Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,860
    Bonuspoeng:
    183
    Bookingen er gjort med CT billett. Så det er halvpris ved bruk av CT billett om man reiser alene :)

Nei ikke FlyPremium nei :p Enveis er 60% av poengpris, derav 67 500 :D Kjekt med ekstra poeng :D

EndreD liker dette
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs :

Om du ser på tabellen vil det koste 1ook poeng med SAS i biz og *A First 225k poeng.

Så skaffer du deg kredittkort : SASMc og booker kinaturen din med rabatt til 60k med SAS biz. Og et Amex og tjener inn en CT og da betaler du plutselig 112,500k for den samme *A First billetten. Alle reiser for 1 person + skatter og avgifter.

Også har vi vel et eksempel på at SAS har trukket litt lite i tråden nå fra @paramberg. ( uten at det er noe du skal regne med at skjer igjen) Selv kan jeg legge til at min PEK-FRU booking akkurat nå er ende i 70k poeng og ikke 75K som den skulle være, fordi en vennlig sjel trakk 5k for lite poeng i natt. Har jeg oppdaget i dag :)

paramberg liker dette
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,308
    Bonuspoeng:
    113
    Vibeke må være grusomt dårlig i geografi, ellers virker hun som en bra dame.
    Edit: ser nå at hun også må være dårlig i matte:D

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,860
    Bonuspoeng:
    183
    Hun er bare en sinnsykt bra dame som setter god kundeservice fremfor regler ;) Hun ordner seriøst alt :p

ChrisTW, Hanen, dahlmath and 4 others like this.
  5. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Med 145k EB poeng på bok og bare 20k short begynner biz-ANA-drømmen "The Room" å nærme seg. Har planer om å dra fra FRA eller LHR (evt andre strekninger "The room" måtte være tilgjengelig på) i oktober til Tokyo. Skal være i Tokyo i ca en uke, men har lenge hatt tanker om New Zealand (Auckland og Wellington) og Australia (Melbourne). Tenkte å kanskje trå til med to uker i tillegg til Japanturen da. Det jeg lurer på, er det noen måte å få dette med på de 165k eller må jeg starte på schratch og booke t/r f.eks Tokyo-Auckland, slik at jeg må ut med 165k+130k poeng for hele turen? Jeg forstår det ikke går med mellomlanding mer en 24 t med CT (som jeg ikke har) men var usikker på om det gjelder samme for vanlig poengreise.

Rekker antagelig ikke å få nok poeng til den videre reisen fra Japan til Auckland eller Melbourne hvis jeg må ut med 130k ekstra. Noen gode bizmuligheter til en grei penge mellom Japan og New Zealand eller Australia? Hvis jeg flyr til Auckland fra Tokyo er det vel Air New Zealand som gjelder. (ønsker direktreise) Med Melbourne kan det jo bli med Quantas, evt ANA om jeg går for Sydney. Glad for tips her om "beste biz muligheter" eller hva som gir mest bang for the buck så og si. Som sagt er både Auckland, Melbourne, og også Sydney interessant, men virker som Melbourne har mer å by på enn Sydney om man tenker mat og kulturopplevelser :) Hva bør jeg evt gå for den beste flyopplevelsen til beste penge?

6. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan booke open jaw, du flyr til Tokyo men hjem fra Australia også booker du bare billig økonomi mellom Tokyo og Australia. Jeg har gjort tilsvarende, ble da belastet poeng for prisen til den ene sonen den ene veien og den andre hjem igjen.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SQ
    Klasse: First, Business
    Avreise fra: AMS
    Destinasjon: DPS
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 225.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 986 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: November/desember 2020
    Booket: Desember 2019

Flyvninger:
    AMS-SIN / SQ First (B777-300ER)
    SIN-DPS / SQ Biz (B787-10)
    DPS-SIN / SQ Biz (B787-10)
    SIN-AMS / SQ First (B777-300ER)

En liten romjulsoverraskelse fra SQ, med full frislipp av F på SIN-AMS-SIN. Hadde i utgangspunktet siktet meg inn på LHR-SIN, men her var plutselig all tilgjengelighet borte. Agenten kom over setene ut fra AMS etter at jeg hadde gitt opp F og ba henne lete opp seter i C. Hadde også valg om retur via FRA, men gikk for nattflyvning for bedre connections både i SIN og AMS. Planlegger å legge på OSL-AMS-OSL når SAS slipper bonusbillettene sine om noen uker.

ChrisTW, Erling, sunshine and 14 others like this.
  8. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har nå booket min første CT og er svært mottakelig for innspill. Jeg er fersk når det gjelder slike bookinger, men har fulgt godt med i dette forumet en stund.

