dette
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Curve Cash kan man enkelt ta ut til revolut feks
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noe triks for å overføre disse videre til bankkonto fra Revolut uten å bli belastet gebyr for å motta internasjonal pengeoverføring?
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Du overfører fra £ til Revolut. Konverterer £ til NOK i Revolut og overfører. Da kommer det som vanlig betaling og ikke som internasjonal pengeoverføring:)
     
    Insomnia4u liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trodde alle overføringer fra Revolut kommer som internasjonal overføring etter de byttet banklisens pga Brexit.. Ihvertfall var det sånn sist jeg overførte noe.
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Overførte 11880,- fra Revolut til DNB i mai i år og den kom frem med 0 gebyrer. Må overføre fra den norske valutakontoen i Revolut. Overfører du i pund over til DNB feks så vil jo valutagebyrveksling osv legges på av dnb
     
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan overfører man fra curve til revolut?
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Topup. Velg Curve Cash i curve appen og belast kortet som vanlig i revolut.
     
    Nuvolari liker dette
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Overførte fra NOK-konto i høst. Det var aldri noe valutaveksling involvert. Det kom fortsatt 100 kroner i gebyr
     
    Teknolai liker dette
  17. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med reiseforsikringen? Ble 16 timer forsinket grunnet kansellert wideroe fly, betalt med curve metall
     
  18. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    661
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøvde meg på den forsikringen ifbm oppstått sykdom i våres. Jeg opplevde dokumentasjonskravet så hinsides at jeg la den saken død. Jeg hadde betalt for inngangsbilletter til Bali Zoo og for å få refusjon måtte jeg blant annet få en kvittering fra Bali Zoo med bekreftelse på at de hadde tilbakebetalt skatter og avgifter.... At jeg viste til T og C som sa at det var null refusjon fra Bali Zoo var ikke bra nok.
     
  19. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    De fleste (eller mange) banker har gebyr også på innbetalinger fra utlandet, selv om de er i NOK. Det finnes noen få unntak, for eksempel Lunar. I prislisten deres er dette priset til 0,-. Må være i NOK eller EUR, og må komme fra et EU-land. Så det utelukker vel Revolut om de sender fra UK?

    I følge prislisten til DNB, skulle dette ha kostet 50,- kr.

    Har selv varierende erfaring med gebyr på betaling fra Revolut til Sbanken (før DNB), både blitt belastet og ikke når de sendte fra Litauen, eller hvor det var.
     
    Teknolai and Jorge like this.
  20. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket kort bruker folk som underliggende i Curve? Jeg har til nå brukt DNB sitt vanlige MC, men den klarer ifg. chat ikke å skjønne at overføringene fra DNB-kortet til SAS MC under dobbelthelgene er innbetalinger, så det har vært et salig mas med support/chat siden den tid. Orker ikke mer, så er på utkikk etter et nytt.
     

Del denne siden