Flyselskap: Swiss, SAS
Klasse: Plus, Biz
Avreise fra: Oslo - OSL
Destinasjon: Miami - Mia
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 260’ + 2xCT
Skatter & avgifter (per person): 1518,-
Antall reisende: 2 voksen, 2 barn
Reisen finner sted i: juli 2020
Booket: oktober 2019
Osl-Cph-Zrh-Mia/Zrh-Cph-Osl
Barna ville møte Mikke Mus og Fruen, med et snev av flyskrekk, ønsket mest mulig direkte rute. Jeg fant Cph-Zrh-Mia t/r med swiss på sas.no og booket denne. Så startet eventyret med Married Segments.
Kontaktet våre venner i Tallinn for å bytte Cph med Osl. «No can do» - Married segment. Fikk lagt på Osl-Cph så vi iallefall hadde hele turen på plass og unngikk Dfds seaways og sure miner.
Gjorde som Tallinn sa og kontaktet deretter Swiss for å omgjøre MS. Det skulle de ordne, setene skulle være frigitt etter ca. 4 timer. Ringte så Tallinn igjen. «Sorry, still Married»
Ok, tilbake til Swiss, tenkte jeg. Hyggelig herremann fortalte at dette gjorde de ikke og kunne ikke løses. La på, og prøvde på nytt neste dag. Agentruletten fungerte, neste operatør satte i gang og dette skulle være åpnet i løpet av noen timer.
Tilbake til Tallinn - fortsatt ikke bookbar, kunne dog se på et alternativ med LH som hun fant, men som resulterte i at opprinnelige booking kunne forsvinne og det var ikke å anbefale da vi var 4 reisende. Den sjansen tok jeg ikke.
Jeg prøvde en siste gang nå i januar rett før CT nr.1 ble foreldet i forhold til ombookning, men ingen hell. Var innom både Swiss, Tallinn og SAS Eurobonus. Da gav jeg opp dette prosjektet. Lang historie uten å oppnå skilsmisse.
Vis alt...