Flyselskap: SAS, Thai Airways, Brussels Airlines
    Klasse: Business, economy
    Avreise fra: Kristiansand lufthavn (KRS)
    Destinasjon: Bankgok/Phuket
    T/R, Open Jaw
    Antal poeng brukt: 165 000 + CT
    Skatter & avgifter: 2 x ca. 1000 NOK (Pluss service fee 2 x 450)
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Februar 2020
    Booket: Desember 2019

Flyvninger
    KRS – OSL / SAS Plus (B737)
    OSL – BKK / Thai biz (B777)
    HKT – BKK / Thai biz (A330)
    BKK – CDG / Thai biz (A350)
    CDG – BRU / Brussels Airways eco (A320)
    BRU – OSL / SAS Plus (B737)
    OSL – KRS / SAS GO (B737)

Vi betaler for BKK – HKT separat

Utgangspunktet er ønsket om en reise til Thailand, først noen få dager i Bangkok og så det meste av tiden lenger sør. Jeg reiser med min kjære hustru, som ikke er like glad i fly og flyplasser som jeg er. I tillegg er vi ganske låst på datoer. Etter å ha reist i biz for første gang med SAS til USA i vår (Fly Premium), er C eller F en forutsetning for long-haul.

Jeg har brukt AwardFares som et utgangspunkt før jeg sjekker SAS/SA. Basert på det jeg fant der, ringte jeg Tallinn. Utreisen OSL-BKK var grei, men de fant ikke retur i biz. Jeg gjorde så litt mer research og fikk klaff når jeg ringte andre gang. Erfaringen er at jeg selv må gjøre grovarbeidet og søke leg for leg for så å servere dette på telefon. Nå inkluderer utreise og hjemreise overnatting, både i Oslo og Paris. En løsning som ikke er ideell, men det er det beste jeg har fått til så langt. Min reisepartner er fornøyd med utreisen (OSL-BKK), men kan absolutt tenke seg en enklere retur.

Jeg har to korte strekk i økonomi (CDG – BRU og OSL – KRS), begge på i underkant av en time. Med gullkort har jeg fast track og lounge, så det er vel i praksis bare plasseringen i flyet som gir følelsen av degradering.

Er det noen som har innspill på hvordan jeg kan få til en returreise som ikke innebærer overnatting underveis og helst med færre legs? Reiser 07.20 fra HKT. Ankommer CDG 19:00 og må overnatte.

Noen tanker om muligheten for å endre til F (tur/retur BKK) på denne ruten når det nærmer seg?

Andre tips til endring?

jgroneng, paramberg and watchaddicted like this.
  9. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Er så utrolig enig i dette. Vil si at den største fordelen med EBD er at du kan kommunisere med henne på diamant mailen og hun ordner opp, hver gang.

Barnkpi liker dette
  10. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Dette blir en bra tur! Fløy nettopp med TG BKK-SIN på en A350 (for et fly) og det var en flott opplevelse. De har mye bedre opplegg på flyplassen for C enn for eks. SQ. Her blir man geleidet til ledig desk ved innsjekk hvor man sitter ned mens innsjekk og bagasjetagging blir unnagjort. Så er det gjennom dedikert sikkerhetskontroll immigrasjon, langt vekke fra bermen, ned en rulletrapp og rett inn i TG sin nye lounge som er helt super. Hele prosessen tar 5-10 minutter.
    Husk å booke 30 min massasje som er inkl. for C (1 time for F).

Før var jo TG mulig å booke lang tid i forveien i F, men i disse dager slipper de dessverre ikke mer enn ett sete frem i tid. De slipper imidlertid det som er igjen i kabinen et par dager før så her er det fullt mulig å få booket om utreise til TG F. LH, om enn mer sjeldent, kan også dukke opp til BKK. Forhåpentligvis blir LH lettere å booke fremover i F (slipper veldig lite til EB). Blir det en mulighet vil jeg anbefale det fremfor TG, mest pga. den fantastiske bakkeopplevelsen dere da får. Erfaringsmessig (for oss) er maten hos TG bedre i F enn hos LH.

Når det gjelder returen deres er det en del ledig i februar til andre flyplasser ut fra hva AF viser.

