Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Som det ble skrevet lenger opp lønner det seg å bruke curve for å slippe valutapåslag. De ekstra poengene man får fra sas mc når man betaler i valuta er ikke verdt de ekstra kostnadene.
     
    Jeanette liker dette
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Curve vel, de har bedre kurs/gebyr ved bruk av utenlandsk valuta
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge man ikke har gått over grenser og det ikke er helg. Er ikke så rart @Jeanette blir helt klok på dem, for det er en god del forskjellige gebyrer. Og det har blitt fler av dem
     
    Jeanette and Maggie like this.
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Men fritak på valutapåslag er jo kun for 2000 eur. Det bruker man fort opp. Så etter de 2000 eur er brukt, lønner det seg vel da å bruke sas mc uten curve?
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver å flytte transaksjoner til sas mc med gbit men får feilmeldingen «We have encountered an error. Please contact customer service bla bla bla” SAS mc fungerer heller ikke direkte, men ikke fått noen melding fra sas mc om at kortet er sperret for bruk eller lignende. Noen som vet hva som skjer? Litt kjipt siden vi er på outlet shopping og det er black friday
     
    Ninerivers and Cumulus like this.
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    For mange transaksjoner samtidig, er vel det som skjer
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Burde man ikke få sms eller mail fra sas mc? Har latt det gå litt tid mellom gbit og det er ikke snakk om store beløp
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Man gjør ikke det :rolleyes: Eneste gang jeg har hatt dette problemet er når jeg har vært i utlandet, så det kan være algoritmen til SEB er litt mer sensitiv hvis man har hatt varekjøp utenfor Norge samtidig.

    Du kan ringe inn til kundeservice hvis de forsatt er åpne, så fjerner de sperringen for deg. Eventuelt så fjernes sperringen av seg selv etter en stund. En eller annen plass mellom 6 og 12 timer mener jeg å huske. Du kan jo eventuelt belaste et annet kort via curve i mellomtiden, men da blir det jo enda mer å flytte i morgen :p
     
    Cumulus, Jeanette and trygveat like this.
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Nytt siden sist dobbelhelg er at Curve har flyttet brukersted fra Vilnius til Dublin. Ikke utenkelig at slikt påvirker algoritmene til SEB.
     
    Jeanette liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerte plutselig igjen. Vil anslå 2 timers «nedetid».
    Talk for hjelpsomme svar som alltid. :)
     
    RoadKing liker dette
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har klart å få svar fra kundeservice i dag? Sendte inn 3 forespørsler om manuell GBIT på delvis refunderte beløp rett etter midnatt. Helt stilt så langt. Har black. Ellers har det pleid å ta noen timer å få svar på slikt :confused:
     
  12. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, jeg skaffet meg ete curvekort tidligere i høst med tanke på å flytte kjøp ved doble poeng kampanjer. Men så tenkte jeg ikke helt igjennom hvordan det måtte legges opp for å lykkes,

    Jeg har to kort på Curve, SAS MC og Strawberry MC. Jeg har nå brukt SAS kortet som det underliggende kortet, men når jeg nå skal flytte fra det ene til det andre skjønner jeg at det ikke er så lett når det er SAS jeg har brukt som underliggende.

    Er løpet kjørt, eller har noen tips til hvordan jeg kan løse det? Neste store betalinger bør jeg vel da belaste Strawberry-kortet, og flytte over til SAS MC når det er poengkampanjer?
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre er løpet kjørt for denne gang ja, du kan bare bruke GBIT en gang pr transaksjon så du er nødt til å belaste ett annet kort først for så flytte over til SAS MC på dobbel poenghelg.

    Ellers har det vært en generell anbefaling her inne og ikke kjøre GBIT mellom Strawberry MC og SAS MC da SEB eier begge kortene, uten at jeg har hørt det har fått konsekvenser for noen.

    Selv bruker jeg belaste Trumf Visa for å så flytte til SAS MC(Trumf VIsa bør alle ha i skuffen - det er gratis og det gir noen ganger ekstra opptening på f.eks Viatrumf bare å ha kortet)
     
  14. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,262
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan ikke flytte en transaksjon til samme kort, for transaksjonen er jo allerede gjort på det kortet, så der er løpet kjørt.

    I fremtiden belaster du et annet underliggende kort, så flytter du fra det kortet til SAS MC når det er dobbelhelg.

    Ikke flytt mellom Strawberry og SAS MC. De kortene er gitt ut av samme bank, så der er sjansen større for at de ser hva du holder på meg og sperrer begge kortene dine.

    EDIT: Ser Lars slo meg med et sekund
     
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Du har helt rett. Det må belastes et annet kort slik at du kan flytte til sas mc denne helgen. Du får ikke gjort noe med det nå.
     
  16. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tilbakemeldinger, da fikser jeg det neste gang. Tror jeg må finne fram Trumf Visa igjen… og legge inn det ja :)
     
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det er irriterende at man ikke får cashback på beløp som automatisk trekkes fra cashback konto. Har skrudd av automatisk bruk av Curve cash nå for å unngå dette. Andre forslag?
     
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har dem omsider funnet det for godt å svare på mine henvendelser. Nesten en uke etter jeg sendte dem. Kjedelig å gå glipp av de doble poengene...
     
  19. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,262
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en fin endring

    upload_2023-11-30_13-20-21.png
     
    GisleH, Teknolai and stekus like this.
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir bra, ja. Flere plasser å få cashback på! :)
     

Del denne siden