Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, det har jeg ikke fått meg meg. Takk for heads-up
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    75 brød og 10500 poeng er ein sak?
    Kva med 90 brød og 13101 poeng( trumf på kampanje og betalt med SAS MC, dei tok ikkje amex, då er ikkje Payr poeng med...)
    Og brøda er passe store til å bli ete opp kvar dag for min familie! Godt me hadde ein 480l fryser stående klar!
     

    Attached Files:

    • brot.jpg
      brot.jpg
      File size:
      154.5 KB
      Visninger:
      75
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte du bestille disse på forhånd?
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja! Tok kontakt på måndag og spurte om det var greit om eg kjøpte 10 kasser med brød, og at eg ville ha dei frosne, samt at eg avtalte når det var best å hente dei. Det passa bra for meg i dag, og no er fryseren full. Har også avtalt å kjøpe ei kasse med tortillalomper og to brett med salsa før! Enklere for butikken og for meg, også kjem det ferdig i embalasje som fraktes lett i bilen, og det er gjort på nokre få minutt! Butikken tjener også penger på dette, så då var dei også nøgde!

    Edit: Kampanjen ender i morgon, så no må du nok klare det med det dei har på lager, men det kan stå stablet noko på frys
     
    Fredrik81 liker dette
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner jeg burde visst dette men spør likevel for å være helt sikker:
    Er det noen andre kredittkort enn Shell som gir 10+ EB pr. 100,- eller 1+ Trumf pr. 100,- og fungerer med Payr uten grense på 4000,- pr. 96 timer?
     
  6. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hørt noe om beste Joker-kampanje?
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er vel nei (ihht trumf hvertfall, vet ikke om andre). TrumfVisa gir ikke mer enn 1+ per hundre (0.5), mener jeg hvertfall betalte et lite småbeløp med det en gang, men kan være jeg husker feil og at det ikke gir noe som helst..

    Hva er utfordringen her, tom for penger på shell kortet eller andre ting? Jeg har 25k i grense, får ikke mer enda (tidsbegrenset sperre), enda jeg har gått opp 100k i lønn fra forrige ligning og snart går opp 50 til og vi pusser opp for tiden. Så jeg har brukt 60k denne måneden. Det fungerer helt fint å betale inn (er et styr), og har ikke hørt noe fra ikano ang det, men du kan jo bare fortsette med shell, gitt at du har kontanter å betale inn til ikano for å betalte ned og øke disponibel saldo da selvfølgelig...
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Har 75k på Shell og 100k på SEB MC, så nei. Men tenkte det kunne være greit å fordele Payr-bruken på flere kort.
     
    drsyk and Spurs like this.
  9. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Litt av en lønn du må ha :) Siden det da virker som du ikke tar hensyn til gebyret, er sikker det enkleste å betale ned kortene med hverandre, men du er kanskje da på jakt etter et 3. kort, slik at du slipper å ta hensyn til 96-timers grensen? Tror du da vil gå i tap uansett (enten ved bruk av trumfvisa, hvis det funker) eller bruke et kort som ikke gir poengopptjening. Er vel eneste løsningen du har som jeg kommer på.
     
  10. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Altså gebyret på Payr du sikter til?

    Det er på 1% slik at om man bruker Shell sitt kort får man igjen 1% til trumf-poeng. Så det betyr i praksis at Shell betaler gebyret.

    Når så mange her velger å bruke trumf-poeng til å kjøpe Eurobonuspoeng mener man at man får mer igjen i Eurobonus enn å overføre trumf til egen konto. Viss ikke hadde man overført trumf-poengene til bankkonto.

    Så fortjenesten her blir merverdien av å ha en krone som trumfpoeng isteden for å ha kronen på bankkonto.
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Jada, er klar over det, men sikter da til % grensen for payr ja, og at han med et 3. kort kanskje ikke ville få opptjening på den biten (men da likevel betale 1% gebyret - derav gå i tap, da han ikke ville tjent poeng med f eks å bruke et BN-kort. Et evt trumf visa ville gitt poeng tror jeg, men gjort at han gikk 0.5% i minus, da opptjeningen der er 0.5% på varekjøp kontra Shells 1%). Da vil det være bedre å heller betale inn på shell når de 75k evt er brukt opp, gitt at han har midler tilgjengelig for å øke disponibel saldo, men dette vet han, så derfor gikk jeg ikke i detalj på det.
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke verre enn at jeg vil fordele bruken på flere kort. :)
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som får overført noe som helst fra trumf til SAS?

    Ingenting funker her...
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen fått trumf fra Shell MC? skulle det ikke komme i går?
     
  15. ortega

    ortega Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Tikket inn trumf fra Shell MC her i dag.
     
    Xflipper liker dette
  16. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte Trumf-kundeservice, og de har problemer med overføring til Eurobonus for tiden. Ingen timeline på løsning, og ingen mulighet for å gjøre det manuelt via kundeservice. "Forsøk senere" er eneste svar de har.

    For meg har det ikke fungert siden søndag.
     
    Shyneno liker dette
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Shellmc var på konto i går
     
  18. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,858
    Bonuspoeng:
    183
    Det har ikke fungert siden fredag.
     
  19. Sportstrader

    Sportstrader Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har nettopp fått Shell Mastercard. Men hvordan knytter jeg den til min trumfkonto for å få 1% på alt jeg handler? Er det bare å registrere kortet på trumf.no?
     
  20. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Du må koble den til Trumf kontoen og når du handler mat må du i tillegg trekke Trumf kortet for å få 1 % ekstra eller grønnsaksbonus. Det kan ikke brukes som Trumf kort
     

Del denne siden