PerFlyer liker dette
  11. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Førsta endringen... SIN-AMS SQ first isteden før SIN-FRA.
    Fick tilbaka 220ish kr på flyskatter så endringsavgiften på 150kr täcktes fint av det :D

Flyselskap: SAS, NH, SQ
    Klasse: Business, First, Plus
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Hong Kong (HKG)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 112.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 2.200 NOK + 150kr
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Okt - Nov 2020
    Booket: December 2019

Flyvninger:
    OSL-LHR / SAS Plus (737-800)
    LHR-HND / NH First (777-300ER)
    NRT-HKG / NH Biz (B878-9)
    HKG-SIN / SQ Biz (A350-900)

SIN-AMS / SQ First (B777-300ER)
    AMS-OSL / SAS Plus (A320)

Propflyer, SVG_flyer, ChrisTW and 7 others like this.
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,860
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk booket om til 00.50 flyet med ANA i F så da begynner ting å falle på plass her. Ryktes at SQ802 Singapore-Beijing får equipment change til neste år og erstattes med nye kabinen i A380. Hvis det skjer, så blir dette bare bedre å bedre :D Dessverre kun Economy ledig mellom FRA-OSL med 07.05 flyet, rart da Awardfares sier 9 ledige men overlever:)

indahla and dahlmath like this.
  13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183

MEGA endring her - det er vel kun booking ref som er den samme o_O

NY REISE:

Klasse: ECO,Business, First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: SIN
    T/R
    Antall poeng brukt: 112 500( CT)
    Skatter & avgifter (per person): + 572 fra opprnnelig booking
    Antall reisende: 1 pers
    Reisen finner sted i: November 2020
    Booket: Desember

OSL - FRA // LH Eco // A320
    FRA - PEK // CA First // 747
    PEK - SIN // SQ Suites // A380

SIN-HND // SQ Biz // A350
    HND-LHR // NH First // 777-300ER
    LHR-OSL // SK Plus // A320'

map.gif

Da barnevakt visste seg å bli vanskelig til sommeren ble den opprinnelige turen avblåst til fordel for en familietur.
    Far fikk til julegave av Mor og få lov til å dra på CT tur alene, så da var jeg ikke sen om å begynne lete på awardfares etter muligheter.

Bortimot optimalt i mine øyne, Får testet SQ (gamle) Suites og nye NH kabin

Turen er på totalt 4 døgn med ~36 timer i SIN som lengste stopp, mulig jeg forsøker endre dette slik at lengste stopp blir i TYO.

Usikker på CA F, mulig jeg forsøker endre til LH F når det nærmer seg.
    CA F er eneste jeg mangler utenom "Air India" før jeg har flydd alle F som er mulig for øyeblikket i *A.. valgets kval - heldigvis en god stund og tenke på dette i-lands problemet :)

Noen som vet hvordan status er for SQ og retrofitting av A380? mente jeg leste det skulle være ferdig i løpet av '20? har ett håp om å få nye Suites.

Last edited: 30. des 2019
    ChrisTW, sunshine, Points4Fun and 3 others like this.
  14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,860
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer med en bra tur Lars! :D Jeg har selv SIN-PEK med A380 i gamle Suites for November 2020. Det sies at denne blir byttet til nye Suites i løpet av neste halvår. Jeg krysser fingrene selv for det!

Lars J liker dette
  15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for det!
    Hadde ett håp om å få SIN-HKG-HND hvor SIN-HKG er i nye suites, men her var det bare business ledig pr nå.. er jeg for sent ute eller for tidlig?

Sett SIN-HKG blitt booket i Suites her inne tidligere..

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,860
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også fått beskjed om at SIN-HKG ikke er ledig i F pr nå. Tror vi er for tidlig ute rett og slett. Har SIN-HKG i C selv :)

Lars J liker dette
  17. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
  18. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    24 og en halv time før avreise, ENDELIG!

Etter utallige telefoner til Tallinn de to siste ukene, og 2,5 timer venting denne morgenen gikk Lufthansa F endelig i boks :D

Flyselskap: SQ, OZ, NH, LH
    Klasse: Business, First
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Brisbane/Sydney
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 142.500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2447 NOK pr pers + 150 + 150
    Antall reisende: 1 voksen + noen stakkars kompiser som flyr økonomi
    Reisen finner sted i: Jan 2020
    Booket: juni/desember 2019

Flyvninger:
    OSL - FRA: LH Business a320neo
    FRA - PEK: LH First 747-8
    PEK - SIN: SQ First 777-300ER
    SIN - BNE: SQ Business A350

SYD - ICN: OZ Business A380
    ICN - HND: OZ Business A321
    HND - FRA: NH First 777-300ER
    FRA - OSL: LH Business A320

upload_2019-12-31_13-31-45.png

Da er det bare å pakke kofferten, fyre opp rakettene, og starte champagnegaloppen.

Godt Nytt år! :D

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,901
    Bonuspoeng:
    293
    Tøft! God tur :D

veeegard liker dette
  20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for det!

Skulle ideelt sett hatt litt bedre tid på FRA, men måtte endre utreisen for å få et siste forsøk til LH F idag, siden man ikke kan endre mindre enn 24 timer før.

Angrer ikke på den! :)

trygveat and jgroneng like this.

Del denne siden