Selskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: KSU Destinasjon: ORD T/R Antall poeng brukt: 100.000 + CT Skatter & avgifter 1574,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Sept 2022 Booket: Okt 2021 Flyvninger: KSU - OSL Plus OSL-ARN Plus ARN-ORD Business ORD-ARN Business ARN-OSL Plus OSL-KSU Plus Hadde en Boston tur i november som gikk fløyten tross åpningen. Helt håpløst å finne ny Boston tur for tiden i C, og lite hjelp å få fra kundeservice. Fikk ny gyldighet ut november på denne 2019 opptjente CTén, som er en av to 2019 CTér jeg fortsatt holder liv i inn i 2022. Ble å spandere tur på familien denne gang, vi får håpe den står seg denne gang.
Hvor lang er denne helgeturen? Jeg må booke ganske mye mer enn en helg til USA for å oppnå lavere pris/poeng
Fredag til søndag (ankomst OSL mandag). Litt kort men med god planlegging blir det en innholdsrik helg.
Flyselskap: SAS / EVA Air & Turkish Airlines Klasse: Eco, Business Destinasjon: DPS Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 225 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1217 kr (ink 450 kr service fee) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August/September 2022 Booket: Oktober 2021 Køtid kundeservice: ca 25 minutter Flyvninger: TRD-OSL / SK Go OSL-AMS / SK Go AMS-TPE / BR Biz TPE-DPS / BR Biz DPS-IST / TK Biz IST-ARN / TK Biz ARN-TRD / SK Plus Kommentar: Var litt treig med å booke tur så hjemreisen med EVA Air gikk i vasken da billettene forsvant så det ble da hjemreise med Turkish. Forsåvidt OK det da det ikke blir hotell overnatting i hverken Taipei eller i Amsterdam på returen. Men har akkurat samme retur i Mai, og hadde håpet å få med meg en rimowa aminity kit hjem nå i september men nei... Agenten fant ikke noe i pluss klassen på veien nedover enda det er masse ledig inne på SAS sine hjemmesider... Samme med ARN-TRD, 1245 flighten mente han det ikke var ledig i hverken eco eller pluss så må ta en senere flight så layover blir på 6 timer i ARN... Ikke optimalt... Skal forsøke å ringe tilbake i morgen for å høre. Ellers fornøyd med at det blir 22 dager på Bali Må si jeg gruet meg litt til å ringe da jeg har bare hatt dårlige erfaringer tidligere med å bruke telefonen og har vært godt fornøyd med å booke via mail i ett par år nå... Men det gikk utrolig bra og han fant de viktigste flightene som var long haul flightene. I tillegg kansellerte han en booking for meg til Tokyo og Vietnam i februar som det er 100% sikkert det ikke blir noe av, enda det ikke var noe schedule change eller kanselleringer på den enda. Så fikk CT i retur der med dato 30 nov - Bra jobbet av han da de på telefon i forrige uke sa nei
Minner om at diskusjoner kan (skal) tas i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/diskusjon-om-ct-flyvninger-eller-andre-poengreiser.16163/
Flyselskap: TAP Klasse: Business Destinasjon: MIA Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 260 000 poeng + 2xCT Skatter & avgifter (per person): 1404 kr (ink 450 kr service fee) Antall reisende: 2 voksne og 2 barn Reisen finner sted i: Høstferien 2022 Booket: Oktober 2021 Køtid kundeservice: ca 20 minutter Flyvninger: OSL-LIS / TAP Biz LIS-MIA / TAP Biz MIA-LIS / TAP Biz LIS-OSL / TAP Biz Kommentar: Positiv svenske: "Prøvde å booke til MIA for en time siden, det gikk ikke, men vi prøver!" Ikke veldig spennende rute, men fornøyd med å finne fire billetter til Florida i høstferien. Tror høstferien er eneste fornuftige tiden for oss å dra mtp temperatur og folk i parkene. Må overnatte i LIS på vei ut, ikke mulig å rekke fly kl 10 om morgenen der. Fikk tilbud om å fly LOT, men fantes ikke tilslutning enda. Får ta en vurdering, men ser ikke på en kveld og natt i LIS som noen undergang. Svensken var mente TAP var generøse her med så mange seter. Awardfares viste tilgjengelighet, men kun med Aeroplan. K
Grattis! Jeg prøvde å booke MIA med TAP i høstferien 22 tidlig i dag så ikke umulig det var meg han refererte til, fikk svar at det var klin umulig så lang tid frem!!
