Jeg reiser nøyaktig samme rute med avreise 21/10 og hjemreise 10/11. Satser selvfølgelig også på at LH F åpner seg på utreise.
TG F Arrival connecting to international TG C/Y = FCL access Tolker denne som at siden jeg kommer med TG F og videre med TG Y (eco) så har man full tilgang til First Class lounge?
Jeg reiser 21.11 - godt å vite at vi ikke skal kjempe om de samme setene Tilgjengeligheten er jo typisk ganske god, så satser på at det går fint! Ellers skal det vel gå greit med CA F også, selv om bismaken av å ha byttet bort SQ F kan bli påfallende 26.10-23.12 flyr LH A340-600 på ruten, og det er et fly jeg gjerne kunne tenkt meg å ha tikket av på listen God tur!
Flyselskap: SAS, ANA, THAI Klasse: Plus, Business og First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Antal poeng brukt: 195000 + CT Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2019 Booket: Juni 2019 Flyvninger: OSL- LHR / SK Plus A320 LHR - HND / ANA First 777-300 HND - BKK / Thai First 747 (ny) BKK - FRA / Thai Business 777-300 FRA - CPH / SK Plus A320 CPH - AES / SK Plus CRJ900 16,130 mi
Hei! Ny på siden her, så correct me if I'm wrong. Har akk booket award fare for meg og fruen. Svg - Lhr (I), Lhr - Muc (I), Muc - Ord (O). Retur er i biz hele veien hjemover. Lurte dermed på om det er mulig å endre på returen til evt. first etter avreise?
Flyselskap: Sas Klasse: Plus og Business Avreise fra: Stavanger Destinasjon: New York Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 Poeng (edit: 108.000 poeng etter poengrabatt) Skatter & avgifter (per person): 741 NOK pr pers Antall reisende: 1 voksen og en liten voksen på 13 år. Reisen finner sted i: jan/feb 2020 Booket: juni 2019 Flyvninger: SVG-CPH SK Plus CPH-EWR SK Business EWR-ARN SK Business ARN-OSL SK Plus OSL-SVG SK Plus En liten omvei for å finne ledige Biz, men det er ikke noe strev. Tidlig ute med julegave til guttungen FlyPremium fungerte fint. Litt surt å få tilbudsmail dagen etterpå med poeng-rabatt, men oppdaget til slutt at den ikke gjaldt Biz-billetter..
Rabattene lar seg kombinere. Tilbudsprisen til EWR er "bare" 54.000 poeng, så differansen til Fly Premium er ikke veldig stor.
Flyselskap: Sas Klasse: Plus og Business Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 96.000 Poeng (Fly Premium + poeng-tilbud) Skatter & avgifter (per person): 775 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2020 Booket: Juni 2019 Flyvninger: TRD-OSL SK Plus OSL-CPH SK Plus CPH-ORD SK Business (A350) ORD-ARN SK Business (A330) ARN-OSL SK Plus OSL-TRD SK Plus Har tenkt på å få booket en Fly Premium tur til Chicago en stund. Da det i dag dukket opp tilbud var det bare å kaste seg rundt. Fikk booket en grei rute til neste vår. Som en liten bonus ble det A350 på utreisen Sikkert surt og kaldt i mars, men vi skal vel få tida til å gå ei helg uansett.
Flyselskap: Sas Klasse: Plus og Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Hong Kong Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 108.000 EB + FP (Edit: 97.200 EB + FP etter tlf til SAS) Skatter & avgifter (per person): 935 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2020 (vinterferien) Booket: Juni 2019 Flyvninger: OSL-CPH SK Plus CPH-HKG SK Business (A340) HKG-CPH SK Business (A340) CPH-OSL SK Plus Har lenge sitter på et par aktuelle utreiser til denne turen. Valgte å benytte den siste da returen dukket opp, og får da en langhelg i Hong Kong (onsdag-mandag). Ok timing at det var poengtilbud nå, selv om besparelsen til HKG ikke er nevneverdig stor. Edit: Etter info i tilbudstråden om dobbel rabatt i dag ringte jeg SAS og fikk trukket om poengene. Det ble da 97,2k totalt, hvilket må sies brukbart for to personer i Biz til HKG
Flyselskap: Turkish Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bali Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 2 X 165.000 Poeng + 2 stk CT Skatter & avgifter (per person): 993 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksen og 2 barn (11 og 14 år så strengt tatt 3 voksne) Reisen finner sted i: feb 2020 (vinterferien) Booket: juni 2019 Flyvninger: OSL-IST TK Business IST-DPS TK Business DPS-IST TK Business IST-OSL TK Business Sånn mellomfornøyd med denne. Når begrensningen er at hele familien på 4 skal på sol og badeferie, det må skje i skoleferien og business er det som gjelder er - vel så er jeg fornøyd. Det "negative" er at vi nylig var på Bali og kunne tenkt oss å prøve noe annet. Fant 4 billetter i business til CUN i samme periode, men ikke noe C på retur. Men skit au: skal vel klare noen dager på Bali
Flyselskap: SAS, CA, SQ, OZ, NH, LH Klasse: Plus, Business, First Avreise fra: Oslo Destinasjon: Brisbane/Sydney Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 142.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2447 NOK pr pers Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Jan 2020 Booket: juni 2019 Flyvninger: OSL - FRA: SK Plus 737 FRA - PEK: CA First 747 PEK - SIN: SQ First A380 SIN - BNE: SQ Business A350 SYD - ICN: OZ Business A380 ICN - HND: OZ Business A321 HND - FRA: NH First 777-300ER FRA - OSL: LH Business A320 Nyttårsturen i boks 6 forskjellige selskaper, og 7 forskjellige flytyper! Håper å få switcha til LH First på utreise, og muligens TG First via BKK på vei hjem, selv om det frister å prøve både CA og OZ
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 38400 poeng Skatter & avgifter (per person): 691 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: februar 2020 Booket: juni 2019 Flyvninger: OSL - CPH: SAS Plus CPH - ORD: SAS Business (A350) ORD - ARN: SAS Business (A330) ARN - OSL: SAS Plus Kombinasjonen med poengrabatt, flypremium og at det er svært få ledige bonusseter i A350-business gjorde at jeg bestilte en helgetur til en by jeg ikke har så veldig lyst til å besøke i februar. Blir kanskje bestilt noe videre, det vil tiden vise. Trodde poengprisen skulle være 48000 med kampanjen, men måtte bare betale 38400 uten at jeg helt skjønner hvorfor.