Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Turkish & Lufthansa Klasse: Business & Øko Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Bali DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 330.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1200 NOK Antall reisende: 2 voksne 1 barn Reisen finner sted i: April 2020 (Påsken) Booket: Juli 2019 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus CPH-SIN / SQ Biz A350 SIN-DPS / SQ Biz B787-10 DPS-SIN / SQ Biz B787-10 SIN-IST / SQ Biz A350 IST-FRA / TK Biz A330 FRA-OSL / LH Øko... Kommentar: Stod mellom TK 787 direkte fra Bali til Istanbul eller SQ via Singapore... Føler meg såpass trygg på SQ, at med små barn på tur safet jeg i denne omgang. Ordentlig seteplass trumfet ny kabin.
Flyselskap: SAS, Brussels Airlines, Air Canada, Austrian Air Klasse: Business Avreise fra: Bergen Destinasjon: Toronto/Ottawa/Montreal/Quebec City Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur med Open Jaw Antal poeng brukt: 130.000 Skatter & avgifter (per person): ca 2000 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August 2020 Booket: September 2019 Flyvninger: BGO-CPH / SAS Plus CPH-BRU / Brussels Airlines Biz BRU-YYZ / Air Canada Biz (Dreamliner) YQB-YUL / Air Canada Biz YUL-VIE / Austrian Biz (76W) VIE-CPH / Austrian Biz CPH-BGO / SAS Plus
Ja, SQ305 som går 09.25 fra LHR med 777. Etter hva jeg har forstått er det eneste SQ-flighten som kan bookes med F med EB. Jeg spurte bare Tallinn om F fra LHR den dagen, og Tallinn nevnte ikke andre, uten at jeg aktivt spurte heller.
Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Thai Airlines Klasse: Business Avreise fra: Bergen Destinasjon: Melbourne og Sydney Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur med Open Jaw Antal poeng brukt: 180 000 Skatter & avgifter (per person): ca 3000 NOK? Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar/Februar 2020 Booket: Mai 2019 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus OSL-CPH / SAS Plus CPH-SIN / Singapore Airlines Biz (A350) SIN-MEL / Singapore Airlines Biz (A380) SYD-SIN / Singapore Airlines Biz (A380) SIN-BKK / Thai Airlines Biz (A350) BKK-OSL / Thai Airlines Biz (777-300) OSL-BGO / SAS Plus
Du fant bkk - osl direkte altså? Jeg har ikke funnet dette i sas egen søkemotor. Fant du det på egenhånd eller var det tallinn som fant tilgjengelighet?
Helt grei tilgjengelighet på denne ruten. Mer effektivt å søke opp i awardfares også krysssjekke med SAS sine sider om du finner en dato som passer
Da ble neste års sommerferie bestilt, første gang hele familien skal av gårde på business class sammen Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Turkish, Austrian Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Singapore + Bali Antal poeng brukt: 330.000 Skatter & avgifter (per person): 1488,- nok Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Juli 2020 Booket: September 2019 OSL-LHR / SK plus LHR-SIN / SQ biz DPS-IST / TK biz IST-VIE / TK biz VIE-OSL / OS biz håper på det dukker noe mer direkte opp på hjemturen, men nå er turen ned i alle fald på plass
De to CT-bookingene jeg postet over er utelukkende funnet ved hjelp av travelhacks sin A* søkemotor. Så den funker helt gull for meg!
Svaret var nok mer myntet på @snik som hintet frempå at han slet med å finne denne ruten. Et kjapt søk i desember viste 14 dager med 2 eller flere seter tilgjengelig. Travelhacks sin *A søkemoter har jeg ingen erfaring med, men den er sikkert et par hakk over SAS sin egen den og EDIT: Klovna det helt til, trudde det var meg du quotet et øyeblikk!
Jeg var litt uklar, men jeg mente tilgjengelighet i februar/mars. Finner ingenting der. Skal selv til NZ i den perioden og vil gjerne ha direkte til oslo som siste leg. Ser nå at det er god tilgjengelighet i desember.
Samme CT. Samme destinasjon. Noen måneder før. Noen endringer på ruten: Klasse: Biz/First Avreise fra: OSL Destinasjon: KUL (LGK) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 195 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1394 NOK + 256 NOK infant + 312 NOK Antall reisende: 2 voksne + 1 infant Reisen finner sted i: Februar 2020 Booket: September 2019 OSL-LHR // SK+ LHR-SIN // SQ First (777-300ER) SIN-KUL // SQ Biz (A350-900) KUL-LGK-SIN bookes separat SIN-ZRH // SQ Biz (A388) ZRH-OSL // LX Biz Det blir en permisjonstur i vinterferien istedenfor. Da er været optimalt, i tillegg til at det er deilig å komme seg litt vekk fra norsk vinter. Overnatting i London (pga tidlig avgang dagen etter) Mest sannsynlig to netter i Kuala Lumpur og syv netter i Langkawi. Har fått booket 96d/f på A380 på vei hjem fra Singapore hvilket skal bety dobbeltseng. CA F er byttet med SQ F fra London. Det er ikke feil. Så slipper vi innom Beijing også. Det gledes og det blir spennende å reise med en 15 mnd gammel gutt
Høstferien noen timer unna! Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Chicago (ORD) Antal poeng brukt: 180.000 + 40.000 (OSL-ARN-OSL) Fly Premium Skatter & avgifter (per person): 688,- nok Antall reisende: 3 voksne Reisen finner sted i: September 2019 Booket: Juni 2019 OSL-ARN / SK plus ARN-CPH / SK plus CPH-ORD / SK biz ORD-ARN / SK biz ARN-OSL / SK plus Umulig å finne reisen fra OSL, men fra ARN gikk det fint. Måtte bruke ekstra poeng på posisjonering for konemor og datter. Jeg har TPC årskort OSL-ARN, så det ble jo enkelt. 3 året på rad at vi har lykkes med å få billetter med SK C i høstferien. Shanghai i 2017, Los Angeles i 2018 og nå Chicago.
215.000 poeng er riktig i forhold til poengtabellen i alle fall. https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ Mulig det er feilprising av agenten eller at @heihallohade har kopiert en annen post som mal og glemt å endre prisen (gjort den feilen selv), men det er ingenting som koster 180.00 poeng nå.