Så gjenstår det bare å få inn noen retailers som JEG faktisk bruker penger på; Kiwi ville i hvert fall vært perfekt
Mulig et spørsmål som er stilt mange ganger før men.. Hvis jeg bruker DnB kort i Curve. Vil jeg da få poeng både hos DnB og sas mastercard når jeg flytter beløpet over gjennom GBIT?
Takk. Neste spørsmål er, kan man legge til Amex kortet slik at opparbeidet beløp i desember kan overføres ditt i januar i jakten på CT?
Har gitt feedback til de både via mail og svar på deres «skryteinnlegg» om Norge på Face at de bør bytte ut de feilaktige grocery retailers i Norge med feks Kiwi. De skulle se på det når de gjør en review.
Hvilke retailers man bør velge etter nyår kan bli en intressant sak å diskutere nå, ja. Kanskje vi sku ha hatt en egen tråd med spørreundersøkelse hvor folk krysse av for hva dem bruke i dag?
Har hatt Curve Metal i ett år som jeg har valgt å ikke fornye (les: fortsette med Black). Trodde den prosessen var automatisert i appen, men nope; en blir henvist til chat om en ønsker å nedgradere. Definitivt et bevisst strategist valg, på noe som 'enkelt' kunne ha blitt automatisert (på samme måte som man kan oppgradere automatisk). Skrev så at jeg har hatt Metal i et år, men ifm den siste prisøkningen så er ikke Metal lenger verdt det - for meg. Spurte om å beholde min forrige pris (150,- EUR/ året), det kunne jeg dessverre ikke, fair enough. Ok, fint, da går jeg ned til Black tenker jeg. Ber de nedgradere meg. Ingen respons. Sender en purring noen dager etter. Nada. Ny purring. Nå har også årsavgiften blitt trukket i mellomtiden, 180,- EUR i følge ny pristabell. Fremdeles radio silence fra Curve. Nå skriver jeg at jeg ønsker å nedgradere til Basic, og ber om refusjon av belastet avgift - hele summen, da jeg tok kontakt før de tok seg betalt. Tar også kontakt med Curve på Messenger. Null respons der også (skrev der 4 dager siden), og ikke hørt fra dem siden 23. november. Årsavgiften ble trukket 27. nov. Hører jeg ikke noe snart, blir det en charge-back request via SAS MC. Det får være måte på hvor dårlig deres support skal være. (Supporten deres har vært dårlig, så merket jeg en stor forbedring, nå er det igjen mye klaging på deres aktivitet på FB...) Mangel på konkurranse, samtidig som de prøver å finne en måte å tjene penger på. Vi får nyte / bruke Curve så lenge det varer... Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette.
Dette er skuffende. Oppdater oss om utviklingen! Vurderer selv å nedgradere når årsabonnementet går ut.
Det er mange rapporter om det på Reddit også. Virker i tillegg som om de har en funksjonalitet som gjør at hvis man purrer så havner man bakerst i køen igjen. Håpløst. Jeg fikk svar etter 5 dager sist, det er jo også for lenge for en banktjeneste
Samme erfaring her. Man sender inn en sak og får svar etter så så lang tid, men om man da svarer tilbake hører man aldri fra dem igjen i den saken..
Jeg har i tidligere saker fått rask tilbakemeldinger på saker hvor det har vært dialog, så det kan variere tror jeg. Jeg har en teori om at saken min er rutet til kø for oppsigelse, og den spesifikke køen har kanskje en liten backlog nå om dagen. Både relatert til økte priser, samt også fjerning av forsikring. Ikke så relevant for oss her, men kanskje var det et marked / etterspørsel for forsikringstjenesten i UK, vet ikke. Men nå legger jeg mye godvilje til. Vurderer å avslutte saken (chat'en), og lage ny.
Får hele tiden card declined når jeg betaler med curve kortet. Prøver også å legge inn curve kortet i G-pay men får det ikke til. Under kortet er DNB saga. Noen tips?
Får du alltid declined, eller bare av og til? Hvis du bruker contactless og blir bedt om å taste pinkode så får du opp en declined-melding i appen først og så en ny melding om at transaksjonen gikk gjennom når du taster inn pin. Hvis du har problemer med alle transaksjoner så er det endel ting du bør sjekke. Prøv et annet kort under enn DNB saga, sjekk at dette kortet er lagt inn riktig og er verifisert med bankid/mastercard securewhatever. I tillegg kan curve-kortet i seg selv være låst. Velg "Account" i Launchpad så kommer det opp "Card locked" hvis det er låst.
Det gikk først 3 betalinger på 20000 hver forrige uke. Det var også første gangen jeg prøvde det. Men etter å ha etterfylt dnb kortet så skulle jeg betale på nytt og da blir det declinet hele tiden.
Ser Curve driver med mye markedsføring for disse "wearables" greiene. Er det virkelig noen som bryr seg om det? Tror det skal bli vanskelig å bli en lønnsom bedrift når de fokuserer på slikt tull i stedet for å forbedre kortet og brukerstøtten sin..
En oppdatering. Etter jeg la ut denne, fant jeg via Reddit et webskjema fra Curve, hvor en kan sende inn saker. Dagen etter får jeg svar på både Messenger, og i selve supportsaken på chat'en. Det virker å ha trigget noe. Det er nå en ny, mer senior - virker det som - konsulent som har tatt over saken, som virker interessert i å løse opp i dette. Han vil gjerne tilby meg en bedre pris, om jeg forblir. Han beklager selvsagt for lang svartid, og understreker at de hele tiden jobber med å forbedre support. Som en følge av 3 ukers ventetid på support (Som Metal-kunde), tilbyr han meg å redusere min pris på metal i inneværende år til €11,25 /måned, noe jeg takker ja til. I vår videre dialog passer jeg på å gi de tilbakemelding om at rask svartid er essensielt, og ber de vurdere antall kanaler inn til support (web, chat, Messenger, mail), eliminere de som ikke fungerer, og gjerne tildele et saksnummer for hver sak. Videre ber jeg dem vurdere å automatisere downgrade-prosessen, noe han lover å bringe videre til produkt-teamet. Jeg ønsker jo at Curve består, og forblir gjerne en betalende kunde, så lenge produkt og support fungerer tilfredsstillende.