Har flydd LOT Business T/R Sin, det er 2-2-2 config så viss ein reiser aleine så er det litt kjedeleg. På turen til SIN hadde eg ingen nabo, men på vegen tilbake hadde eg nabo. Ikkje kjempeproblem men litt kjedeleg. Reiser du sammen er det supert, eg hadde ikkje tid til lounge besøk på WAW så kan ikkje sei noko om det. Legg ved bilete av mat og meny.
Hvordan måler opplevelsen seg med andre C-produkter (sett bort i fra 2-2-2 config)? Vi har en booking med LOT C WAW-NRT. Målet er F, og kan posisjonere oss til FRA, men da bytter vi foreløpig til Eco hele veien.
Det er for risikofylt å gå fra biz til øko bare pga. «mulighet for F». Book heller en rute i biz fra FRA som dere kan leve med. Om det ikke blir F, så har dere fortsatt biz.
Eg hadde nattflyging begge vegar, så eg prioriterte og sove sidan dette var jobbreise som eg oppgraderte. Sete / senga er kanskje ikkje det beste viss du er lang. På ei ana side så slepp ein og legge beina inn i ei hole som på andre 1-2-1 configs. Så det ser eg på som ein fordel. Når det gjaldt crew, så opplevde eg at det var betre på veg til SIN enn på veg heim. Så virkar litt som SK at det er litt opp til crew. Men som sagt eg prioriterte og sove, så kan ikkje sei alt for mykje. Men maten var vertfall eg godt nøgd med. Håpar dette var til litt hjelp vertfall.
Flyselskap: SAS, Singapore, Turkish. Klasse: Business Avreise fra: Stavanger Destinasjon: Bali Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 247500 + 2 x CT Skatter & avgifter (per person): 1170,- Antall reisende: 3 Voksen Reisen finner sted i: Februar/Mars 2020 Booket: Mai 2019 SVG - CPH / SK PLUS CPH - SIN / SQ BIZ SIN - DPS / SQ BIZ DPS - IST / TK BIZ IST - OSL / TK BIZ OSL - SVG / SK PLUS Vinterferie på Bali. Kommer til å sjekke med jevne mellomrom for å se om det åpner seg plass på SQ sin A-380 fra London, da det hadde vært å foretrekke.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, EVA Klasse: Plus/Business Avreise frå: Trondheim Destinasjon: Seoul/Taipei Einvegs, T/R, Open jaw: Open jaw Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skattar og avgifter (per person): 1876 NOK Antal reisande: 2 vaksne Reisa finn stad i: Juli 2019 Booka: Mai 2019 Flygningar: SK2474 TRD - ARN: SAS Plus (ATR72) LH0805 ARN - FRA: Lufthansa Biz (A320-200) Stopover 21t 15 min LH0712 FRA - ICN: Lufthansa Biz (B747-400) CI0189 PUS - TPE: China Airlines Eco (B737-800) (separat billett) BR075 TPE - AMS: EVA Biz (B777-300ER) Stopover 23t 20 min SK1556 AMS - ARN: SAS Plus (B737-600) SK2475 ARN - TRD: SAS Plus (CRJ900) Årets sommarferie. Får endeleg prøvd EVA C!
Gjorde BR075 TPE-AMS med avgang 0740 for 2 uker siden, og min erfaring er at det ikke er verdt å stå opp tidlig for loungeopplevelsen! Maten på tur til BKK, hvor det er teknisk stopp i 2 timer og man må av flyet og gjennom sikkerhetskontroll før ny tilgang på lounge, er vesentlig bedre Jeg legger ved bilde
Flyselskap: Lufthansa, SAS og United Klasse: First, Business og Økonomi Avreise fra: Bergen Destinasjon: San Francisco Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Skatter & avgifter (per person): 1276,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 2019 Booket: Mai 2019 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus OSL-FRA / SAS Plus FRA-MEX / Lufthansa First MEX-SFO / United Øko SFO-MEX / United Øko MEX-MUC / Lufthansa Business MUC-OSL / Lufthansa Business OSL-BGO / SAS Plus Kommentarer: Man kommer seg til vestkysten i juni med litt innsats. Denne satt langt inne hos Tallin, og etter nesten en time på telefon og mye oppramsing av spesifikke flighter, så ble det til slutt homerun.
Går de med på å sette opp spesifikke flights? Har prøvd med to agenter nå, og begge går kun med på å søke start- til endedestinasjon. Bare å prøve igjen til en treffer riktig agent?
Basert på min erfaring så ja. Dette går som regel helt fint. Når de søker fra start til endedestinasjon, får de sjelden/aldri opp overnight stops. For bookingen over inngår det en helaften på byen i Mexico City med overnatting og lunchflight videre til SFO. Denne må spesifiseres etter min erfaring.
Jeg opplevde først at jeg bare fikk en agent som søkte fra start til slutt. Fikk egentlig til svar at "de så bare det samme jeg så på SAS award søk" Hun ble mykere mot slutten når jeg forklarte at jeg ville fly spesifikke selskap og flytyper (les ny tk dreamliner) Da jeg skulle gjøre en forandring på returen var det null problem å bare ramse opp hvor og hvordan jeg ville fly utifra egne søk. Så virker som om det er litt lotto ja.. Kanskje greit å forklarte hvorfor man vil fly slik man vil.
Herlig å snike inn en helaften i Mexico på tur til vestkysten. God tur! Skal prøve å ringe et par ganger til..
Jeg booket hos Tallinn forrige uke og agenten jeg snakket med hadde ingen innvending da jeg sa jeg hadde satt samme en rute selv. Han sa «Great, let’s try!». Møtte jo en litt utfordring underveis, men agenten løste utfordringen mesterlig. Dette beskrev jeg litt lengre opp.
Biff-nudler! En av Taiwans signaturrett! Hvilken lounge gikk du til? Club, Star eller Infinity? Regner med du ikke hadde tilgang til Garden da den er reservert for Evas diamant-medlemmer. Jeg personlig anbefaler Infinity. Club og Star er ikke noe særlig.
Flyselskap: SAS, Singapore, Lufthansa Klasse: Economy/Business Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Vietnam og Fillippinene Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1439,- Antall reisende: 2 Voksen Reisen finner sted i: Januar 2020 Booket: Mai 2019 TRD-OSL / SK Plus OSL-FRA / LH Eco FRA-SIN / SQ Biz SIN-SGN / SQ Biz MNL-SIN / SQ Biz SIN-MUC / SQ Biz MUC-OSL / LH Eco OSL-TRD / SK Plus Fornøyd med å lande SQ Biz igjen. Er veldig godt fornøyd med det de leverer, og dette blir første tur med A380 Mulig jeg må fin tweake den litt, men booket bare det han sa var ledig på de datoene jeg ga Tallinn. Om noen har forslag til andre ruter til SGN eller hjem fra MNL så tar jeg gjerne imot det Hadde vært fett å testet ut EVA å, men sjekket ikke tilgjengelighet. EDIT: Så til min fortvilelse at det var den gamle kabinen FRA-SIN med A380... Ringte inn og fikk det endret, så nå blir det med 777-300ER istedet fra Frankfurt på kvelden, liksågreit. Måtte i den opprinnelige bookingen sove i Oslo dagen før, men nå får jeg heller ett stay i Singapore istedet.