Oppmuntret av at @democomputer hadde bevist at det gikk å booke med TAP i høstferien 22 har følgende blitt anskaffet: Flyselskap: TAP Klasse: Business Destinasjon: REC Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 330 000 poeng + 2xCT Skatter & avgifter (per person): 1271 kr (ink 450 kr service fee) Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: Høstferien 2022 Booket: Oktober 2021 Køtid kundeservice: ca 25 minutter
Flyselskap: Lufthansa, Austrian, Thai Klasse: Business / økonomi Destinasjon: Bangkok Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 127.500 poeng + 1xCT Skatter & avgifter (per person): ca 1.900 kr (ink 450 kr service fee) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Vinterferien 2022 Booket: Oktober 2021 Køtid kundeservice: ca 20 minutter Flyvninger: OSL-FRA / LuftHansa A320neo økonomi FRA-VIE / Austrian business VIE-BKK / Austrian B777-200 business BKK-MUC / Thai B777-300er økonomi MUC-FRA / Lufthansa A321 økonomi FRA-OSL / Lufthansa A320neo økonomi Kommentar: Hadde en CT som går ut denne måneden som jeg har slitt med å finne noe interessant. Endte dermed opp med å booke til Thailand i håp om at de har åpnet nok i vinterferien. Helt låst på datoer så har ikke klart å finne business hjem igjen og det er litt for mye melkerute internt i Europa både til og fra, men det er uansett verdt det for å komme seg bort til varmen en ukes tid.
Flyselskap: TAP, Air Canada & Lufthansa Klasse: Business & Økonomi Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Vancouver YVR Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall reisende: 3 Voksne Reisen finner sted i: Juli 2022 Booket: Oktober 2021 Flyvninger: OSL-LIS / TAP Biz LIS-YUL / TAP Biz A321LR YUL-YVR / Air Canada A330 Biz YVR-YYC / Air Canada Øko YYC-FRA / Lufthansa Biz a340 Kommentar Neste års sommmerferie. Ikke enkelt å finne noe til vestkysten, men en velvillig agent tok seg mer en god nok tid til å utforske alle mulige rutevalg. Lufthansa sin flyvning til og fra Calgary er en liten gullgruve for alle som tenker retning California neste sommer. Ledig 9 seter begge veier på svært mange datoer Oppdatering: Ser ut til at Lufthansa fjernet all tilgjengelighet på FRA-YYC ruten i løpet av natten
Flyselskap: TK, NH, LH Klasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 195 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1140 + 450 NOK per voksen, 539 NOK for spedbarn Antall reisende: 2 voksne + spedbarn Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Mars 2021, endret i april og oktober Flyvninger: OSL-IST / TK C (A321) IST-HND / TK C (B787-9) HND-LHR / NH F (B777-300ER) LHR-MUC / LH C (A320neo) MUC-OSL / LH C (A320) Kommentar: CT har gått ut på dato og Hong Kong åpner neppe for oss med det første, så benyttet sjansen etter ruteendring fra Swiss til å bytte destinasjon tilbake til Tokyo. Håpet om å fly F i vinterferien lever videre.
Flyselskap: ANA, LH, EVA, SK Klasse: Eco, Business, First Avreise frå: BGO Destinasjon: TPE Einvegs, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 97 500 + CT (1 pers) Skattar & avgifter (per person): 1261 + 450 NOK Antall reisande: 1 vaksen Reisetidspunkt: September 2022 Booka: Oktober 2021 Flyvninger: BGO-CPH / SK Eco CPH-AMS / SK Eco AMS-(BKK)-TPE / ANA Business HND- LHR / ANA ny First LHR-FRA / LH Eco FRA-BGO/ LH Eco Kommentar:Kansellert tur i november medfører ein liten egotur til Taipei med EVA på business via BKK ( nesten 16 timar i lufta) og returen med ANA på den nye First.
