Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker dnb saga mc og flytter store summer til sas mc. Ikke opplevd noen problemer. Litt usikker på hva du mener. Refusjonene inn på dnb mc når du flytter til sas mc blir ikke godskrevet dnb mc?
     
    Mysterio and Nordlands like this.
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    427
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker debit-kortet eller Bank Norwegian. Har egentlig lyst til å bare bruke debit-kort for å unngå alle problemer og alltid ha nok cash
     
    Mysterio liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,821
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker Trumf Visa, siden jeg ikke bruker det til noe annet uansett. (Har det bare de gangene det kommer kampanjer på ViaTrumf)
     
    Mysterio liker dette
  4. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Bruker Sbanken sitt kredittkort (VISA). Fungerer problemfritt, og krediteringer blir registrert som innbetaling. Har opplevd det samme som du, at DNB sitt vanlige MC (ikke Saga) ikke registrerte krediteringer som innbetalinger, og at jeg da angivelig ikke hadde betalt utestående beløp etc.
     
  5. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    De blir godskrevet, men faktura må likevel betales med fullt beløp for at "systemet" skal registrere det korrekt. Altså krediteringer blir ikke registrert som innbetaling. Shell Ikano MasterCard hadde samme utfordring, forresten. Jeg fikk purregebyr og renter fra dem, som jeg måtte krangle med support for å få fjernet.
     
  6. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Det marekz sa over her ja.

    Jepp, samme. Holdt på med det noen måneder nå, da jeg følte verdien ved DNBs Supertilbud har vært verdt det, men å drive med HUACA hos DNBs kundeservice er jeg smålei nå. :D
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Det holder vel å betale minstebeløp. Kontoen er jo i null. Så man blir ikke belastet renter, bare evt purregebyr. Ihvertfall på det kortet jeg har vært borte i med dette problemet. Har ikke direkte erfaring med DnB sine kort..
     
    stekus liker dette
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen måte å se betalte/slettede dnb mc efaktura på? Kan ikke huske at jeg noen gang er belastet renter / purregebyr når jeg har latt være å bet dnb mc faktura pga kontoen står i pluss som følge av refusjoner.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har litt penger stående på konto hos Trine som plutselig er blitt litt mer pga svak krone. Skjønner jeg det riktig når jeg tenker at jeg flytte pengene til Revolut i Euro, gjøre en konvertering til krone på en hverdag. Eller belaste Resolutt direkte når jeg handler i eurosone feks? Og dermed unngå gebyr og vekslekurser/påslag ved en vanlig overføring til norsk konto?
     
    paramberg liker dette
  10. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sliter fortsatt med Curve.
    På virtuell kort fikk jeg gjort 3 transaksjoner. Deretter er det helt stop. Blir avvist. Både med kort og online. Kan heller ikke legge til GPay. Skulle nesten tro jeg var blokkert. Forstår ikke hva som er feil. Er koblet den til dnb mastergrad. Noen tips.
     
  11. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Har du kontaktet Curve og / eller DNB? Det er kun de som kan se årsakskode, som det heter, for avvisning.
     
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg husker gir det eb poeng å ta ut penger i minibank med curve/sas mc. Nå som sas mc ikke lenger gir poeng ved bruk av curve er spm om noen har prøvd å ta ut i minibank med curve/dnb mc og kan si om det gir poeng og om det gir noen gebyrer knyttet til minibank uttak?
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    huh? Noe jeg har gått glipp av? Har SAS MC sluttet å akseptere Curve?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,821
    Bonuspoeng:
    293
    Det funker vel frem til 6. februar, så litt vanskelig å teste ennå?
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,478
    Likes mottatt:
    25,222
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var en meget god deal lenge:) Men når Curve startet med gebyrer, forsvant gevinsten. For egen del forsvinner nå Curve kortet i skuffen.

    RIP Curve, det var gøy så lenge det varte.

    Edit: Det samme gjelder om man bruker Curve/Dnb.
    Curve avgiftene spiser opp gevinsten og mer til. Selv på tidligere Sas doble kampanjer gikk det ikke opp, etter at Curve startet med gebyrer for dette.
     
    Last edited: 07. jan 2024
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Lurte på om noen har tatt ut penger med curve med dnb mc som underliggende kort. Det er det sikkert noen som har teste allerede. Dette har ikke noe med sas mc å gjøre.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det vel fortsatt en bedre deal enn å bruke feks DnB sine kort direkte. Hva har du tenkt å bruke isteden til minibankuttak i utlandet? Det er vel på tide å starte å kikke på konkurrentene.. Eller tenkte du på bruk av Curve generelt selv om det var minibankbruk det var snakk om her?
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,478
    Likes mottatt:
    25,222
    Bonuspoeng:
    183
    Når man trenger minibank i utlandet drar jeg vel frem Norwegian kortet. Er vel gebyrfritt og 1,75% valutapåslag?
    Mulig man tjener Cashpoints på dette?

    Curve har vel en vis kvote gebyrfritt på grastiskortet? Men utrolig kjipt ikke få poeng på Curve/Sas lenger.
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Er jo ikke alle som gidder å øke kredittkortrammen sin bare for å ha et kort å ta ut kontanter, men ja, det er jo et av alternativene. Curve Free fungerer, men er man en plass man må ta ut endel så begynner jo gebyrene å gå der og. Har hatt Revolut i mange år, men ikke brukt det på lenge, så får vel se på det igjen. Noen andre tips fra forum om konkurrenter? Mulighet for poeng på uttak anser jeg uansett som tapt..
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,821
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, sorry. Leste ikke nøye nok.

    Jeg har tatt ut penger med Trumf visa som underliggende kort, og så GBIT til DNB PB MC. Det ga poeng.

    Ikke helt det du spør etter, kanskje?
     
    Nuvolari liker dette

Del denne siden