I januar var jeg storfornøyd med å booke CT til Bali med de to flyselskapene jeg ønsket på langrutene, manglet bare F på utreisen som jeg overvåket: OSL-LH-FRA-LH-LHR-SQ-SIN-SQ-DPS / DPS-BR-TPE-BR-CDG-SK-OSL. Som forventet ble det ikke mulig å reise nå i slutten av juni, og drømmen om Eva business forduftet
Ny reise for oss er mest realistisk neste sommer, som er et dårlig alternativ siden jeg må avbestille og havne utenfor *A mulighetene. Derfor har jeg sett på mulighetene i påsken, der vi ikke får tatt ekstra fridager utover påskeuken.
Flyselskap: Austrian, Eva Air, Turkish og SAS
Klasse: Business
Avreise fra: OSL
Destinasjon: DPS
Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
Antall poeng brukt: 165.000
Skatter & avgifter (per pers): NOK 2.214 inkl. 375 kr telefongebyr for opprinnelig tur, ikke belastet mer ved ombooking
Antall reisende: 2
Reisen finner sted i: Mars/april 2021
Booket: Juni 2020
Flyvninger:
OSL-VIE OS E195
VIE-CDG OS A321
CDG-TPE BR 777-300ER
TPE-DPS BR A330-300
DPS-IST TK 787-9
IST-FRA TK A330-200
FRA-OSL SK 737-800
Vipps, så lever drømmen om Eva business videre
Overnatting i Paris på utreisen. Med retur i slutten av påsken var det omtrent ingenting å finne i business. Fra DPS kommer man seg bare direkte til TPE, BKK og IST nå som SQ ikke er mulig å booke. Jeg fant en routing på United via IST og CDG, men da var det 10 timer cnx før kveldsmaskinen med SAS. Tallinn fant derimot via IST og FRA med gode tider, men da ble det monkey med SAS på siste segment. Satser uansett på å booke om returen til SQ når de omsider åpner mulighene igjen.
Noen irritasjonsmomenter: Jeg fant ava på United med Lufthansa til CDG som jeg ønsket pga tidligere ankomst. United viste 2 biz via FRA og 3 via MUC, og 9 ledige hvis det var SK til FRA eller MUC (awardfares det samme), Tallinn fant bare monkey på disse. På siste segment FRA-OSL var det 2 ledig i både Go og Plus på sas.no. Jeg snakket med damen i Tallinn om ulik O&D tilgjengelighet kontra direkte/PTP, så jeg hørte om hun kunne reservere FRA-OSL først før hun la til DPS-IST-FRA. Hun kunne få Plus da, men TK viste bare economy med O&D DPS-FRA, fikk bare TK biz med søk DPS-OSL.
Vis alt...