AC setter opp eget fly fra YUL til EZE og dermed kutter ut SCL-EZE-SCL. Plan A var å finne en annen reiserute til SCL i samme periode. Å finne ny reiserute fra OSL/LHR/IAH/EZE til SCL i biz i høysesong er altfor utfordrende for meg og agenten, så jeg kastet inn håndkleet. Heldigvis hadde jeg en plan B før jeg ringte. Nemlig å endre destinasjonen til EZE istedenfor. Jeg klarte å finne en reiserute fra EZE til OSL i biz og plus hele veien to dager etter planlagt hjemreise. Det virket som agenten var glad da jeg svarte at jeg hadde en reiserute klar. Så hun punchet inn avgangene jeg fant og bekreftet at det er biz hele veien bortsett fra siste leg med SAS i plus. Igjen, meget fornøyd med agenten! Flyselskap: SAS, United, Avianca, Brussels Airlines Klasse: Business & Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: EZE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket om: Oktober 2021 Flyvninger: OSL - LHR: SAS plus (A320neo) LHR - IAH - United biz (B787-9 new Polaris) IAH - EZE - United biz (B787-9 new Polaris) EZE - BOG - Avianca biz (A320) BOG - BCN - Avianca biz (B787-8) BCN - BRU - Brussels Airlines biz (A320) BRU - OSL - SAS plus (B737-800)
Flyselskap: Air Canada, Eurowings & Lufthansa Klasse: Business & Økonomi Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Seattle SEA /San Francisco SFO Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall reisende: 3 Voksne Reisen finner sted i: Juli 2022 Booket: Oktober 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH Øko FRA-YYC / Air Canada B787 Biz YYC-SEA / Air Canada Biz SFO-YYC / Air Canada Biz YYC-FRA / Eurowings Biz A330 FRA-CPH / Lufthansa Øko CPH-OSL / Lufthansa Øko Oppdatering: Vancouver ble ikke godkjent på hjemmebane som en spennende nok destinasjon for sommeren 2022. Dermed ble det å ringe tilbake påfølgende morgen og få endret tur til Seattle (noe lenger sør var helt umulig) med retur fra San Francisco. Den observante legger merke til at vi har blitt booket om til Eurowings fra Calgary og ikke lenger Lufthansa. En interessant tvist. Usikker på om det er LH som selv har stått for endringen her ettersom de har fjernet LH flyvningen det siste døgnet.
Flyselskap: SAS/Turkish Klasse: Business Rute: KRS - OSL - FRA - IST - KTM / KTM - IST - CPH - OSL - KRS Antall poeng brukt: 70.000 Poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1314 NOK Antall reisende: 1 Person Reisen finner sted i: 14 Desember til 2 Mai. Booket: 21.10.2021, ved hjelp av ei dansk dame som gjorde virkelig en god innsats
Flyselskap: SAS, Avianca Klasse: Business & Økonomi Avreise fra: BGO Destinasjon: UIO Pris: 82500 EB + CT + 1300 NOK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: November 21 Booket: Oktober 21 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus OSL-BCN / SAS Go BCN-BOG / Avianca Biz BOG-UIO / Avianca Biz BOG-BCN / Avianca Biz BCN-OSL / SAS Plus OSL-BGO / SAS Plus
Klasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: YUL Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 120000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1500 Antall reisende: 2 Voksen Reisen finner sted i: Nov 2021 Booket: Oktober 21 Flyvninger: SVG-OSL / SK+ / A320neo OSL-BRU / SN C / A319 BRU-YUL / AC C / A330-300 ny kabin YUL-VIE / OS C / B767-300 VIE-OSL / OS C / E195 Kommentar: Etter diverse kanselleringer og endringer på rutetider på PDL-bookingen, så fikk jeg kansellert bestillingen og utvidet CT-gyldighet igjen (2019). Så hva skulle en finne på denne gang? Agenten fant absolutt ingenting innen Europa som passet til våre datoer, men til min overraskelse fant han Montreal. Gøy. Der har man ikke vært før. Ny kabin hos AC ser nice ut, og OS får gode skussmål på 767-servicen sin. Alt i alt en spennende oval weekend! Mangler kun siste connection OSL-SVG, der var det skrapet for bonusbilletter, så der blir det vel litt ekstra 4x betalte billetter.
Flyselskap: TG, SK, LX, OS Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165K EB-poeng Skatter & avgifter (per person): 1275kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Nov/Des 2021 Booket: Sept, endret okt 2021 XXX-OSL // SK Plus dagen før OSL - FRA// SK X FRA - HKT(!) - BKK // TG C. BKK - ZRH // LX C ZRH - VIE // LX C VIE-OSL // OS C Denne har vært endret noen ganger pga schedule change og kanselleringer. Endret selv returen intra-europa i C i stedet for X. 186kr i avgifter. Litt usikker på om det er 150+36kr. Håpløst at EB-kundeservice ikke ser samme tilgjengelighet som sas.no. Har sjekket flere ganger nå.