Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg nedgraderte akkurat fra Black til gratisnivået siden SAS Mastercard mister poengopptjening for Curve. Da tok det en uke før de svarte. Mer kompliserte kundeservicehenvendelser er rapportert å ta mye lenger tid
     
    Teknolai liker dette
  2. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Anbefaler å bruke dette webskjema. Jeg venta også i flere uker. Ting løste seg når jeg laget en sak ved hjelp av skjema.
     
  3. JorgenOlsen

    JorgenOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Har nå fått mulighet å endre til 6 "cashback" bedrifter på "black" kortet mitt. Jeg ser at dem har lagt til noen flere norske vedrifter som blant annet ræ"ruter", "nicemobil" og "telia". Inngrn abdre dagligvarebutikker enn "spar". Ikke mye "cashback" å få her :(
     
    Erlingni liker dette
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Virker Coop også i Norge?
     
  5. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    162
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Har sendt inn skjema, krysser fingrene for at jeg får svar denne gangen :)
     
  6. helges

    helges Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Har nedgradert fra Metal til free kortet nå. Mtp. ingen SAS MC poeng lenger er det ikke verdt for min del. Selv med tanke på valutakurs, da det for meg er mest jobbreisning med utlegg som dekkes uavhengig. Over tid har de også snøret inn på forsikringsdekning og økt pris, så det blir et enkelt valg.

    Fordelen er at man ihvertfall får en mulighet til å bruke Apple pay på DNB kortet.

    Fikk ihvertfall beholde iskrapa fram til det utløper, men da blir det uansett erstattet med nytt AMEX Elite i metall så ikke lommeboka blir for tung.
     
    Last edited: 18. jan 2024
  7. JorgenOlsen

    JorgenOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, men butikkene må ha ordet "coop" i navnet...det er vel bare "coop mega" og "coop prix" som har. Det går heller ikke automatisk hos curve, man må ta bilder av kvitteringer for p sende det videre til support...
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,428
    Likes mottatt:
    8,804
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkte med H&M cashback, det har ikke kommet inn 7 dager etter…
     
  9. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    McDonalds cashback fungerer fint hvis man bestiller gjennom appen. Fungerer ikke på terminalene på skjermene inne i "restauranten"
     
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Der kom det opp i appen at jeg kan velge 6 cashback retailers. Noen bra forslag?
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Ikea og eventuelt Amazon er no brainers, ellers slim pickings. Har selv 12 og valgte Ruter, Apple, Bolt, EasyJet, litt fast food og noen svenske dagligvarer jeg handler litt på.
     
  12. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,259
    Bonuspoeng:
    93
    Spar funker på Spar butikker i norge, så den må med.
     
    stekus liker dette
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har til nå hatt Spar, Shell og Amazon. De blir med videre
     
  14. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått 2-3 declined betalinger med Curve siste par dagene. Har hatt DNB Saga MC som primært kort når den feiler. Så jeg ikke hadde inne den anti-emb, så det forklarer at den ikke tok alternativt kort.
    Men håper det ikke betyr at DNB begynner å skape seg.
    Nå har vel DNB/Vipps fått avtale med Apple tror jeg, så blir vel støtte for AP snart tipper jeg.
    Og siden jeg ikke kan brike GBIT, så begynner det å bli lite vits i tilfelle..
     
  15. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg justerer for tiden min kortstrategi for dette året. Har en del spend i utlandet. Både Curve og vanlig DNB MC er i kortstokken allerede (får ikke SAGA). DNB-kortet bruker jeg kun for Supertilbud ved behov. Begynner å lure på om det er verdt å ta DNB upgrade for å legge DNB MC under Curve for bruk i utlandet eller om det finnes noen bedre alternativer for de som ikke kan få SAGA og sånt :)

    Tenker selvsagt på opptjening av poeng og valutapåslag. Har prøvd å beregne litt og ser at det fortsatt kan lønne seg å betale 59 kr./mnd. for Upgrade enn å bruke AmEx i utlandet i perioden som er aktuell for meg.
     
  16. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    987
    Likes mottatt:
    5,250
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg og ser denne. Påslag i utlandet er fortsatt en fordel. Jeg har jo legacy black, som blir tynnere og tynnere, men kommer jo til å ha det så lenge det er gratis ihvertfall. Noen fordeler ligger der fortsatt.
     
  17. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker på akkurat det samme som dere to over, altså vil Curve fortsatt kunne lønne seg kun med tanke på bedre valutaveksling i utlandet. Tenkte derfor at jeg like gjerne kunne sette opp ett enkelt regnestykke på det, som man enkelt kan tilpasse etter sine egne forbruksmønster.

    Ser for meg at det er rimelig realistisk at jeg bruker minst 50.000 NOK i utenlandsk valuta i året. Og får da følgende regnestykke:

    50.000 NOK * 1.75% (laveste valutapåslag uten Curve) = 875 kr
    evt
    50.000 NOK * 2% (valutapåslag med SAS MC for å få poeng) = 1000 kr

    I det andre eksempelet får du også 5 ekstrapoeng mer per 100 kr enn om du bruker f.eks DNB Saga gjennom Curve. Det blir en liten bonus på 2 500 poeng, "eller 250 kr om du vil".

    Årspris Curve Black: 1200 kr

    Med andre ord lønner det seg ikke i dette eksempelet i hvert fall. Har ikke tatt med andre fordeler som cashback, GBIT og mobilbetaling - da det har forskjellig verdi for forskjellige brukere. Om man vil forenkle det veldig tror jeg man kan si at man med Curve kan spare ca 200 kr per 10.000 NOK man bruker i utenlandsk valuta.
     
    Skyline and marekz like this.
  18. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Også får man noe av fordelene med gratiskortet så det kan man trekke fra i regnestykket.
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    I helgene drar man på seg 1% gebyr, men så har man også mulighet til å valutaspekulere uten risiko med Gbit. Så helt forenklet blir det aldri.

    Jeg har hus i Sverige og handler det meste av dagligvarer der (mest av praktiske årsaker, ikke så veldig billig nå) så Curve er en no-brainer for meg, spesielt siden jeg også vil bruke Apple Pay på DNB kort.
     
    Preference liker dette
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Uten GBiT klarer ikke jeg å regne hjem noe annet enn gratiskortet. Da har jeg lagt inn 13.000eur i spend pr år.

    Da trekker jeg fra det som er inkludert i gratiskortet samt verdsetter de 5 ekstrapoengen man får på saga mc / sas mc med 10øre pr poeng.

    Selv om jeg øker spend i eur betydelig er det bare småpenger å spare.
     

Del denne siden